MuscleMeat

botbreuk en werken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rawplayer

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
30 jun 2005
Berichten
6.433
Waardering
0
Ik heb nu 3 weken mijn onderarm in het gips en kan dus mijn linkerhand niet gebruiken. Ik heb een bijbaantje bij een adventuresport bedrijf en ik kan natuurlijk niet werken in deze situatie. Nu is mijn vraag: kan mijn werkgever mij verplichten om toch te gaan werken? Zij zullen misschien zeggen om toch iets te doen met mijn rechterhand, maar ik beweer dan vervolgens dat ik het een te groot risico vindt om bepaald werk te doen.
 
nee hij kan je niet verplichten. ik neem aan dat je ook toezicht moet houden bij dat adventure bedrijf als mensen aan het klimmen etc zijn?
 
nee hij kan je niet verplichten. ik neem aan dat je ook toezicht moet houden bij dat adventure bedrijf als mensen aan het klimmen etc zijn?

Het enige wat ik dan zou moeten doen is quadrijden in mergelgrotten, maar hier zit ook nog een risico aan vast.
 
Het enige wat ik dan zou moeten doen is quadrijden in mergelgrotten, maar hier zit ook nog een risico aan vast.

dat lijkt me niet bepaald aangewezen met één arm in het gips. Breng je trouwens zo geen andere personen in gevaar?
 
Ten eerst komt het niet ten goede van de rust die de botbreuk nodig heeft om te herstellen. en mocht er in de grot iets gebeuren ook al is de kans klein ben jij niet in optimale staat om eventuele hulp te bieden.

Maar hebben ze gevraagd of je wel gewoon kwam werken ?
 
Ik sta zelf aan de kant stom te kijken en ronde's af te kruisen, maar ik zou ook eventueel mensen moeten helpen me hun quad's. Maar kan een werkgever je nu verplichten om te werken als zij vinden dat het wel gaat en zelf vindt je van niet. Het bedrijf denkt uiteraard aan winst en ik denk aan mijn gezondheid.
 
Ten eerst komt het niet ten goede van de rust die de botbreuk nodig heeft om te herstellen. en mocht er in de grot iets gebeuren ook al is de kans klein ben jij niet in optimale staat om eventuele hulp te bieden.

Maar hebben ze gevraagd of je wel gewoon kwam werken ?

Ja.
 
kun je niet bij je dokter een ziekenbriefje vragen? zodat ze u niet kunnen verplichten bepaald werk te doen
 
zeg gewoon dat je nog f frustig aan doet ivm de pijn en dat als de pijn weg is je graag alternatief (kantoor?) werk wil doen voor de werkgever ;)

Zo blijf je netjes en schappelijk en krijgen ze de kans aangepast werk voor je te regelen.. is dat er niet..tja dan ff wachten op herstel he :)
 
Met een arm in het gips is het zelfs verboden een gemotoriseerd voertuig te besturen. Ze kunnen je vriendelijk vragen om te komen werken, maar niet verplichten en ontstlaan in zo een situatie kan wel, maar dan krijgt je werkgever een hoop problemen ;) .
 
Back
Naar boven