XXL Nutrition

Boven kant borst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

julianB

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 feb 2008
Berichten
153
Waardering
2
kan ik beter boven kant borst trainen in de smith machine of op zo apparaat waar je je boven kant borst op kan trainen ?

alvast bedankt!
 
[A]apparaat
smith machine
[C]geen van beiden

C
 
oke hoe zou ik me boven kant borst dan moeten trainen ?
 
gewoon lekker ouderwets trainen met de barbell en dumbbells..
 
beide kan, wissel het wat af.
 
als je bovenkant borst achterligt zou ik hem 2x in de week aanpakken. 1ste dag met 5sets schuine losse bankdruk en schuine flyes. 2de dag schuine dumbbells en schuine flyes. Varieer ook in de hoek. Het hielp voor mij.
 
als je bovenkant borst achterligt zou ik hem 2x in de week aanpakken. 1ste dag met 5sets schuine losse bankdruk en schuine flyes. 2de dag schuine dumbbells en schuine flyes. Varieer ook in de hoek. Het hielp voor mij.

ik doe cable flys kan ik beter dumbbell flys doen of cable flys maar met calbe flys voel ik meer me borst
 
beter dumbbell flyes.. dumbbells rule :) misschien is het je techniek, dat je daarom de dumbbells minder voelt ;)
 
oke dan ga ik vanaf nu dumbbell flys doen
 
cable flyes is helemaal geen verkeerde oefening hoor, wissel af, maar geef die dumbbells voorrang..
 
sowiezo is afwisseling belangrijk.. en je kunt zo'n beetje alles wel gebruiken als prikkel tussendoor, zolang de "betere" oefeningen maar voorrang krijgen..
 
idd, vind cable flyes een stuk fijner dan dumbbell flyes. Wissel het een beetje af allemaal.
 
okee, bedankt voor julie reacties!
 
dumbbell presses zijn imo de betere oefeningen. Ik doe alleen press oefeningen, omdat flyes bij mij pijn brengt in mijn schouders.
 
Ik heb vroeger ook op druk apparaten gezeten waar je alleen incline of flat of decline kon pressen. Je hangt er een schijf aan de zijkant op en drukke maar. Deze mis ik wel omdat je toch je borst op kon isoleren.
 
Ik heb vroeger ook op druk apparaten gezeten waar je alleen incline of flat of decline kon pressen. Je hangt er een schijf aan de zijkant op en drukke maar. Deze mis ik wel omdat je toch je borst op kon isoleren.

Wat denk je wat voor oefeningen flyes dan wel niet zijn? ;)


Apparaten raad ik (iedereen eigenlijk) gewoon af (behalve als je een beginner bent en je de techniek nog goed onder de knie moet krijgen). Bij apparaten is de bewegingsbaan al bepaald en hebben stabiliserende spieren totaal geen werk. Wil je serieuse spiermassa kweken, dan zijn de losse gewichten toch echt het beste. (Maar dat betekent natuurlijk niet dat je het beste zoveel mogelijk afwisselt met losse gewichten en kabels.)
 
ik heb vandaag dumbbell press gedaan met een schuin bankje maar ik voelde niet eens me borst weet iemand wat ik fout doet of heeft iedereen dat?
 
Bovenkant borst is bij mij ook altijd een groot probleem geweest. Maar incline benchen in de smith heeft me erg geholpen, imo een echte aanrader omdat je hem goed isoleert.
 
bij cable flyes word de bovenkant borst buitengeslotnen.
 
wat is er mis met de smith, vind m wel eens lekker om m daar op te doen en heb altijd een super pomp na de tijd.

Mijn voorkeur gaat echter wel uit naar Incline dumbbell Press en Dumbbell Flyes
 
Back
Naar boven