MuscleMeat

Borstkast vergroten

Bezoekers in dit topic

Mouzer

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
27 apr 2003
Berichten
1.394
Waardering
3
Misschien dat dit een stomme vraag is, maar zijn er ook oefeningen wat je borstkast vergroten? En dan bedoel ik niet de borstspieren maar echt de borstkast, dus de ribbenkast. Ik weet dat je botten niet kan trainen dat ze groeien maar misschien door de longen op een of andere manier te trainen dat die uitzetten en zo de borstkast naar buiten duwen? Of is dit gewoon genetisch bepaald?
 
Ik heb weleens gelezen op bodybuilding.com dat een pullover hiervoor zou helpen. ik weet niet of het echt zo is, maar je kan het proberen :)
 
Nee dat kan niet, je kunt niet verder uitzetten dan het kraakbeen het toelaat, volgens mij zit je daar zowat tegenaan als je diep gaapt maar dat weet ik niet zeker, iig blijft het dezelfde situatie.

Wss wil je een rondere borst maar dat zal er dan niet in zitten als je die structuur niet hebt van jezelf.
 
The Rock zei:
Ik heb weleens gelezen op bodybuilding.com dat een pullover hiervoor zou helpen. ik weet niet of het echt zo is, maar je kan het proberen :)
ja dat deden ze vroeger, om de borstkas te rekken, of het echt werkt weet ik niet. Misschien wel als je nog in de groei ben, net na de puberteit, 17/18/19 dan groeit je borstkas vooral. Misschien kan je de groei dan extra stimuleren door zulke oefeningen.
 
in theorie:Als je uitgegroeid bent dan is het haast niet meer mogelijk om je borstkas te vergroten,aangezien je botstructuur probeert te veranderen. Maar die groeit het meest idd in de puberteit. Maar of het in de praktijk ook zou is ??? Ik denk wel dat je je borst goed kan ontwikkelen door pull over te doen. Heb zelf wel merkbaar verschil mee gehad kwa spier maar niet kwa bot ofzo.
 
Weer een bewijs dat BB talent ook met genen te maken heeft :)
 
Gewoon allemaal onzin, net als het verhaal dat wijde chins ed de schouderbladen uit elkaar zou rekken waardoor de rug breder word
 
dus dat verhaal over de puberteit omdat je dan nog in de groei ben is ook niet waar?:P:(
 
was dat maar zo een feest... dan zou ik oefeningen gaan doen om mijn schouders (het botstelsel) breder te maken :p
 
sanniejj zei:
Weer een bewijs dat BB talent ook met genen te maken heeft :)
Elk talent heeft met genen te maken. Want talent ben je mee geboren, je kan het hoogstens nog ontwikkelen.
 
Er is geen echt bewijs voor, maar het blijkt toch gelukt te zijn bij sommige kerels. Ik doe er zelf ook een oef. voor. Het is de enige manier om er achter te komen of het werkt :)

De oefening heet breathing pullover. Je neemt een halterstang van max 10-15kg, maar niet zwaarder (is te belastend voor je schouder). Je gaat liggen op een bank en zet je benen er ook op voor je onderrug. Je strekt je armen boven je uit met de stang en als je deze langzaam achter je hoofd brengt adem je rustig maar diep in en maak je je middenrif groot. Als je terugkomt adem je uit. Zorg ervoor dat je armen ongeveer horizontaal met de grond komen. ;)
 
Wat is daar beter aan dan een gewone pullover? Dat je handen wat verder uit elkaar staan?
 
Als je de PO wilt doen voor de rek moet je juist niet in de lengte op de bank gaan liggen met je benen er op, maar dwars op de bank enb dan je reet zo ver mogenlijk naar de vloer duwen

Breathing PO is trouwens een combinatie oefening van breathing squats + pull-over.
 
[QUOTE='marcel-v]dus dat verhaal over de puberteit omdat je dan nog in de groei ben is ook niet waar?:P:([/QUOTE]

nope :)
 
3XL zei:
Als je de PO wilt doen voor de rek moet je juist niet in de lengte op de bank gaan liggen met je benen er op, maar dwars op de bank enb dan je reet zo ver mogenlijk naar de vloer duwen

Breathing PO is trouwens een combinatie oefening van breathing squats + pull-over.
jup, krijg je betere rek dan dan normaal liggen op een bankje idd.
 
Je, botten doen groeien is niet meer mogelijk op een bepaalde leeftijd. Maar dat wil niet zeggen dat je borstomtrek niet kan toenemen.
 
Hoop mensen vergeten voo het gemak trouwens dat de zgn "borstomtrek" voor het grootste gedeelte bestaat uit RUGMASSA! !
 
Back
Naar boven