Fitness Seller

Boven rug trekt bol bij deadliften (1 bezoeker)

Bezoekers Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

Voorgoud

Cool Novice
Lid geworden
20 feb 2018
Waardering
35
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
17%
Hallo, bbers.

Ik ben nu sinds een maand weer begonnen met deadlifts.
De oefening voelt verder goed aan, als ik hem uitvoer. En me onderrug is ook recht, alleen me bovenrug begint bol te trekken. Is dit een probleem wat op ten duur klachten gaat geven? graag tips alvast bedankt

MVG

Deurbelz

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 jul 2014
Waardering
184
Lengte
1m93
Massa
91kg
Proberen je lats goed op spanning te zetten. Wat bij mij vaak helpt om aan te denken, is proberen de stang te 'buigen'. Dus je pink en ringvinger naar binnen te laten komen, als je dit doet voel je ook meteen dat je schouderbladen schuin naar onder gaan.

Monsterzero

Cool Novice
Lid geworden
8 nov 2018
Waardering
39
Lengte
1m76
Massa
93kg
Vetpercentage
15%
Borst naar voren, schouders naar achter.

Roethof

Patriottisch
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
16 mei 2006
Waardering
13.004
En me onderrug is ook recht, alleen me bovenrug begint bol te trekken. Is dit een probleem wat op ten duur klachten gaat geven?
Hoeft niet per se, hangt van bepaalde biomechanica af en het aantal graden van bolling. Er zijn zeer sterke deadlifters die met enige bolle bovenrug liften. Wil je meer c.q. beter advies dan raad ik je aan een filmpje te maken. Ondertussen zou je ook je "schema" kunnen laten beoordelen, wellicht zijn er aanbevelingen m.b.t het versterken van je (boven)rug & posture.

Edit: https://www.t-nation.com/training/strong-case-for-the-rounded-back-deadlift

Laatst bewerkt:

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
1.993
Kyfose en lordose zijn normale krommingen van de wervelkolom dus wat versta je onder "bol"?

Voorgoud

Cool Novice
Lid geworden
20 feb 2018
Waardering
35
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
17%
  • Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties, Je heb mensen die hebbe hun rug kaars recht, als je daar bewijs van spreken een waterpas oplecht is die waterpas. Bij mij bolt de bovenrug een beetje, Ga vanaf volgende week beginne met zwarte t-bar rows. Mischien dat dat wil helpen voor een sterkere upper-back

MVG

GetBig XXL

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
30 jun 2012
Waardering
1.943
Lengte
1m73
Massa
103kg
Vetpercentage
14%
Bedankt voor de reacties, Je heb mensen die hebbe hun rug kaars recht, als je daar bewijs van spreken een waterpas oplecht is die waterpas. Bij mij bolt de bovenrug een beetje, Ga vanaf volgende week beginne met zwarte t-bar rows. Mischien dat dat wil helpen voor een sterkere upper-back

MVG
Tijdens deadlift naar boven kijken zorgt ervoor dat je rug recht is misschien een keer proberen

Shrimpy

Dutch Bodybuilder
Karmaslet
Lid geworden
15 sep 2016
Waardering
290
Lengte
1m73
Massa
73kg
Vetpercentage
10%
in het ergste geval een filmpje uploaden hoe jou deadlifts eruit zien en door de experts onder ons feedback ontvangen.

Steks

Huge Freak
Karmaslet
Lid geworden
21 feb 2017
Waardering
7.112
Lengte
1m82
Massa
86kg
@Voorgoud over welke gewichten hebben we het hier?

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
1.993

MVG
Zoals ik als vermelde is je rug van nature hol/bol! als we het hebben over rug recht houden wordt bedoeld zoveel mogelijk dit (hol/bol) aan te houden.

lor-kyf.png

Overdreven recht proberen te trekken is niet nodig en kan zelf nadelig werken. Als je de erector vanaf de nek verkort (door je rug recht te proberen krijgen ipv de normale kyfose) plaats je deze in z'n geheel in een zwakkere positie en wat dat betreft kan je beter de bovenrug iets boller houden dan de onderrug

Tijdens deadlift naar boven kijken zorgt ervoor dat je rug recht is misschien een keer proberen
Dit dus niet doen!

basmca

Monstrous Giant
Karmaslet
Relnicht
Lid geworden
18 mei 2014
Waardering
7.082
Lengte
1m89
Massa
92kg
Vetpercentage
13%

Nee.

Dit is dus echt niet de bedoeling.

Een kleine bolling in be bovenrug bij deadlifts hoeft niet slecht te zijn.

Als je een filmpje maakt van je. deadlifts kunnen we meer zeggen.

Kieft

Gelsenkirchen
Elite Member
Challenge Winner
+10 jaar member
5x Challenge Winner
Lid geworden
16 mrt 2005
Waardering
1.443
Veruit het beste kanaal met uitstekende tips hoe je deadlift zou moeten gaan leren.

Vooral bij 3:30 zal bij jou het probleem zijn.

GetBig XXL

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
30 jun 2012
Waardering
1.943
Lengte
1m73
Massa
103kg
Vetpercentage
14%
Nee.

Dit is dus echt niet de bedoeling.

Een kleine bolling in be bovenrug bij deadlifts hoeft niet slecht te zijn.

Als je een filmpje maakt van je. deadlifts kunnen we meer zeggen.

Wat is niet de bedoeling?

Voorgoud

Cool Novice
Lid geworden
20 feb 2018
Waardering
35
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
17%
  • Topic Starter Topic Starter
Iedereen bedankt voor de reacties, en de moeite! hier kan ik zeker wat mee.

MVG

Bovenaan