AndroidHealthClinic

Boterhamworst vs Kipfilet

Bezoekers in dit topic

Denneke

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
7 jan 2009
Berichten
337
Waardering
7
Heej,

Overal op het forum waar ik kijk zie ik overal kipfilet staan maar waarom die keus?

In boterhamworst zit meer kcal, iets minder eiwitten en enkel 3x zoveel vet... Dit zou toch geen probleem mogen zijn in de bulk? (Dan moet je namelijk ook vetten binnen krijgen...)

Product Hoeveelheid kcal e k v
Boterhamworst 50g 168 6 2 15
Kipfilet 50g 77 8 0 5

Ben een beginner met voeding en ben het aan het uitwerken alleen de hele dag door kipfilet zie ik niet zitten, en boterhamworst heeft 2x zoveel kcal

thx in advance! :)
 
Heel misschien omdat we heel graag veel eiwitten binnenkrijgen ??? En het liefst wat minder vet :P (zolang het maar goed in je voedingsschema past).

Het is makkelijker om aan genoeg vetten/kcal te komen dan aan genoeg eiwitten.
 
alles waar worst in zit is vaak heel vet.

probeer het bij kipfilet, rosbief, rookvlees en kalkoen te houden, eventueel kaas als afwisseling(ook vet)

Verder zit er vaak veel troep in als dextrose zout en smaakversterkers( E621)

Het is niet aan te raden
 
Niet eens om de vetten, maar boterhamworst is gewoon meuk, hoewel ik ook geen fan ben van voorgesneden kipfilet.
 
hmm ok :) het heldert wel een hoop op :)

Alleen woon ik nog thuis en kan ik niet van mn ouders verwachten om een berg kipfilet te kopen voor mij :P

Ik wil geen top top bodybuilder worden, wel gewoon een goed lichaam...

Dan neem ik aan dat boterhamworst niet zo'n groot probleem zal zijn neem ik aan? (Of ardennerworst of cervelaatworst)

Wil wel een voedingsschema maken maar niet op de kcal precies, maar nu heb ik ook totaal geen overzicht en overzicht is wel makkelijk :)

thx iig!! :)
 
worst bevat slechte vetten, beter kip of iets anders magers en je vetten uit bijv. noten halen.

en het is geen probleem dat je ouders met de kipfilet blijven zitten aangezien je toch een pakje per 2 boterhammen eet.
 
hmm ok :) het heldert wel een hoop op :)

Alleen woon ik nog thuis en kan ik niet van mn ouders verwachten om een berg kipfilet te kopen voor mij :P

Ik wil geen top top bodybuilder worden, wel gewoon een goed lichaam...

Dan neem ik aan dat boterhamworst niet zo'n groot probleem zal zijn neem ik aan? (Of ardennerworst of cervelaatworst)

Wil wel een voedingsschema maken maar niet op de kcal precies, maar nu heb ik ook totaal geen overzicht en overzicht is wel makkelijk :)

thx iig!! :)

Dan koop je die kipfilet zelf toch. is maar 4 euro de kilo
 
Maar 4 euro is relatief he;) kan me voorstellen dat het voor sommigen duur wordt. Ik eet zelf al een halve kilo kipfilet per dag.
 
En elke dag een halve liter kwark, en elke dag een blikje tonijn en zo nog ff door gaan :P dan tikt het wel redelijk aan ja :P

Maar 4 euro de kilo? waar? :P voorgesneden? :P

iig weer wat geleerd :)
 
En elke dag een halve liter kwark, en elke dag een blikje tonijn en zo nog ff door gaan :P dan tikt het wel redelijk aan ja :P

Maar 4 euro de kilo? waar? :P voorgesneden? :P

iig weer wat geleerd :)

Voorgesneden is gewoon ****ing duur, doe dan ei op brood.
 
Je bedoeld zeker die gare gesneden kipfilet voor op brood, maar ik denk dat als mensen hier spreken van kipfilet, ze gewoon kippenborst bedoelen.
 
Zoals Corpaul al zei....... het gaat om WAT er in zit! Vetten heb je nodig, klopt.. maar er zijn verschillende soorten vetten...en goede vetten zitten niet in bewerkte rommel zoals die boterhamworst.

Hoe bewerkter de product hoe slechter.... ook in de boterhamworst zal wel maar een klein percentage (vet) vlees zijn en de rest...rommel (aardappelzetmeel, heerlijke E-nummers om de smaak,geur en kleur te verbeteren, suikers en etc.)

Beter gewoon zo puur mogelijk eten :)

Kipfilet staat dan zeker wel in de top vergeleken met de boterhamworst (ergens onderaan). En overigens...OFFTOPIC... die belachelijke prijzen voor de kip en etc. slaat ook nergens meer op...daarnaast zul je zien dat je kipfiletje flink zal krimpen door al dat ingespoten water+rommel.

:meal: Nou tast toe :meal:

------------

Hmmm..je bedoeld natuurlijk kipfilet voor op je brood, dan zou ik zeggen koop dan puur vlees, bak/gril of kook het...en doe dat o pje brood. Beter kan je niet krijgen... beter dan de kant en klare kipfilet waar ook VEEL shit in zit.
 
En elke dag een halve liter kwark, en elke dag een blikje tonijn en zo nog ff door gaan :P dan tikt het wel redelijk aan ja :P

Maar 4 euro de kilo? waar? :P voorgesneden? :P

iig weer wat geleerd :)

je bent 22, tijd voor een baantje!

---------- Toegevoegd om 23:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:26 ----------

Beter kan je niet krijgen... beter dan de kant en klare kipfilet waar ook VEEL shit in zit.
Zeker, maar wel verdomd makkelijk :)
 
Zoals Corpaul al zei....... het gaat om WAT er in zit! Vetten heb je nodig, klopt.. maar er zijn verschillende soorten vetten...en goede vetten zitten niet in bewerkte rommel zoals die boterhamworst.

Hoe bewerkter de product hoe slechter.... ook in de boterhamworst zal wel maar een klein percentage (vet) vlees zijn en de rest...rommel (aardappelzetmeel, heerlijke E-nummers om de smaak,geur en kleur te verbeteren, suikers en etc.)

Beter gewoon zo puur mogelijk eten :)

Kipfilet staat dan zeker wel in de top vergeleken met de boterhamworst (ergens onderaan). En overigens...OFFTOPIC... die belachelijke prijzen voor de kip en etc. slaat ook nergens meer op...daarnaast zul je zien dat je kipfiletje flink zal krimpen door al dat ingespoten water+rommel.

:meal: Nou tast toe :meal:

------------

Hmmm..je bedoeld natuurlijk kipfilet voor op je brood, dan zou ik zeggen koop dan puur vlees, bak/gril of kook het...en doe dat o pje brood. Beter kan je niet krijgen... beter dan de kant en klare kipfilet waar ook VEEL shit in zit.

Wat klink je toch geil als je een informatieve post maakt :heart:
 
worst is vaak een samenvoegsel van verschillende soorten (orgaan)vlees en andere meuk...fijngemalen en in een lege darm gepropt, daarnaat nog smaakversterkers en aardappelzetmeel(zoals pilatesmeisje al zei) en een hoop andere bewerkingsmethodes

kipfilet, rosbief of rookvlees is veeeel schoner eiwitten en veel minder bewerkt:)
 
Je zult een plakje boterhamworst echt wel overleven al willen sommige mensen je hier iets anders doen laten geloven.

Is het het toppunt van gezonde voeding .... nee.

(slechte vetten... yeah righ, vergeet kaas dan ook maar.. tjokvol met verzadigd vet)
 
Je zult een plakje boterhamworst echt wel overleven al willen sommige mensen je hier iets anders doen laten geloven.

Is het het toppunt van gezonde voeding .... nee.

(slechte vetten... yeah righ, vergeet kaas dan ook maar.. tjokvol met verzadigd vet)

Klopt maar het is nou niet echt handig om je eiwitten uit te halen. Als eten voor het lekker zou ik zeggen :meal:
 
Gewoon die ouders van je kipfilet laten halen, en anders doe je het zelf.. Doe ik meestal ook, haal ik mijn lading kwark, yoghurt, vis en kipfilet in één klap. Dokken m'n ouders me wel weer terug :).
 
Back
Naar boven