MuscleMeat

Borstschema...

Bezoekers in dit topic

SpprSi

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
25 sep 2004
Berichten
2.321
Waardering
11
Ne goeienavond altegader

Ik pas sinds kort een kort borstschema'tje toe, ik train mijn borst 2x per week. Dit is één van de 2 trainingen. Ik zou graag eens weten wat jullie er van vinden, er zouden aan veranderen of aan toevoegen of zo.
Hier komtie:

*Dips: 3x 10 reps (zonder extra gewicht)

*Bankdrukken: 10 reps 80kg, 8 reps 90kg, 6 reps 100kg, dan weer 90kg tot spierfalen (meestal 6 reps), dan weer 80kg tot spierfalen (meestal 8 reps)

*Fly: 3 sets, 2x 8 reps, laatste set tot spierfalen

*Oefening naar keuze: ofwel schuin bankdrukken, ofwel (ik beschrijf kort de oefening even aangezien ik de naam ni ken) neem ik in elke hand een dumbbell, laat mijn armen naast mij hangen en hef de dumbbells onderhands op tot op schouderhoogt van buiten naar binnen toe. Ik doe deze oefening met dumbbells aangezien er geen cable cross-over is in onze gym, jammer genoeg...

Mijn bedoeling is om massa maar ook kracht te verwerven. (Mijn maximum, 1 rep dus, is 115kg)

Kritiek, zowel positief als negatief, is welkom alsook andere vragen of andere opmerkingen. Wel beleefd blijven hé :D :D
 
ziet er gewoon goed uit hoor, ik zou 4 borst oefeningen hanteren per keer.

waarom eigelijk 2x per week borst? loopt je borst achter?
 
ja mijn borstspieren komen toch beetje achter naar mijn goesting
 
goed mogelijk dat je ze gewoon overtraind of te weining geduld hebt , borst is maar een kleine spiergroep...
 
ja zou kunnen hoor, maar als je eens ziet hoe sommigen een borstkas hebben en echt bij lange niet zo zwaar trainen als mij... maar ja sommige spiergroepen ontwikkelen nu eenmaal trager dan andere... als ik mijn biceps 3 weken niet train, en dan eens even weer wel ben ik direct terug op niveau
idem met mijn buikspieren, ik train ze soms een maand niet en dan plots weer wel en na een week heb ik weer een six-packje
 
Back
Naar boven