AndroidHealthClinic

Bosshogg's Powerlifting Log (5 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ik snap dat je specifiek wilt trainen en dat dat het grootste effect heeft maar kun je bv niet SSB erin doen of cambered bar. Ook de gripbreedte telt. Er is meer belasting op de aanhechtingen met een smallere grip. Ik zie dat je al high bar bent gaan doen, combineer je deze met een bredere grip? Mijn elleboogprobleem onstond door bench in combinatie met low bar squat. High bar hielp iets, bredere greep weer iets. Ik ben ook erg benieuwd naar de drukbandjes van Bell voor je onderarm. Tijdens bench alswel bij squat denk ik dat het een verschil kan maken,
 
Ik snap dat je specifiek wilt trainen en dat dat het grootste effect heeft maar kun je bv niet SSB erin doen of cambered bar. Ook de gripbreedte telt. Er is meer belasting op de aanhechtingen met een smallere grip. Ik zie dat je al high bar bent gaan doen, combineer je deze met een bredere grip? Mijn elleboogprobleem onstond door bench in combinatie met low bar squat. High bar hielp iets, bredere greep weer iets. Ik ben ook erg benieuwd naar de drukbandjes van Bell voor je onderarm. Tijdens bench alswel bij squat denk ik dat het een verschil kan maken,


Toen ik vorige keer zo een last had van mijn elleboog had ik wat low bar squats* vervangen voor SSB of front squat. Dat ga ik nu ook weer doen. Verder ga ik proberen het zware low bar squatten en zware benchen meer uit elkaar te hebben in de week zodat mijn aanhechtingen beter kunnen herstellen.

High bar squat doe ik bijna even wijd als mijn low bar squat, namelijk met middelvingers/wijsvinger op de ringen. Wanneer ik deze smaller doe voel ik het ook weer in mijn triceps/ elleboog.

Ik heb wel wat goedkope elleboog bandjes van de action, die geven ook wat druk en steun. Zal daar weer eens mee proberen te squatten en benchen.

Net bij de fysio geweest voor waarbij mijn nek(C2 en C4) en rug een stuk losser gemaakt zijn. Mijn rechterschouder stond iets naar binnen gedraaid, hiervoor is mijn schoudeblad wat verzet. Tevens is mijn linker tricep nu ingetaped om de aanhechting wat te ontzien.


*Voor TheWasp, ik noem het maar low bar squat want dat is makkelijker in deze context.
 
#squat
205
220x2

#paused bench
125
130x2

#deadlift
285x3

Squats gingen niet heel geweldig. Deadlift is een klein PR.
 
En highbar + vastpakken op dikke stukken waar schijven tegenaan zitten?

Sinds ik dat doe nooit meer last gehad
 
En highbar + vastpakken op dikke stukken waar schijven tegenaan zitten?

Sinds ik dat doe nooit meer last gehad

Ik had vandaag goedkope elbow sleeves aangetrokken en buiten de ringen vastgepakt voor squats, dit hielp ook al een hoop.

Krijg ook meer last wanneer ik mijzelf hard onder de halter trek voor het uittillen van het gewicht. In training wel makkelijk om af te leren alleen bij de laatste beurt op wedstrijden wil ik er nog wel eens keihard onder rammen.
 
heb hier ook een tijdje last van gehad man, elke dag band pull aparts, facepulls met bands en lichte curls voor de training hebben me geholpen, na 2 weken serieus minder last van en nu al 1,5 jaar niks last meer...
 
Schouder dislocaties en foamrollen front delt en pec.

Als ik dit voor het squatten doe voelt het een stuk beter.
 
heb hier ook een tijdje last van gehad man, elke dag band pull aparts, facepulls met bands en lichte curls voor de training hebben me geholpen, na 2 weken serieus minder last van en nu al 1,5 jaar niks last meer...

Curls met een band heb ik ook een tijdje gedaan als opwarming, dat hielp ook wel wat

Wanneer ik wat minder vaak low bar squat trekt het wel weer weg

Schouder dislocaties en foamrollen front delt en pec.

Als ik dit voor het squatten doe voelt het een stuk beter.

Probeer nu ook voor elke training mijn bovenrug wat losser te krijgen. Loop nu stage en zit de hele week op een bureaustoel achter een computer. Funest voor je rug eigenlijk.
 
#squat
175 x 5 x 2

#high bar squat
150 x 3

#paused bench
120 x 3 x 3

#Slingshot bench
130 x 3
140 x 3

#bench press TNG
95 x 10

#bent over row
90 x 8 x 3

Deze week nog redelijk gewicht liften en daarna een deload week voor nk junioren
 
sickening die high bar squats!
 
#squat
190x3x3

#high bar squat
145x8

#paused bench
110x5x3

#deficit deadlift
240x5

#good morning
90x5x4

klein PR op deficit deadlift, deed nooit 5 reps
 
wat is dat ene setje high bar na je andere squats?
 
Onzin is het
 
je kan ook voor kiezen na je normale sets een barbell in je aars te steken

Baat het niet dan schaadt het niet

Nou meaantje ik deed normaal 2 sets na mijn sets squat en nu 1 omdat ik wat minder volume doe ivm nk junioren
 
je kan ook voor kiezen na je normale sets een barbell in je aars te steken

Baat het niet dan schaadt het niet

Jij bedoelt rear glute spread supersetten met barbell glute thrusts. Goed voor de mmc en poepgains
 
#paused bench
100x3x5

#bench press TNG
85x12
90x12

#chin up
bw+25x5x3

#romanian deadlift
160x8x2

#JM press
80x6x4

Lekker pompen en niet squatten
 
Back
Naar boven