Fitness Seller

Bouw + advies

Bezoekers in dit topic

TAZ1337

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 mrt 2010
Berichten
17
Waardering
1
Lengte
1m75
Massa
65kg
Dag heren, dames,

Aangezien dit mijn eerste post op het forum is (na een half jaar super veel handige informatie opgezocht te hebben) stel ik mij eventjes voor.
Ik ben 22 jaar, weeg op het moment rond de 65 en train nu sinds begin februari, 2010.
Ik heb op mijn 19e jaar ook 6 a 7 maanden gefitnesst en woog toen tijdens mijn 'max' 74 kg. Dit is droog gewicht, heb toen niet gebulked. Was toen erg blij met het resultaat. Maar goed ik leef niet in het verleden.
Ik heb eind vorig besloten om mij weer te wijden aan het trainen, en ga inmiddels nu een maandje (na opbouwfase) 4x per week naar de sportschool.
Voeding is bij mij het grootste probleem, ben niet zwaar skinny maar een hoog BF zul je bij mij niet aantreffen. Ik ben mij hiervan bewust, en ben er achter dat discipline en structuur het belangrijkste is waar je naar moet streven.
Ik ben serieus bezig, en streef voor een atletisch lichaam. Als ik alleen maar 'breed' zou willen worden lijk ik zometeen op een kleine tank dus ik wissel massa/kracht trainingen om de maand af. Vind gasten van 1.75 die 100kg wegen er gewoon niet uitzien, ik ben niet van mening dat groter per sé altijd beter is.

Nu dus anderhalf maandje bezig en 4 kg aangekomen.

Aangezien iedereen hier een mening over alles heeft, het bovenstaande is niet relevant. Puur mijn visie en mijn doelstellingen.
Ik heb gister ff nadat ik wakker werd een fototje geknalt, en ga een fotologje bijhouden omdat ik het leuk vind om te zien hoe ik verander.
Zal dit met digitale cam doen op vaste locatie (voor me deur ofz).

Ik hoor graag van jullie wat mijn aandachtspunten zouden moeten zijn a.d.h. mijn bouw. Ik heb een smalle taille en relatief brede schouders.
Eigenlijk moet ik een jaar trainen en dan pas hier beginnen met posten, omdat ik veel heb ingelezen op dit forum over waar ik mee bezig ben. Maar het leek mij leuk om jullie meningen te horen om mij tijdens de lange weg vooruit te helpen.

Schema
dag 1; rug/biceps/onderrug
dag 2; borst/triceps/schouders
dag 3: rug/biceps
dag 4; armen/benen (beetje mn freestyle dag, ik hou van afwisselen)

Ik knal na m'n setjes altijd nog rond de 400 buikspier oefeningen erachter aan.

Voorlopige aandachtspunten:

Armen
Rug (nekklachten voorkomen dmv training, en t werkt)

Heb zelf het idee dat ik wel gelijkmatig groei, en niet teveel nadruk op mn borst moet zetten omdat ik dan last van mijn nek krijg. Ik vind rug trainen klote, maar het is een bitch die het waard is ;)

Grtz,

T



[Afbeelding niet meer beschikbaar]

P.S. Sorry voor t iPhone fototje wat natuurlijk niet alles zegt, maar het geeft een idee.
 
Voor zover ik kan zien een Prima fysiek.
Maar misschien moet je een paar poses proberen?
 
netjes kerel.

Maar ik persoonlijk vind je trainingsschema niet zo.
Ik denk dat je je biceps teveel belast, en ze te weinig herstel gunt door ze in 4 dagen 3 keer te trainen.

En leuk dat je 400 sit-ups kunt, maar voor je spierontwikkeling zal het weinig doen.
train je buik gewoon zoals je andere spieren dmv een goede belasting.

je kan ook b.v een splitschema maken waarbij je in 3 dagen alle spiergroepen hebt gehad en dan een rust dag.
Dus b.v.
dag 1: borst, triceps
dag2: biceps, benen, buik
dag 3: schouders, rug
dag 4 rust
 
mooie buikspieren :o
trainingschema is wel wat raar want als je maar 4 dagen gaat kun je die freestyle dag beter benutten door gewoon je schema beter te verdelen zodat je minder spiergroepen op dezelfde dag te trainen (maarja da is mijn mening)
 
niet slecht
 
Voor zover ik kan zien een Prima fysiek.
Maar misschien moet je een paar poses proberen?

Thanks, ga ik binnenkort doen zodat ik nog meer commentaar kan krijgen :)

netjes kerel.

En leuk dat je 400 sit-ups kunt, maar voor je spierontwikkeling zal het weinig doen.
train je buik gewoon zoals je andere spieren dmv een goede belasting.

je kan ook b.v een splitschema maken waarbij je in 3 dagen alle spiergroepen hebt gehad en dan een rust dag.
Dus b.v.
dag 1: borst, triceps
dag2: biceps, benen, buik
dag 3: schouders, rug
dag 4 rust

Ik heb nooit gezegt dat ik 400 situps kan. Ik voer in totaal zo rond de 400 reps uit, oefeningen verschillen. Maar je hebt gelijk, intensiteit is belangrijk.
Bedankt voor je reactie op m'n schema, alleen ik hoop te begrijpen dat als ik 4x per week KAN trainen, waarom zou ik dan moeten rusten? Niet dat ik de waarde van belangrijke rust niet erken hoor. Meer het gevoel van, ik heb de tijd ervoor dus waarom een extra dag rust inlassen. Hoop graag op je reactie.

mooie buikspieren :o
trainingschema is wel wat raar want als je maar 4 dagen gaat kun je die freestyle dag beter benutten door gewoon je schema beter te verdelen zodat je minder spiergroepen op dezelfde dag te trainen (maarja da is mijn mening)

Thanks G3rt,

Jij geeft hetzelfde aan als Remon, dat ik m'n dagen beter moet indelen met belasten en ontlasten van m'n spieren. Ik zal erover nadenken, mijn lichaam voelt onder deze omstandigheden prima en ik heb niet het gevoel dat m'n spieren zichzelf opeten.
Tuurlijk is het woordje 'freestyle' ongepast op zo'n serieus forum waar schema's de bijbel van de bodybuilder lijkt te zijn. Het is meer zo van dat ik de spieren aanpak op dag 4 die naar mijn gevoel zijn herstelt, en als ze dat niet zijn dan wissel ik de spiergroep af.

Eindconclusie van bovenstaande posts, schema mag verbetering in (dacht ik al dus bedankt voor de reacties). Raden jullie 3x per week all-out (hoge intensiteit) trainen aan met voldoende rust OF 4x per week met ruimte voor afwisseling.


Grtz
 
3x per week hoge intensiteit :)
 
Oh voor de duidelijkheid mijn schema is dus trainen op ma/di/do/vrij.
Ik neem dus tussen dag 2 en 3, een dagje rust.
Had dit wel wat handiger kunnen vermelden.
 
ik train op dezelfde dagen maar ik train dan zaterdag ook nog
 
Maar je raad mij 3x per week aan terwijl je zelf dus 5x gaat?
 
ja ik train biceps,triceps,rug en borst 2 keer in de week
omdat ik sommige dage niet echt goed door kan traine vandaar 2x
maar als ge goed hevig kunt traine zou ik 3x hevig traine
 
goeie fysiek
 
Goede basis om op te bouwen. Het armen trainen van dag 4 komt sowieso te vroeg, aan je schema te zien zie ik dat je op donderdag je biceps traint en dan de dag erna weer. Je moet zorgen dat je je spiergroepen iig 48 uur rust gunt. Als je zorgt dat je op dag 4 je schouders/triceps +benen traint dan is het beter in balans. Pak je benen dan wel extra hard aan, aangezien je die maar 1x per week traint. Veel eten lijkt me in jouw geval ook belangrijk, reken echt het aantal kcal uit dat je binnen moet krijgen om te bulken. Succes:thumbup:
 
Back
Naar boven