AndroidHealthClinic

Bosco's come back (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het gaat gestaag de goede weer de goede kant uit, toch? :thumbs:Wat zijn je doelstellingen voor de konende tijd?

huggybear1968 Ik wil terug naar mn 1RM van voor het ongeval logisch ...na enkele mnd nu op 60% 1RM dus das een mooie progressie tot zover...

Dat onderstel gaat helaas wat langer duren
Ik vraag me af of ik nog ooit paralel kan SQ, want dat bovenste sponggewricht en spongbeen zijn behoorlijk stroef, dus maar eens n jaar verder kijken

enkel.jpg
 
Bandpulls

BP
15 x 30
10 x 50
3 x 60
5 x 70
5 x 70
5 x 70

Incline
5 x 60
5 x 60
5 x 60

Reverse Wide Grip Pulldown
15 x 40
10 x 55
3 x 65
5 x 70
5 x 70
5 x 70

Triangle
5 x 70
5 x 70
5 x 70

Face Pulls
10 x 10
10 x 10
10 x 10

Rear Delts Flyes
10 x 10
10 x 10
10 x 10

EZ Barbaell Curl
15 x 18
8 x 23
8 x 23

Triceps Push Down
15 x 20
10 x 25
10 x 25

Cable Delts Alan Trall YTWL 1 Giant set
5 x Y x 10
5 x T x 10
5 x W x 10
5 x L x 10

Therapie enkel mobiliteit
Daarna

Legg Press
10 x 40
10 x 40
10 x 40

Calf raises op Legg Press
10 x 20
10 x 20
10 x 20
10 x 20
10 x 20

Halve Squads
10 x
10 x
10 x
10 x
10 x
 
Laatst bewerkt:
Toch weer lekker je oefeningen gedraaid :)
Sta je eigenlijk wel stabiel voor de UB oefeningen? Of doe je curls en lat raises ook zittend?
 
Toch weer lekker je oefeningen gedraaid :)
Sta je eigenlijk wel stabiel voor de UB oefeningen? Of doe je curls en lat raises ook zittend?

Die EZ curls zijn licht in gewicht die heb ik vandaag voor het eerst staand gedaan....try out.. maar gaat goed. Mijn rustmomenten gaat meestal wel mijn been gestrekt-en of omhoog zittend
Bent over dumbell raises doe ik altijd zittend
Leg press weer met 10 omhoog :)
 
weer lekker wat curls erbij, pak je ze altijd licht of ga je het wat opbouwen?
 
weer lekker wat curls erbij, pak je ze altijd licht of ga je het wat opbouwen?
biceps is assistance dus gewoon onderhouden
wel langzamerhand wat omhoog maar is geen prio
 
Goed te zien dat legpress verhoogd kan worden :)
Gestaag doorgaan en je komt er echt wel.

Wat squatten betreft.. gewoon blijven oefenen. Je weet maar nooit. Mij werd gezegd dat ik nooit meer kon squatten ivm barbell in mijn nek en nekhernia met blijvende zenuwschade. Maar evengoed kan ik dat weer als is het niet op zwaar gewicht. Maar wie weet .. de volhouder... ;)
 
Goed te zien dat legpress verhoogd kan worden :)
Gestaag doorgaan en je komt er echt wel.

Wat squatten betreft.. gewoon blijven oefenen. Je weet maar nooit. Mij werd gezegd dat ik nooit meer kon squatten ivm barbell in mijn nek en nekhernia met blijvende zenuwschade. Maar evengoed kan ik dat weer als is het niet op zwaar gewicht. Maar wie weet .. de volhouder... ;)

die platen zorgen ook voor een beperking met SQ
m'n fysio was dik tevreden over de mobiliteit van m'n enkel hij heeft Me weer hard aangepakt
Dit weekend rustig aan doen...
 
Ik snap het ja... maar je weet maar nooit.
Hard aangepakt dus.. maar wel lekker getraind ook!
Rust ze in ieder geval. Op naar de volgende training!
 
Die EZ curls zijn licht in gewicht die heb ik vandaag voor het eerst staand gedaan....try out.. maar gaat goed. Mijn rustmomenten gaat meestal wel mijn been gestrekt-en of omhoog zittend
Bent over dumbell raises doe ik altijd zittend
Leg press weer met 10 omhoog :)
Goed te zien dat de lijn rustig blijft stijgen....
 
Omdat ik mn eigen risico van mn zorgverzekering heb opgebruikt, heb ik nog snel dit jaar een apneu slaaponderzoek laten doen via de KNO-arts.
De assistente had enkele weken terug een registratiekastje op mn t-shirt geplakt, en daarmee kon ik lekker thuis in mn eigen mandje slapen.
Een slangetje in mn neus voor de ademhalingregistratie en een vingerklemmetje voor mn hartslag.
Ook een aantal sensoren op mn buik die je beweging in je slaap registreren. De registratie was maar voor 1 nachtje.

Gisteren ging ik terug voor de uitslag hiervan.
Dr. Koornstra was heel aardig en ze had alles prima uitgelegd. Ik had een lichte of milde slaapstoornis
Tijdens mijn slaap had ik 9 adem-stops die nacht en was onrustig met veel woelen in bed.
De minimale grens is 5, maar 9 is niet echt verontrustend of levensbedreigend. (Er zijn ernstige gevallen dat mensen zelfs een hartstilstand krijgen.)
De oorzaak van die ademstops is dat je onderkaak naar achteren beweegt, wanneer je op je rug ligt.
Daardoor wordt je luchtweg in je keel verkleind of erger geblokkeerd, ook mede door de spieren die als gevolg van ouderdom verslappen.
Tevens kan je neus door deze tekortkoming verstopt raken. Door deze adem-stop raakt je lichaam in de "alarm-modus" en schrik je wakker met een eventueel angstgevoel.

Ik krijg nu een mondprotese, een gebitje voor je onder en bovenkaak. Het bitje van de onderkaak zorgt ervoor dat je onderkaak niet terugvalt. Dat gebeurt door de vergrote hoektanden (Dracula...haha). Nog naar de tandarts wat tandsteen laten verwijderen en dan de protese aan laten meten.

Ik kijk er echt naar uit om straks weer 7-8-9 uurtjes te slapen en zo meer energie te hebben en ook beter te herstellen natuurlijk.

Een mooi vooruitzicht in 2017 :)
 
Hopelijk gaat het helpen. Slecht slapen lijkt me niet fijn....
Een vriend van mij heeft zoiets tegen het snurken gekregen, hij werd te vaak naar de bank gestuurd door zijn vrouw... ha ha.
 
Bandpulls
BP
15 x 30
10 x 50
3 x 60
4 x 70
4 x 70
4 x 70
4 x 70

OHP
10 x 20
3 x 30
5 x 35
5 x 35
5 x 35
5 x 35

Lat Pulldown
15 x 40
10 x 55
3 x 65
4 x 70
4 x 70
4 x 70
4 x 70

Cable Rows
4 x 70
4 x 70
4 x 70
4 x 70

Cable Delts Alan Trall YTWL 1 Giant set
5 x Y x 10
5 x T x 10
5 x W x 10
5 x L x 10

Legg Press
10 x 40
10 x 40
10 x 40
10 x 40
10 x 40

Calf raises op Legg Press
10 x 20
10 x 20
10 x 20
10 x 20
10 x 20

Halve Squads
10 x
10 x
10 x
10 x
10 x
 
in.. beter laat dan nooit! :)
 
die lat pulldowns zijn lekker zwaar,
op hoeveel procent zit je met je bench nu ten opzichte van je oude nivo?
 
die lat pulldowns zijn lekker zwaar,
op hoeveel procent zit je met je bench nu ten opzichte van je oude nivo?
70% zie Bosco's log 2015-2016 tot het ongeval....
 
Kun je niet gewoon op je zij liggen? :)
 
Kun je niet gewoon op je zij liggen? :)

Was het maar so simple.
Slaap altijd op mn zij
ondanks een rolkussen in mn rug wordt ik steeds op mn rug elke keer weer wakker. :dunno:
dan een toiletbezoek en kan dan niet meer slapen
 
Laatst bewerkt:
Zo'n ding waarmee je iemand een schok geeft bij het handschudden op je rug plakken. Zodra je je omdraait, ZAP! Dan leer je het wel af :D

Kun je niet meer slapen omdat toiletbezoek je teveel wakker maakt, of ben je dan al teveel wakker?
 
Zo'n ding waarmee je iemand een schok geeft bij het handschudden op je rug plakken. Zodra je je omdraait, ZAP! Dan leer je het wel af :D

Kun je niet meer slapen omdat toiletbezoek je teveel wakker maakt, of ben je dan al teveel wakker?

Ben al teveel wakker en ga dan ook maar gelijk ff.
KNO-arts zegt een tennisbal tegen je rug leggen....hmm...vanavond proberen..
 
Back
Naar boven