MuscleMeat

Boven rug trekt bol bij deadliften (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Voorgoud

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
20 feb 2018
Berichten
258
Waardering
136
Lengte
1m85
Massa
100kg
Vetpercentage
17%
Hallo, bbers.

Ik ben nu sinds een maand weer begonnen met deadlifts.
De oefening voelt verder goed aan, als ik hem uitvoer. En me onderrug is ook recht, alleen me bovenrug begint bol te trekken. Is dit een probleem wat op ten duur klachten gaat geven? graag tips alvast bedankt

MVG
 
Proberen je lats goed op spanning te zetten. Wat bij mij vaak helpt om aan te denken, is proberen de stang te 'buigen'. Dus je pink en ringvinger naar binnen te laten komen, als je dit doet voel je ook meteen dat je schouderbladen schuin naar onder gaan.
 
Borst naar voren, schouders naar achter.
 
En me onderrug is ook recht, alleen me bovenrug begint bol te trekken. Is dit een probleem wat op ten duur klachten gaat geven?
Hoeft niet per se, hangt van bepaalde biomechanica af en het aantal graden van bolling. Er zijn zeer sterke deadlifters die met enige bolle bovenrug liften. Wil je meer c.q. beter advies dan raad ik je aan een filmpje te maken. Ondertussen zou je ook je "schema" kunnen laten beoordelen, wellicht zijn er aanbevelingen m.b.t het versterken van je (boven)rug & posture.

Edit: https://www.t-nation.com/training/strong-case-for-the-rounded-back-deadlift
 
Laatst bewerkt:
Kyfose en lordose zijn normale krommingen van de wervelkolom dus wat versta je onder "bol"?
 
Bedankt voor de reacties, Je heb mensen die hebbe hun rug kaars recht, als je daar bewijs van spreken een waterpas oplecht is die waterpas. Bij mij bolt de bovenrug een beetje, Ga vanaf volgende week beginne met zwarte t-bar rows. Mischien dat dat wil helpen voor een sterkere upper-back

MVG
 
Bedankt voor de reacties, Je heb mensen die hebbe hun rug kaars recht, als je daar bewijs van spreken een waterpas oplecht is die waterpas. Bij mij bolt de bovenrug een beetje, Ga vanaf volgende week beginne met zwarte t-bar rows. Mischien dat dat wil helpen voor een sterkere upper-back

MVG

Tijdens deadlift naar boven kijken zorgt ervoor dat je rug recht is misschien een keer proberen
 
in het ergste geval een filmpje uploaden hoe jou deadlifts eruit zien en door de experts onder ons feedback ontvangen.
 
Voorgoud over welke gewichten hebben we het hier?
 
Bedankt voor de reacties, Je heb mensen die hebbe hun rug kaars recht, als je daar bewijs van spreken een waterpas oplecht is die waterpas. Bij mij bolt de bovenrug een beetje, Ga vanaf volgende week beginne met zwarte t-bar rows. Mischien dat dat wil helpen voor een sterkere upper-back

MVG

Zoals ik als vermelde is je rug van nature hol/bol! als we het hebben over rug recht houden wordt bedoeld zoveel mogelijk dit (hol/bol) aan te houden.

lor-kyf.png

Overdreven recht proberen te trekken is niet nodig en kan zelf nadelig werken. Als je de erector vanaf de nek verkort (door je rug recht te proberen krijgen ipv de normale kyfose) plaats je deze in z'n geheel in een zwakkere positie en wat dat betreft kan je beter de bovenrug iets boller houden dan de onderrug

Tijdens deadlift naar boven kijken zorgt ervoor dat je rug recht is misschien een keer proberen

Dit dus niet doen!
 
Tijdens deadlift naar boven kijken zorgt ervoor dat je rug recht is misschien een keer proberen


Nee.

Dit is dus echt niet de bedoeling.


Een kleine bolling in be bovenrug bij deadlifts hoeft niet slecht te zijn.

Als je een filmpje maakt van je. deadlifts kunnen we meer zeggen.
 
Veruit het beste kanaal met uitstekende tips hoe je deadlift zou moeten gaan leren.

Vooral bij 3:30 zal bij jou het probleem zijn.

 
Nee.

Dit is dus echt niet de bedoeling.


Een kleine bolling in be bovenrug bij deadlifts hoeft niet slecht te zijn.

Als je een filmpje maakt van je. deadlifts kunnen we meer zeggen.


Wat is niet de bedoeling?
 
Iedereen bedankt voor de reacties, en de moeite! hier kan ik zeker wat mee.

MVG
 
Back
Naar boven