XXL Nutrition

bovenarmen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nu ff mijn voeding voor vandaag:

6.15:
2 volkoren crackers met Slankie kaas.
2 bekers Taxi drinken.
1 kopje muesli.
1 vitamine tablet.

10.00
3 volkoren crackers met kipfilet.
2 flesjes water.

14.30
2 volkoren crackers met kaas en komkommer.
2 bekers Taxi Drinken.

18.00
3 grote aardappelen.
2 grote scheppen rode kool.
1 snitzel
1 portie gebakken uien met champignons.
2 flesjes water.
1 flesje Aquarius.

20.00
2 bekers roosvicee multivitamine.
1 volkoren cracker met kaas.
1 stuk komkommer

Tussendoor drink ik water, taxi, roosvicee.


Hopelijk is het goed, kan het beter, laat het ff weten!
 
Ziet er goed uit, maar ik begrijp niet zo goed waarom je volkorencrackers zoveel neemt en waarom niet gewoon volkorenbrood? Vult namelijk meer en geeft qua kcal bijna dezelfde waarde.
En meer eiwitten! Is belangrijk voor je spieren én geeft meer verzadigd gevoel want verbrand langzamer dan koolhydraten

Succes ermee!
 
Oke, bedankt voor tips tamaartje..
 
Hai Marianne,

Ik ben geen expert maar van wat ik zo hier en daar heb gelezen en weet, kan je die Taxi's beter vervangen door iets anders, want er zitten snelle suikers in en die zijn toch toch wel de grote boosdoeners!! (je hebt sommige die zeggen dat je ze toch nodig hebt maar naar mijn ervaring: Ik consumeer heel lang geen snelle suikers en ik merk niet dat het zo heel veel effect heeft op mij....en verder vind ik persoonlijk dat je te weinig eet...

Zoals je aangaf sport je veel en eet je te weinig. Ik denk dat je je stofwisseling even een boost moet geven. Of wat je natuurlijk ook kan doen is je calorieiname wekelijks met 100 kcal verhogen en zien wat er dan gebeurt. Als dat goed gaat kan je wat experimenteren met je calorieiname... Want van wat ik geleerd heb is het belangrijkste je stofwisseling hoog te houden en door te weinig eten bereik je het averechtse effect....
 
Gode tips, samira..
Voor mijn doen eet ik echt heel erg veel, ik at altijd maar ongeveer de helft, nog niet eens.
Als ik nou taksi vervang door multivitamine, is dat wel oke?
ik lust namelijk niet veel drinken, dus dan zit ik al met het probleem wat ik drinken moet, en de hele dag water houd ik niet vol.
 
Marianne,

Ik heb ook een tijdje te weinig gegeten en nu ben ik gelukkig met hulp op een normale stofwisseling gekomen. Elke week 100 kcal erbij werkte prima voor mij. Ik zit nu op een normale stofwisseling. IK let wel op mijn voeding en eet daarbij zo gezond mogelijk.

Ik dacht voorheen dat vet de grote boosdoener was maar dat is dus niet zo. Vet heb je juist nodig! (verhoudingen goede en slechte vetten)De snelle koolhydraten zijn de grote boosdoeners(worden snel in het bloed opgenomen) De langzame koolhydraten kun je op alle momenten eten, zij verhogen de insulinespiegel nauwelijks waardoor de koolhydraten niet in vetten worden opgeslagen. Daarnaast zorgen zij voor een lange periode voor de toevoer van suikers uit je darmen waardoor je niet zo snel honger krijgt en dus ook niet geneigd ben om naar zoet te snakken.

Die taksi kan je ook wel vervangen met multivitamine mits het die variant is met minder suikers en kunstmatig gezoet zeg maar..... (ook niet altijd goed maar beter dan de normale taksi). Het beste is je taksi dranken te vervangen door melk. het beste is sojamelk, maar dat is voor iedereen anders.Je hebt zo meer eiwitten in je voeding en de balans qua voedingstoffen is ook veel beter. Je geeft aan dat je niet zo heel veel drinken lust. Thee, is ook een optie maar zonder suiker met zoetjes ofzo. Bedenk wel dat als je taksi vervangt door zoetjes je ook je calorieen ergens anders uit moet halen.... Je mist dan toch wel die calorieen die je hebt laten staan. Dus een extra bakje kwark of een extra volkoren broodje kipfilet?? Persoonlijk doet roggebrood het heel goed voor mij ;)
 
Kijk daar stuit ik op een probleem, ik lust geen melk, en ook geen roggebrood.
Thee lust ik trouwens ook niet, heb alle soorten al geprobeerd, met en zonder suiker.Ik krijg het er gewoon niet door.
Ik drink dan taxi, dat zou ik kunnen vervangen dan door multivitamine.
Light sapjes, zijn die ook slecht of is dat oke?
 
Als je TEveel van die light drank binnen krijgt is niet goed maar than again alles waar te voor staat is niet goed.

Ik drink dagelijks wel light drankjes geen pakken maar ik drink ze wel.... (ach ja, je hoort de laatste tijd veel tegenstrijdige berichten over aspartaam etc..)

Dus ik zou zeggen een 1 a 3 glazen per dag mag je gerust drinken hoor. Alleen de verloren calorieen wel ergens anders uit halen. Extra gebakken eitje met wat salade op bruinbrood??? Ik eet dagelijks Pain du boulogne van de Appie. Smaakt lekker en het vult nog ook ;)

P.s je hebt vast wel verantwoorde drankjes die je gerust kan drinken en die je misschien ook lust Gewoon even bij de supermarkt even rondkijken en vooral belangrijk even de voedinswaarde bekijken van de dranken. Dus wel dranken met snelle suikers vermijden!
 
Je hebt ik over taxi en multivatamine maar mischien is "Joy" een idee. Schijnt echt zonder toegevoegde suikers te zijn. Weet alleen niet hoe het is met de calorieen. Check anders in een winkel even de verpakkingen.
 
Je hebt ik over taxi en multivatamine maar mischien is "Joy" een idee. Schijnt echt zonder toegevoegde suikers te zijn. Weet alleen niet hoe het is met de calorieen. Check anders in een winkel even de verpakkingen.

Joy ken ik, dat vind ik wel erg lekker, en daar zitten geen toegevoegde suikers in.. dus dat is niet zo slecht dan.... goede tip herma!
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het lijkt het Libelleforum wel..... Weer ontopic graag.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het lijkt het Libelleforum wel..... Weer ontopic graag.

Dit is toch ontopic??
of vergis ik me nou?
Ze geven me tips om hoe ik kan afvallen en spiermassa kan opbouwen...
 
Hm, ik hou ook erg van cola maar ja, ik kan het hebben he;-)
Probeer eens wat triceps oefeningen te doen, dat zal je best bevallen denk ik!
Oh ja, dieten helpen niet, kom je alleen maar weer extra van aan.
 
probeer anders eens Slimpi aanmaaklimonade. Is kunstmatig gezoet (zal wel aspartaam zijn) en bevat nauwelijks calorieën. Zo krijg je toch water binnen en nauwelijks suiker.
En wat thee betreft: lust je ook geen zoethoutthee? Die is van zichzelf al erg zoet, dus dat zou je bijna wel moeten lusten.
Taksi en multivitaminedrankjes zijn uiteindelijk gewoon vloeibaar snoep. Zitten vol suikers (zelfs die zonder 'toegevoegde' suikers) waar je niet zoveel aan hebt. Neem dan liever een stuk fruit (vult meer dan zo'n sapje) zoals een appel. Ik zie namelijk helemaal geen fruit in je schema. Kun je denk ik beter die multivitamine vervangen door echt fruit. Dat zijn pas vitamines waar je lichaam iets aan heeft...
 
Back
Naar boven