XXL Nutrition

Borsten en afvallen

Bezoekers in dit topic

Olivia83

Cool Novice
Lid geworden
11 feb 2015
Berichten
38
Waardering
0
Lengte
1m71
Massa
68kg
Vetpercentage
35%
hoi dames ( en de heren)

Waarschijnlijk al iets wat vaak is besproken.

Vet verliezen en borsten.... zucht.

Ik snap en begrijp dat je borsten ook gevuld zijn met vet. Twee jaar terug ben ik afvallen en helemaal niet eens zo gek veel. Van 75 naar 65 met een low carb dieet en 4 dagen per week kracht en cardio. Van mijn stevige e cup was niet meer over en zowel bij mezelf als bij mijn vriend stonden de tranen in onze ogen ( Ok Ok wel bij mij en hij baalde onwijs) losse huid, geen volume meer. Zelfs met een bh aan zag je de losse huid nog. Echt om je janken. Ik durfde ook tijdens seks mijn bh of shirtje niet meer af te doen.

Inmiddels door gezondheid issues ben ik 5 kilo aangekomen. En weeg weer 70 kilo. En mijn vet percentage rond is nu 34 procent. Ik ben 171. Helaas zit al mijn vet weer op mijn bovenbenen en Heupen. Mijn probleemzone!
En gelukkig ook weer volle borsten zonder losse huid. Ik blij vriend blij. Nergens geen oorlogstekens meer.

Ik wil alleen graag weer afvallen en terug naar de 66 kilo. Zijn er trucjes? Geen cardio geen low carb? Zo langzaam mogelijk afvallen?

Mijn enige doel is mijn bovenbenen afslanken want die zijn totaal niet in verhouding met de rest van mijn lichaam. Dat is maat 42 broek vs maat 36/38 bovenmaat. Taille is superskinny.
Plaatselijk afvallen kan natuurlijk niet maar wellicht kan ik nog rekening houden met tips en trucs :)

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Het gene wat mij persoonlijk opvalt aan je verhaal is losse huid. Losse huid ontstaat naar mijn weten als je te snel afvalt. Mijn tip zal dus ook zijn geleidelijk afvallen.

Vraagje wat ik ook heb is, train je je borst?
 
Rustig cutten.
Bereken je onderhoud en ga er iets onder zitten.
Neem een bewezen goed schema voor kt.
 
Wat fijn reacties. Dank :)
Ik heb dus van 75 naar 65 8 maanden over gedaan met een keto dieet. Dat is mijn inziens redelijk ' traag'.....
Met name de losse huid want mij destijds verdrietig en onzeker maakte.
Borst heb ik toen speciefiek niet getraind. Wel eens meegepakt. Omdat ik altijd de focus op benen heb gelegd want dit is en was mijn problem area.

Dus iets onder mijn onderhoud. Langzaam afvallen en borst oefeningen doen.
Specifiek in macro's geen extra tips? Zou low carb of niet nog invloed hebben?
 
Je kunt niet kiezen waar je vet stapelt dus ook niet waar het verbrand. Dat is globaal in hormonaal geregeld. Je cup zal dus gewoon weer dalen zoals vroeger als je gewicht verliest.
 
Je kunt niet kiezen waar je vet stapelt dus ook niet waar het verbrand. Dat is globaal in hormonaal geregeld. Je cup zal dus gewoon weer dalen zoals vroeger als je gewicht verliest.

Dit.
 
Hoe oud ben je?
 
Accepteren dat ze (veel) kleiner worden... En wat de losse huid betreft: bij mij hielpen borstspieroefeningen en geduld. (Na een jaar trok alles toch wel bij, waardoor mijn borsten nu weer steviger zijn.)
 
Jammer genoeg voor ons vrouwen met een grote cup is dat wanneer je afvalt je huid niet ook gewoon even meedoet. Je zult dus altijd een huidoverschot overhouden.. Wat echt megabalen is.. In plaats van er nog langer om te treuren heb ik gewoon nieuwe laten maken... :P

Je kunt er niets anders aan doen jammer genoeg.. je kunt wel je borst trainen, maar heel veel effect heeft dat niet. Het maakt in ieder geval niet dat je borsten ineens weer vol zijn en niet meer hangen.. dat is een illusie.
 
Yes leuk reacties. Dank voor de moeite nemen :)

Ik ben 33. En wist dat ik ook in de boobs area vet ging kwijtraken. Iets minder was ook helemaal prima. Want ze zijn altijd flink aanwezig geweest.
Jaar na mijn gewichtsverlies kwam ik langzaam weer aan en dat voelde ik ook. Lichtelijk ontstoken kliertjes. Keihard.
Iets minder vind ik helemaal in orde maar het is dat lullig stukje huid wat er zo triest bij ligt in je bh. Droeg toentertijd ook geen shirtje met een ronde lage hals.
Weerhoud mij om mezelf zomer klaar te maken en er weer 5 kilo vanaf te halen.
 
Helaas is er weinig aan te doen (behalve een operatie). Ik denk dat je jezelf moet afvragen wat je belangrijker vind. Ik herken dat maar al te goed (al gaf ik wel destijds borstvoeding). Ik ging van cup E (circa 35% vet) naar triple A (nagenoeg niks), maar ik heb dus wel voor een operatie gekozen.
 

Normaal als je 33 bent maakt je lichaam nog wel genoeg collageen aan om het terug wat strakker te trekken hoor ;) Gewoon wat geduld en proberen niet te jojo'en met je vet%
 
Ok Thanks voor de tips.
 
Back
Naar boven