XXL Nutrition

Borstspier onderontwikkeld?

Bezoekers in dit topic

Change

Cool Novice
Lid geworden
10 okt 2012
Berichten
109
Waardering
8
Lengte
1m70
Massa
72kg
Beste dames en heren,

Wanneer ik mijn borstspier aanspan voel ik nauwelijks iets van massa, het enige wat vrij duidelijk naar voren komt is mijn clavicular head(bovenste deel vd borstspier).
Wat naar mijn gevoel heel erg achter loopt is de sternal head(onderste gedeelte, de grote borstspier) van de pec. Major.

Hoe kom ik erachter of ik een anatomisch afwijkende borstspier heb? Mocht dit niet zo zijn, hoe kan ik mijn borstspier gelijk trekken qua bespiering? Ik zou graag een wat vollere bespiering op mijn borst willen omdat wanneer ik erg droog ben, mijn ribben en sternum dan onder het vel te zien zijn wat ik estetisch minder mooi vind. Dan heb ik liever een laagje spier ;)

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Niemand enig idee?
 
Een foto kan de eventuele persoon met tips, meer duiding geven.
 
Geslacht: man
Je zit in de verkeerde sectie vriend.

Om op je vraag te antwoorden: dat hangt er een beetje vanaf hoeveel massa je al hebt. Met 61 kg lijkt het mij voorbarig om al naar zwakke punten binnen één spier te gaan zoeken. Gewoon meer massa in het algemeen kweken.
 
Geslacht: man
Je zit in de verkeerde sectie vriend.

Om op je vraag te antwoorden: dat hangt er een beetje vanaf hoeveel massa je al hebt. Met 61 kg lijkt het mij voorbarig om al naar zwakke punten binnen één spier te gaan zoeken. Gewoon meer massa in het algemeen kweken.
Geslacht is vrouw, lijkt me dan wel de goede sectie!

Poos niet online geweest, 1.70 m lang en op dit moment 72 kilogram in bulkfase. Zal de stats ff aanpassen!

Nu effe back to the subject;

Wat moet ik hier mee?
 
Een foto kan de eventuele persoon met tips, meer duiding geven.

Op dit moment sta ik hoog in vet, ik zou niet weten hoe ik moet fotograferen wat ik bedoel... Er hangt nog iets voor de m. pectoralis...
 
Foto gemaakt, ik weet niet of het goed te zien is maar die streep is dus niet mijn clavicula. Naar mijn idee is dat de claviculair head van mijn borstspier...

image.jpeg
 
Geslacht is vrouw, lijkt me dan wel de goede sectie!
Ja, je hebt het snel veranderd, nu lijk ik idioot :D

Poos niet online geweest, 1.70 m lang en op dit moment 72 kilogram in bulkfase. Zal de stats ff aanpassen!

Nu effe back to the subject;

Wat moet ik hier mee?
Enkele bedenkingen:
1) Aanhechtingen van spieren zijn doorgaans niet bij iedereen exact hetzelfde. Ik weet niet wat standaard is voor de borstspier, maar bij mij zit de pec major redelijk aan de zijkant van het sternum, waardoor deze voor een groot deel niet door spier wordt bedekt. Ik denk niet dat hier wat aan te doen valt.
2) Je ribben worden altijd slechts voor een deel bedekt door de pec major. Voor de rest zijn het de buikspieren, en dan voornamelijk de obliques die de ribben bedekken
3) Welke oefeningen doe je voor borst? Voor het lagere gedeelte zijn parallel bar dips misschien een goed idee.
 
Foto gemaakt, ik weet niet of het goed te zien is maar die streep is dus niet mijn clavicula. Naar mijn idee is dat de claviculair head van mijn borstspier...
Niet je sleutelbeen? Ben je daar zeker van? Zonder er aan te voelen weet ik het natuurlijk ook niet met zekerheid, maar volgens mij is dat je sleutelbeen.
 
Niet je sleutelbeen? Ben je daar zeker van? Zonder er aan te voelen weet ik het natuurlijk ook niet met zekerheid, maar volgens mij is dat je sleutelbeen.

Absoluut. Ik zal even een foto maken waarbij ik mijn arm laag houd en mijn clavicula aanwijs, op de tweede foto magisch een tweede streepje, tadaa!

image.jpg


image.jpg
 
  • Like
Waarderingen: Lef
Absoluut. Ik zal even een foto maken waarbij ik mijn arm laag houd en mijn clavicula aanwijs, op de tweede foto magisch een tweede streepje, tadaa!
Oja, inderdaad.
 
Oja, inderdaad.

Heb jij enig idee waar ik kan laten vaststellen of ik überhaupt wel een volledige pec heb of dat een heel groot deel onderontwikkeld is?
 
Heb jij enig idee waar ik kan laten vaststellen of ik überhaupt wel een volledige pec heb of dat een heel groot deel onderontwikkeld is?
Naar de dokter gaan.

Maar ik heb een sterk vermoeden dat je je zorgen maakt over iets wat perfect normaal is.
 
Naar de dokter gaan.

Maar ik heb een sterk vermoeden dat je je zorgen maakt over iets wat perfect normaal is.

Das ook best mogelijk hoor, wellicht dat ik met die parallel bar dips wat symmetrie kan ontwikkelen zonder dat ik naar de dokter hoef. Eerst dat maar is proberen. Ik pushup en benchpress maar dat 'haal' ik nauwelijks uit mijn chest...
 
Als vrouw ga je natural nooit een volle ontwikkelende borst spier bouwen.

Ze kunnen iets liften, maar dan houdt het op.
 
Die "streep" is gewoon je sleutelbeen, clavicula, waar de bovenkant borst, claviculaire deel, z'n insertie heeft.
 
Hoe de aanhechting zit etc is vooral genetisch, maar dikkere borstspieren kweken is absoluut mogelijk.. ook naturel! Zal er niet zo vol en rond uit zien als bij de heren, maar dat hoeft ook niet.

Wat doe je momenteel voor de borstspieren?
 
Back
Naar boven