XXL Nutrition

Borstvergroting (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Pindakaas.

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
29 sep 2022
Berichten
453
Waardering
3.364
Lengte
1m65
Vetpercentage
7%
Hallo iedereen,

Ik wou mij verhaal even delen voor diegene die twijfelen voor een borstvergroting omwille van niet kunnen trainen etc..


Ik had hier enorm bang voor om out of shape te geraken of massa verlies.
Nu toch die stap gezet om een borstvergroting uit te laten voeren omdat ik dit al heel lang wou laten doen.

Nu de juiste moment was er niet echt.

10 december '22 had ik wedstrijd. Dus zat ik echt laag in gewicht 📉 en vet%

19 december stond mij geplande operatie vast. Allemaal best spannend, ik woog vele minder dan toen ik op eerste consultatie ging. Maar moest me geen zorgen maken. Want door prep woog ik 20 kg minder.

Nu, ik heb een borstvergroting laten uitvoeren VOOR de spier zodat ik mij borst nog kon trainen.

Dag van de operatie ben ik in de ochtend nog op mij hometrainer gesprongen 20 min.

Operatie was heel goed verlopen ik mocht die dag zelf naar huis gaan. Ik had natuurlijk al mij maaltijden mee...

Ik moest 2 weken rusten. Elke dag chirurg foto's sturen. Maar herstel ging al erg vlot bij mij... De chirurg zei zelf na dag 3 dat ik mocht fietsen op mij hometrainer met de armen langs mij lichaam.
Dit ook gedaan + mij stappen.
Pijn was redelijk te doen.Maar moest
Voorzichtig blijven.

Die donderdag dag 4 mocht ik mij lower trainen met machine's pinloaded. Gewoon op pomp. Wat was dat een zaligheid !!!
Want kon weer de gym in.

Na week 1: lower getraind met machines

Week 2: stilletjes losse schijven van max 20 kilo per keer opheffen.

Erna mocht ik stilletjes de upper hervatten met trainen. Maar mocht geen enkele borst activatie doen qua oefeningen dus echt heel voor.

Week 3,4 ging het echt wel veel beter en mocht ik gewoon rustig opbouwen qua gewichten. Ik ben na 2 maand pas mij borst mogen trainen.


Voor nu heb ik verder geen last en gaan de trainingen wel goed. Soms wel een raar gevoel als je erop gaat liggen of op je zij.


Maar voor de rest heel content. Ik hoop hiermee vrouwen kunnen helpen die nog twijfelen voor een vergroting te laten uitvoeren omwille van massa verlies/kracht out of shape. Want dat gebeurd totaaaal niet mits goede voedingsschema etc...


Vragen stel ze gerust !
 
Waar heb je het laten doen en tevreden met het resultaat?
 
Ik denk dat de herstel tijd toch wel langer duurt wan ik kende een meid dat ook nog lang af en toe last had daarvan.
Geef het even de tijd, en vertrouw je het niet dan bel je toch met chirurg/dokter voor een afspraak.
 
Ik heb ook een borstvergroting laten doen, dual plane, anders zie je de randen van de prothese bij een laag vetpercentage en heb toch echt mijn herstel wel nodig gehad + bepaalde oefeningen gaan niet fijn (ofwel omdat de prothese gaat schuiven, ofwel omdat je door die boobs niet stevig met je borst tegen het kussen kunt duwen als tegengewicht). Ik kon en mocht de eerste 3 weken mijn eigen haar niet eens borstelen, laat staan gewichten tillen, en ik zwol op als een ballon van het vocht wekenlang, mede omdat ik in het begin veel te veel deed 'want dat kon wel', vond ik zelf.

Desondanks heel blij met het resultaat, maar denk niet te licht over de operatie en het herstel!
 
Veel qua herstel ligt ook aan welk volume er is geplaatst. Je vel is klaar voor bepaald volume, en als je meer kiest moet het meer 'oprekken' en heb je meer kans op bijwerkingen.(mijn weergave uitleg van chirurg) via app ontvangen info: Een implantaat wordt dikwijls gedeeltelijk achter de borstspier geplaatst als u van uzelf niet voldoende borstklierweefsel of een dunne huid hebt om het implantaat goed te bedekken. Op die manier voorkomt de plastisch chirurg dat er randen of plooien van het implantaat te zien zijn. Ook kan deze methode toegepast worden als de spier sterk ontwikkeld is, waardoor de spier bij het aanspannen het implantaat niet teveel omhoog trekt. Een implantaat voor de spier beweegt met het lichaam mee, doordat het onder het eigen borstweefsel bevindt.
 
Laatst bewerkt:
Veel qua herstel ligt ook aan welk volume er is geplaatst. Je vel is klaar voor bepaald volume, en als je meer kiest moet het meer 'oprekken' en heb je meer kans op bijwerkingen.(mijn weergave uitleg van chirurg)
Ook hoe het geplaatst is. Onder de borst is een langer herstel. Met Peanut's doelen is het logisch dat ze kiest voor voor de spier

Wat jij bedoelt heeft volgens mij ook temaken met de ruimte die je onder je tepel hebt. Maar weet dat niet zeker
 
Ook hoe het geplaatst is. Onder de borst is een langer herstel. Met Peanut's doelen is het logisch dat ze kiest voor voor de spier

Wat jij bedoelt heeft volgens mij ook temaken met de ruimte die je onder je tepel hebt. Maar weet dat niet zeker
Ik snap eigenlijk juist niet zo goed waarom je 't voor de spier zou plaatsen met bodybuilder-doelen? Waarom zou je je borst willen trainen/groeien terwijl er toch een implantaat voor zit?
En met een lager vetpercentage ziet achter de spier er ook natuurlijker uit.
Mis ik iets?
 
Ook hoe het geplaatst is. Onder de borst is een langer herstel. Met Peanut's doelen is het logisch dat ze kiest voor voor de spier

Wat jij bedoelt heeft volgens mij ook temaken met de ruimte die je onder je tepel hebt. Maar weet dat niet zeker
Mijn bericht is algemeen. Ik ben met mijn jongste zusje mee geweest als 'grote' broer en dat was uitgelegd . vlgm ging het om prothese onder eigen borst
 
Mijn bericht is algemeen. Ik ben met mijn jongste zusje mee geweest als 'grote' broer en dat was uitgelegd . vlgm ging het om prothese onder eigen borst
Ik zou een prothese nergens anders steken nee. 👀
 
  • Haha
Waarderingen: Vonk
Ik snap eigenlijk juist niet zo goed waarom je 't voor de spier zou plaatsen met bodybuilder-doelen? Waarom zou je je borst willen trainen/groeien terwijl er toch een implantaat voor zit?
En met een lager vetpercentage ziet achter de spier er ook natuurlijker uit.
Mis ik iets?
Implantaat bedekt toch niet de hele borstspier? Ik gok dat ze op dat gedeelte evengoed de aftekening van de spier wil zien.
 
Ik snap eigenlijk juist niet zo goed waarom je 't voor de spier zou plaatsen met bodybuilder-doelen? Waarom zou je je borst willen trainen/groeien terwijl er toch een implantaat voor zit?
En met een lager vetpercentage ziet achter de spier er ook natuurlijker uit.
Mis ik iets?

Dit, voor de spier is alleen aan te raden onder bepaalde omstandigheden en waarom zou je in godsnaam chest trainen met implantaten.
 
Ik zou een prothese nergens anders steken nee. 👀
Er kan ook amputatie zijn als oorzaak voor 'latere' borstreconstructie, denk aan borstkanker.
 
Implantaat bedekt toch niet de hele borstspier? Ik gok dat ze op dat gedeelte evengoed de aftekening van de spier wil zien.
Niet volledig, ligt er een beetje aan hoe groot ze zijn natuurlijk. Maar heel veel van de borstspier zie je toch niet meer.
Om even een voorbeeld te geven:
Screenshot_2023-03-19-11-48-54-72_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg

Ik weet niet welke doelen Tamara heeft, maar in de bikini- en wellnessklasse zijn de borstspieren toch ook niet heel belangrijk dacht ik?
 
Niet volledig, ligt er een beetje aan hoe groot ze zijn natuurlijk. Maar heel veel van de borstspier zie je toch niet meer.
Om even een voorbeeld te geven:
Bekijk bijlage 579415
Ik weet niet welke doelen Tamara heeft, maar in de bikini- en wellnessklasse zijn de borstspieren toch ook niet heel belangrijk dacht ik?
Geen flauw idee joh. Ik dacht gewoon, als je voor de borst kiest, is dat vast vanwege herstel en kunnen trainen. Dat inlevingsvermogen van mij is ook niet altijd wat t moet zijn, dus zal dr wel naast zitten :o

Niet mijn afdeling, dus ik kijk wel uit om tegen jou of Vonk in te gaan :roflol:
 
Ik heb ook een borstvergroting laten doen, dual plane, anders zie je de randen van de prothese bij een laag vetpercentage en heb toch echt mijn herstel wel nodig gehad + bepaalde oefeningen gaan niet fijn (ofwel omdat de prothese gaat schuiven, ofwel omdat je door die boobs niet stevig met je borst tegen het kussen kunt duwen als tegengewicht). Ik kon en mocht de eerste 3 weken mijn eigen haar niet eens borstelen, laat staan gewichten tillen, en ik zwol op als een ballon van het vocht wekenlang, mede omdat ik in het begin veel te veel deed 'want dat kon wel', vond ik zelf.

Desondanks heel blij met het resultaat, maar denk niet te licht over de operatie en het herstel!
Goh, denk dat dit echt persoonsgebonden is. Maar wel rap snel hersteld..
Verder nu geen last van trainen soms wel last als ik borst train. Maar dan stop ik gelijk ermee. Omdat ik niks wil forceren natuurlijk
 
Voor hoeveel cc ben je nu gegaan?
265 cc

Niet zo heel groot maar wat past bij mn lichaam. Ook omdat het na mn wedstrijd ging laten doen. En al redelijk laag in gewicht zat en vet percentage
 
Ik snap eigenlijk juist niet zo goed waarom je 't voor de spier zou plaatsen met bodybuilder-doelen? Waarom zou je je borst willen trainen/groeien terwijl er toch een implantaat voor zit?
En met een lager vetpercentage ziet achter de spier er ook natuurlijker uit.
Mis ik iets?
Achter de spier kun je borst niet meer trainen. Voor de spier wel nog :)

Achter de spier oogt misschien natuurlijker. Maar is ook veel langer herstelperiode dan voor de spier.

Nou, mijn borsten vind het wel nog heel natuurlijk uitzien hoor nu.
 
Back
Naar boven