AndroidHealthClinic

Boter (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

robbin

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
11 mei 2003
Berichten
32
Waardering
0
Ik ben bezig met mijn voedingsschema, en nu vroeg ik me af of ik de boter die ik op mijn brood doe ook mee moet berekenen, want volgens mijn moeder krijg ik ongeveer 100gr boter per dag mee op mijn brood.
 
in het geval van 100 gram boter zou ik het ZEKER wel meerekenen ja!

1 gram vet = 9 calorieen... reken maar uit!!
 
Ik heb dieet light boter per 100gr zijn dat 320cal
0gram e
0gram k
35gram v

valt nog mee qua calorieen, maar die 100 gram vind ik wel erg veel. Ik ga vanavond zelf m'n brood maar eens smeren, en dan weeg ik 't wel ff
 
100gr lijkt me erg veel; een pakje boter voor de braadpan is 500gram dacht ik.

Ikzelf gebruik helemaal geen boter op brood, om het tonijn er tussen te houden gebruik ik gewoon wat ketchup en sambal. :thumbs:
 
Pakje boter voor de braadpan is doorgaans 250 gram. Kuipje Becel ofzo is meestal 500 gram. 100 gram alleen op je brood is wel erg veel. Dat kan echt veel minder.
 
axestream zei:
Pakje boter voor de braadpan is doorgaans 250 gram. Kuipje Becel ofzo is meestal 500 gram. 100 gram alleen op je brood is wel erg veel. Dat kan echt veel minder.


als ik kijk hoeveel boter mijn ouders gerbuiken op hun brood en bij het braden; ben ik blij dat ik mijn eigen brood klaar maak en geen vlees eet 's avonds
 
Vroeger luste ik totaal geen boter, ging al bijna over m'n nek van het id. (de boter voor op de boterham dan he).

Maar sinds een paar jaar smeert mijn moeder (ja voor school enzo smeert die mijn boterhammen :p) het op de boterham. Wel heel dun zodat ik het bijna niet proef.
Want boter heb je nodig. Zitten vitamines in die je alleen via vet binnen kan krijgen (vit D e.d.).

Maar 100g per dag.. damn hoe dik smeert ze het dan wel niet erop?
Dat kan echt veeel minder hoor.
 
eet nooit boter op de boterham, gebruik boter icm olijfolie om me kipfilet te bakken, das voldoende imo.
 
Ik heb gister zelf mijn brood gesmeerd, en gebruikte ca 75gr boter. Ik zal proberen er voortaan minder op te doen.
 
Mouzer zei:
Vroeger luste ik totaal geen boter, ging al bijna over m'n nek van het id. (de boter voor op de boterham dan he).

Maar sinds een paar jaar smeert mijn moeder (ja voor school enzo smeert die mijn boterhammen :p) het op de boterham. Wel heel dun zodat ik het bijna niet proef.
Want boter heb je nodig. Zitten vitamines in die je alleen via vet binnen kan krijgen (vit D e.d.).

Maar 100g per dag.. damn hoe dik smeert ze het dan wel niet erop?
Dat kan echt veeel minder hoor.


Een goede Multi Vitamine misschien?
 
Of goede bronnen die vit. d bevatten
 
Back
Naar boven