Fitness Seller

Bosshogg's Powerlifting Log (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Zonde, laat het je motivatie in ieder geval niet aantasten voor komende 2 maand.

Ik kan er natuurlijk enkel als buitenstaander naar kijken, maar ik snap niet echt waarom je nu (zoveel) wou cutten? Je hoort gewoon hele tijd 106-107 te zijn in voorbereiding voor zo'n wedstrijd.
 
Jammer man

Beetje licht ben je ook wel?
 
Klote man :( Hopelijk gaat het op het WK een stuk beter allemaal.
Hoop het ook. Ga mijn voorbereiding ook beter aanpakken. At nu vaak weinig zodat ik lichter kon worden, kan beter op onderhoud eten en wat lichte cardio doen

Bench signalen kwamen idd erg laat. Komt wel goed.

Bench gaat altijd kut. Misschien maar eens langere pauzes in training doen

Jammer van de momentopname, je weet gelukkig dat je beter kan

Volgende wedstrijd beter

Komt goed! Op het WK knallen. Beter dat dit nu gebeurt dan op het WK. Wel super balen natuurlijk.

Hopelijk gaat het cutten dan wel beter

Was klote dit. Meer eten man, gewoon in de -105 het WK ingaan.
Zonde, laat het je motivatie in ieder geval niet aantasten voor komende 2 maand. Ik kan er natuurlijk enkel als buitenstaander naar kijken, maar ik snap niet echt waarom je nu (zoveel) wou cutten? Je hoort gewoon hele tijd 106-107 te zijn in voorbereiding voor zo'n wedstrijd.
Jammer man Beetje licht ben je ook wel?

Sta met een 665 totaal in de -105 nu 12de van de 16. 6 man die 700+ liften.

In de -93 zou ik met 665 al 8ste staan van de 19 en mogelijkheid tot een medaille op de deadlift. Hier maar 3 met een 700+ totaal.

Met Pjotr overlegt en ik ben een stuk competitiever in de -93. Nu alleen nog daar komen. Kreeg wel veel tips om een watercut te doen voor de laatste kilo's.
 
Ik zou t gewoon lekker niet doen
Maar wie ben ik
 
Ok dat is een goeie reden, je mag in principe idd nog wijzigen van gewichtsklasse tot de finale nominatie 3 weken voor de wedstrijd. Ik wist alleen niet dat je dat van de NPB mocht, hier mag het niet, enkel in de klasse waar je je kwalificatie hebt gedaan of in zwaardere klasse als je die norm ook had.

Probeer dan idd gewoon rustigaan te dieten tot 95 voor je laatste week, de rest is watermanipulatie.
 
Ik zou t gewoon lekker niet doen Maar wie ben ik

Aan de ene kant kan ik wel nog wat kilo's pakken. Aan de andere kant, hoeveel zou dat zijn in 7/8 weken.

Kan wel in de -105 meedoen maar dan eindig ik veel lager ook al zou ik meer liften

Ok dat is een goeie reden, je mag in principe idd nog wijzigen van gewichtsklasse tot de finale nominatie 3 weken voor de wedstrijd. Ik wist alleen niet dat je dat van de NPB mocht, hier mag het niet, enkel in de klasse waar je je kwalificatie hebt gedaan of in zwaardere klasse als je die norm ook had. Probeer dan idd gewoon rustigaan te dieten tot 95 voor je laatste week, de rest is watermanipulatie.

Ga het nk geared junioren meedoen en probeer daar dan ook te water cutten naar +- 93.

---------- Toegevoegd om 22:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:03 ----------

Man man het is toch lastig

Aan de ene kant ben ik natuurlijk een stuk sterker in de -105 en heb ik geen stress van weinig eten en een watercut, plus dat mijn trainingen beter gaan

Aan de andere kant eindig ik hoger in de -93 met kans op een medaille op de deadlift

lastig allemaal
 
beetje cutten is niet erg toch, kan je daarna weer bulken
 
Ik zou het wel weten als je de keuze zo stelt, maar ik doe dan ook niet mee met het WK :rolleyes: :o
 
Het is niet een beetje cutten, dadelijk is ie dan tien kilo lichter dan in december. Dat is wel echt flink.
En trainingen gaan ook niet bepaald consistent lekker de laatste tijd.
 
Jammer man van vandaag


en ik snap je -93 motivatie want ik zit in hetzelfde schuitje
 
Het is niet een beetje cutten, dadelijk is ie dan tien kilo lichter dan in december. Dat is wel echt flink.
En trainingen gaan ook niet bepaald consistent lekker de laatste tijd.

Klopt, zelf zou ik er ook nooit aan begonnen zijn.
Trouwens zoals de nominaties er nu uit zien heb je met een 300+ deadlift in beide klasses ongeveer gelijke kans op een medaille, hou er ook nog rekening mee dat er meestal nog heel wat zich terugtrekken.


Maar op dit moment lijkt het in mijn ogen wel al alles of niets, no way back, ik weet niet of de massa die je in de komende (relatief korte) periode aanzet je cijfers echt extreem omhoog gaat pushen mocht je toch beslissen om in de 105 deel te nemen... Je bent nu al tot 96 gekomen, grootste werk van de weightcut is eigelijk al gedaan.
 
ja jammer man.

deadlift was echt techniek, niet kracht

en trainen met dikkere stang.

tevens over wat je gaat doen, overleg ook met Tymen die kent je beter.
besluit moet je deze week maken. voor deadlift medailles maak je gewoon meer kans in 93kg

het moet niet ten koste gaan van je kracht maar je bent er nu wel bijna.
En je gaf aan dat je vanuit je eigen nog maar 97 weegde.

Voor dieet split je koolhydraten en eiwitten.
overdag meer koolhydarten savonds niet.

maar nogmaals overleg ook met Tymen.

Ik hoor het wel.
 
Klopt, zelf zou ik er ook nooit aan begonnen zijn. Trouwens zoals de nominaties er nu uit zien heb je met een 300+ deadlift in beide klasses ongeveer gelijke kans op een medaille, hou er ook nog rekening mee dat er meestal nog heel wat zich terugtrekken. Maar op dit moment lijkt het in mijn ogen wel al alles of niets, no way back, ik weet niet of de massa die je in de komende (relatief korte) periode aanzet je cijfers echt extreem omhoog gaat pushen mocht je toch beslissen om in de 105 deel te nemen... Je bent nu al tot 96 gekomen, grootste werk van de weightcut is eigelijk al gedaan.

Inderdaad, zat vanochtend rond de 95kg op de weegschaal.

Ga nu minder zwaar in mijn voorbereiding en meer op techniek icm volume focussen. Stond op de wedstrijd ook veel te wijd bij de squat waardoor mijn knieen erg naar binnen komen.

Bench moet ik nog even kijken wat ik daar nog voor ga doen of misschien aan ga passen. Zit wel te denken om slingshot te vervangen door reverse band, met de slingshot heb ik minder spanning onderin.

Ga het peak programma van Candito volgen, hierin wordt ook meer reps gedaan ipv 1-3 reps met soms te zwaar gewicht.


ja jammer man. deadlift was echt techniek, niet kracht en trainen met dikkere stang. tevens over wat je gaat doen, overleg ook met Tymen die kent je beter. besluit moet je deze week maken. voor deadlift medailles maak je gewoon meer kans in 93kg het moet niet ten koste gaan van je kracht maar je bent er nu wel bijna. En je gaf aan dat je vanuit je eigen nog maar 97 weegde. Voor dieet split je koolhydraten en eiwitten. overdag meer koolhydarten savonds niet. maar nogmaals overleg ook met Tymen. Ik hoor het wel.

Zal het er eens over hebben bij phm en hoe ik het dan het beste aan kan pakken.

Eiwitten en koolhydraten gescheiden, bedoel je dan in de ochtend bijna alleen maar eiwit en dan naarmate de dag volgt meer koolhydraten toevoegen tot aan de training. Na de training dan nog wat whey en later kwark.
 
jammer van je wedstrijd, klote. ik zou, nu je er toch al bijna bent wel doorcutten naar de -93. Ben geen expert maar je bent nu toch al zover gekomen dat het zonde is om nu weer volop naar die 105 te bulken in zo'n kort tijdsbestek lijkt me. medaille op een wk zou wel echt geweldig zijn lijkt me
 
Zal het er eens over hebben bij phm en hoe ik het dan het beste aan kan pakken.

Eiwitten en koolhydraten gescheiden, bedoel je dan in de ochtend bijna alleen maar eiwit en dan naarmate de dag volgt meer koolhydraten toevoegen tot aan de training. Na de training dan nog wat whey en later kwark.

bedoel meer koolhydraten sochtends en ze wel wat eiwitten overdag maar niet tegleijk met carbs en savonds alleen eiwitten.

koolhydraten heb je nodig energie dus ook voor traineing savonds en snachts bouwstoffen dus eiwittjes
 
Ik zag net het filmpje van Tymen over de beste lifts van PHM maar geen deadlift van je.

Hoezo faalde je op grip? Trek je hook grip ofzo?

Wel jammer man. Succes met de cutten naar de -93 kg, als er dan nog wat van je overblijft. :P
 
Ik zag net het filmpje van Tymen over de beste lifts van PHM maar geen deadlift van je. Hoezo faalde je op grip? Trek je hook grip ofzo? Wel jammer man. Succes met de cutten naar de -93 kg, als er dan nog wat van je overblijft. :P

Eerste beurt was afgekeurd op niet gelockte knieen.

Dacht in mijn tweede beurt nog 292,5 te doen om nog een kans te hebben om 300+ te trekken. Toen rolde deze 2x uit mijn handen met mixed grip.

Komende tijd eens hookgrip proberen en meer op grip trainen. Dat terwijl ik wel 307,5 heb vast kunnen houden.
 
Gewoon hard terugkomen in juni.
 
Eerste beurt was afgekeurd op niet gelockte knieen.

Dacht in mijn tweede beurt nog 292,5 te doen om nog een kans te hebben om 300+ te trekken. Toen rolde deze 2x uit mijn handen met mixed grip.

Komende tijd eens hookgrip proberen en meer op grip trainen. Dat terwijl ik wel 307,5 heb vast kunnen houden.

Ik vind het altijd bijzonder hoe mensen kunnen falen met mix grip, zelf echt nooit last van! Hook grip lijkt me ook wel fijn, als dat je ligt moet je het zeker proberen.
 
Deze week nog een test/pomp week. Eens kijken met welke gewichten ik met nieuwe oefeningen moet beginnen. Ook nog proberen wat bw er af te krijgen, voordat ik nog moet cutten tijdens het piek moment

#paused bench
115x5x5
Grip 1 vinger smaller gedaan(van ringvinger naar pink op de ringen) Had het gevoel dat ik af en toe niet goed uit kom waardoor mijn ellebogen gaan flaren.

#bent over row
60x12
80x12
90x10
100x8

#seated db press
24x12
30x12
30x10
30x10
30x8

#chin up
bwx12
bwx12
bwx12
bwx10

Coc #1
5x5
links en rechts
 
Back
Naar boven