XXL Nutrition

Borstbeen weer stuk :s

Bezoekers in dit topic

arievh

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 okt 2002
Berichten
204
Waardering
0
Tijd geleden (4 maanden geleden..) Scheurde de aanhechting van me borstspier aan me borstbeen. Alles WAS nu goed..
Totdat ik een kameraad ging helpen met verhuizen. Hele dag vanalles getild en blabla enz (Je kent het wel verhuizen, smalle trap op met een bankstel..enz)
Toen we klaar waren reden we naar huis. En opeens kreeg ik het heel benouwd.. En als ik ademde en praatte deed het erg pijn bij me borstbeen (leek net of iemand van eenpaar 100 kilo op me borst stond). Ik voel nu dat ik weer het zelfde heb als vorige keer. Alleen nu is het nog pijnlijker.. Ook is er ook een erg branderig gevoel op me borstbeen (bovenaan).
Als ik nu naar de dokter ga weet ik het verhaal wel.. Dan zegt hij niet meer trainen en rusten. Maar hier heb ik dus niks aan...
Heeft iemand ook zoiets.. Of weet iemand er wat van?
Ik zou graag wat willen horen over dit probleem ???

PS: Het pijnlijkste is als ik me schouders beweeg.. Andere bewegingen vallen mee.

Peace!
 
Je moet een tijd wat minder zware dingen doen, zeker niet stilzitten maar rustiger trainen, herstel is nodig.
Die pijn is er niet voor niets.
vergeet ook niet voldoende te eten, want herstel vraagt meer energi evan je lichaam.
 
Misschien een dislocatie van je art sterno-claviculare of een scheurtje?
Dokter om een X-foto laten vragen volgende week
 
OEi....lijkt me heel erg pijnlijk. Je moet idd rustig aan doe en voldoende eten. Maar dat is al duidelijk.

Beterschap
 
Sterno claviculaire gewricht is heel lastig op de foto te zetten en is zeer moeilijk beoordeelbaar, maar scheurtje zou je inderdaad kunnen zien en een evt. dislocatie ook zoals Bos al aangeeft.
Maar misschien een tip om er ook eens met echo naar te laten kijken, dan zoek je meer in de richting van pezen/ banden en spieren. (en dan vooral de aanhechtingen)

Succes Diverin
 
Bedankt voor de info en tips en de beterschaps wensen :)
Ik zal het allemaal even door nemen met mijn arts en dan hopen op vooruitgang :)
 
Gelukkig viel alles mee..
En was het overbelasting..
Dus neem ik even een weekje rust. En dan kan ik hopelijk weer lekker trainen.
Als je iets dergelijks eerder heb gehad, schrik je gewoon sneller :s
 
wie vertelde je dat en hoe zijn ze erachter gekomen?
 
Die dokter van me..
Tsja alleen geluisterd met zo'n kom ff niet op de naam. Zo'n ding waar je dokters altijd mee ziet lopen zeg maar.
En het opgezette was ook al weer weg :) Maar tis nog wel pijnlijk :s
 
luisteren naar??
wat dacht hij dat het was dat hij een stethoscoop (sp?) gebruikte?
 
Tsja het slaat ook nergens op.. Ik moest gewoon wat ademen.. Zegt ie "nix aan de hand" "gewoon wat verrekt door overbelasting."
 
nou, wel erg simpel en snel afgedaan...
ik had ook docter moeten worden :sad:

heeft hij de bewegingsuitslag van beide armen nog getest? (zijwaarts en voorwaarts)
je SC gewricht gepalpeerd (gevoeld) tijdens bewegen? (borstbeen-sleutelbeen gewricht)
 
Nee, ik ga ook altijd met tegen zin naar die dokter toe :s
Altijd van die rare opmerkingen.. En altijd zo ongeïntereseerd reageren enzo. Alleen dokters zijn schaars. Dus een andere kan ik wel vergeten..
ALs ik volgende week nog last heb, ga ik er weer heen en dan noem ik het allemaal wel even op waar hij naar moet kijken :D
Maar ik zal gaan slapen.. Laterss.. en truste
 
Back
Naar boven