AndroidHealthClinic

Bourgondiër moet er aan geloven

Bezoekers in dit topic

Wave17

Novice
Lid geworden
28 nov 2018
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m93
Hoi gespierdelingen,

Deze Bourgondiër kan niet langer doorgaan met eten en drinken zonder te trainen.
Ik ben een 53 jarige man en ik ben 1.95 lang en weeg 124 kilo. Ik heb ong. 32.6% lichaamsvet.

Ik wil m;n lichaam weer in vorm krijgen en fitter voelen.
Ik ski graag (ook graag apres ski) en voel dan zeker dat ik 3 water emmers te veel aan gewicht mee zeul. Behalve dat ik hierdoor sneller lawines veroorzaak, is dat gewoon niet fijn.

Mijn doel is m’n garderobe over een tijdje vervangen. Snel spieropbouw hoeft van mij niet per se . Ik heb eerder gefitnesst en ik weet dat spieropbouw redelijk snel gaat bij mij. Heeft mijn broertje ook.
Eigenlijk moet ik het gewoon volhouden. Ik wil wel graag op vrijdag en zaterdag m’n wijntje en whisky’tje blijven drinken en lekker eten zoals Aziatisch of een stamppot.

Ik had natuurlijk eea al gelezen. Ik denk dat het goed is om cardio met fitness te combineren.
Als cardio wil ik fietsen, roeien en de trappenloopmachine (weet niet hoe dat apparaat heet)
En dan ong tot hartslag 140 pieken met interval en dan niet langer als 20 minuten.
Ik wil 3 x per week naar de sportschool. Ik ben nog bezig allerlei 3 daagse schema’s te bekijken.

Zover ik het heb kunnen lezen, zijn compound oefeningen interessant omdat dan veel spieren meegepakt worden.

Verder ben ik zwaar voornemens het vol te houden.
Ik hoop nog veel van jullie hier te lezen wat mij verder zal helpen.
En stiekem hoop ik dat ik het leuk ga vinden.
Maar eerst mezelf op m’n donder geven.
Ik moet gestraft worden voor een liederlijk horeca leven.

Succes en alvast bedankt voor de ondersteuning en de info.
 
Welkom hier en goed dat je hier wat aan wil doen. Je bent nooit te oud en geloof me je kan echt wel een heel eind komen.
Maar je zal ook je voeding aan moeten pakken.
Kijk deze link even goed door voor wat info.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

In je schema kan je gerust een whisky-tje pakken en je aziatische maaltijden en stamppot verwerken. Het vergt even wat werk in je macro's bepalen en op een dag dat je een rijkere avondmaaltijd eet overdag wat minder nemen. Maar al met al kan je bijna alles wel infitten in een goed vol te houden voedingsschema.

Ik heb zelf al eens iemand geholpen die niet kon sporten ivm gezondheid en was bij zijn 2 meter 145 kg... 1 jaar later was hij puur met dieet en lunchwandelen 35 kg kwijt en kon hij gewoon in het weekend zijn drankje en hapje nemen en gerust eens een gebakje en uit eten. Nog altijd 5 jaar later heeft hij zijn gewicht zo weten te behouden. Oke dit was geen sporter maar om even een voorbeeld te schetsen. Ook hij eet nog altijd wel een keer als avondmaal 3 broodjes kroket of een frietje met een frikandel of een x pizza. ;)

Maar het is verder wel wat stricter aan je eigen schema houden en ook doorzetten want alle begin is moeilijk. Het kost wat tijd om een schema in elkaar te zetten en je kan hier altijd hulp vragen in het voedingstopic door vast een basis te maken (en ook te berekenen met de sheet in de link). Maar dan zijn er altijd wel mensen bereid om je te helpen en adviseren.

Qua training zou ik toch beginnen met een eenvoudig schema. Stronglifts of starting strenght oid. Kijk maar even in deze link.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/

En het is vooral een kwestie van geduld trainen. Doorzetten/volhouden en consistentie. Ook als bourgondier kan je er goed uitzien. :)

Succes!
 
Ha Ha. Mooie quote marina1975

'Ook als Bourgondier kan jer goed uitzien''. Das zeker waar.
 
Goed initiatief man....GO.
En 't is denk precies zoals marina1975 het zegt
En het is vooral een kwestie van geduld trainen. Doorzetten/volhouden en consistentie. Ook als bourgondier kan je er goed uitzien. :)
Succes!!!
 
Back
Naar boven