MuscleMeat

Bos: Nederland moet wennen aan hoge energieprijzen

Bezoekers in dit topic

arnoldfan

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
27 aug 2006
Berichten
12.579
Waardering
7
Lengte
1m50
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Nederlanders zullen gewend moeten raken aan de opgelopen prijzen van energie. Dat liet minister van Financiën Wouter Bos (PvdA) dinsdag weten in het wekelijkse vraaggesprek met RTL-Z. Hoe lang de kredietcrisis nog zal aanhouden is volgens hem niet te zeggen.

"De hoge energieprijzen raken ons allemaal keihard. Ik ben bang dat we daaraan zullen moeten wennen", zei de minister, die stelde dat de sterke prijsstijging niet was voorzien.

Bos bekende verder dat de afgelopen zes maanden de kredietcrisis zijn grootste zorg is geweest. "We hebben nog nooit zoiets meegemaakt", zei Bos. Hij stelde dat niet te voorzien is hoe lang de kredietcrisis nog zal duren. "Ik ga me niet wagen aan voorspellingen. We zijn als een bokser in de ring die niet weet van welke kant de klappen gaan komen."

De minister was tijdens het interview terughoudend over een mogelijk uitstel van de verhoging van de btw. Volgens berichten in de media vorige week zou Bos de btw-verhoging met 1 procentpunt, die staat gepland voor 1 januari volgend jaar, met een jaar willen uitstellen. Tegenover RTL-Z zei Bos echter dat er 'zeer goede argumenten' zullen moeten worden aangevoerd om de btw-verhoging uit te stellen.

Volgens Bos zal het kabinet het mogelijke uitstel van de btw-verhoging volgende maand bespreken. De minister wilde geen uitspraken doen over zijn inzet tijdens de besprekingen.
 
wtf willen ze nu ook al de btw verhogen?
 
bos moet maar wennen aan zn bedreigingen
 
Wouter Bos, de kanker van dit land!
 
En alle idioten blijven maar PvdA stemmen.
 
Bedankt pvda-stemmers! Dat jullie allemaal mogen sterven door het zwaard.
 
Ik vraag me af of er nog zo'n prioriteitenlijstje tijdens de verkiezingsstrijd van PVDA ergens beschikbaar is, met alle punten waar zij voor wilden 'vechten'. Dan nu eens kijken of ze 1 puntje daarvan hebben behaald.
Blegh, PvdA.
 
Ik vraag me af of er nog zo'n prioriteitenlijstje tijdens de verkiezingsstrijd van PVDA ergens beschikbaar is, met alle punten waar zij voor wilden 'vechten'. Dan nu eens kijken of ze 1 puntje daarvan hebben behaald.
Blegh, PvdA.

Waarschijnlijk zijn die onvindbaar. De rest zal allemaal wel aangepast zijn.
 
door telkens maar de belastingen te verhogen help je dit land alleen maar naar de klote.
Omdat dat alles duurder wordt (hoge inflatie) willen de werknemers ook weer meer loon.
En worden wij ook alleen maar duurder voor het buitenland.
 
:roflol: en maar boos worden. forget it guys, de energieprijzen hebben als nederland niet meer in de hand, het zijn de jurken dragers in het midden oosten, de spleetogen in het verre oosten en de wodka drinkers in rusland die bepalen wat wij betalen voor wat er uit het stopcontact komt.
 
Wouter Bos is net een robot de aars.
Onlangs een topic "Nederland moet wennen aan hoge brandstofprijzen"
Nu komt hij weer met "Nederland moet wennen aan hoge energiekosten"
Laat Volkert maar weer vrij :D
 
"De hoge energieprijzen raken ons allemaal keihard. Ik ben bang dat we daaraan zullen moeten wennen", zei de minister, die stelde dat de sterke prijsstijging niet was voorzien.

Excuse me? Misschien dat Bos eens wat vaker DBB moet lezen? Wat een pisnicht is het ook huh...hoor het hem nog zeggen bij P&W: Nee hoor, wij als NL zijn sterk genoeg om de kredietcrisis te overleven. Ik voorzie geen problemen en ik denk zelfs dat we er op vooruit gaan volgend jaar.....

Die gozer tikt echt niet hoor....heeft echt een draadje los ergens.
 
als min v fin. zou hij toch moeten weten dat er veel speculatie is in grondstoffen momenteel en dus moet hij er geen slappe argumenten bij halen.
Overheid is enorm de zakken aan het vullen nu de olie zo hoog staat. Echter ipv lastenverlagingen die je dan verwacht gaan ze alleen maar meer belastingen heffen op van alles en nog wat.
 
Wouter, kom mij ff lekker ppen ofzo?
 
Back
Naar boven