MuscleMeat

Bovenborst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2003
Berichten
18.436
Waardering
185
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Hi,

Op m'n sportschool zijn er een aantal gasten die nooit plat bankdrukken, altijd schuin. Zelf vinden ze dat dit een mooiere een betere borst geeft.

Aangezien mijn bovenborst wel iets voller kan in verhouding, wil ik dit ook een maandje of wat proberen. Maar overtrain je je bovenborst dan niet op deze manier?


Huidige borsttraining (4x 3):

Schuin drukken (dumbbell of stang)
Flies (plat of schuin)
Plat drukken (stang of dumbbell)
Overige oefening (pecdeck, cable cross, etc)

Als ik dus schuin druk met dumbbells, druk ik plat met stang en vice versa. Elke week de oefeningen in een andere volgorde.


Nieuwe borsttraining (4x 3):

Schuin drukken (dumbbell)
Flies (plat of schuin)
Schuin drukken (stang)
Overige oefening (pecdeck, cable cross, etc)

Hier ook elke week de oefeningen in een andere volgorde.
 
je bedoelt incline dumbbell press? Ik deed die nooit, ik doe bijv wel pullovers met dumbbell voor de bovenkant. En tot nu toe werkt dat wel goed vind ik.
 
Schuin drukken (dumbbell)
Flies (plat of schuin)
Schuin drukken (stang)
Overige oefening (pecdeck, cable cross, etc)

Probeer nu ook mn bovenkant beter te benadrukken door een soort gelijk schema:

incline dumb press
bench press
incline flyes

Eentueel begin ik met de incline flyes en eindig ik met de bench press. Hierbij wissel ik ook dumb en stang idd ook af.

ik heb afgelopen vrijdag voor de borst alleen 10 sets incline flyes gepakt wat voor een keertje zeer goed bevallen is. Was voor mijn idee een uiterst productieve workout.
Ik heb namelijk begrepen dat de flyes voor de vorm zorgt vandaar dat ik die nu elke keer in mn lijstje terug laat komen
 
waarom wissel je dat niet gewoon af. ik train nooit twee weken achter elkaar precies het zelfde. de basis is er wel maar daar kan je veel mee spelen.
 
Ik wissel dus al zat af. :)

't Gaat er nu alleen om of ik op deze nieuwe manier (bedoeld om specifiek m'n bovenborst meer volume te geven) nu wel of niet de boel overtrain.

Het zijn toch 6 press oefeningen voor 1 spiergroep (3x stang, 3x dumbbell).
 
Valt onder 'overig'.

Dus niet iedere week.
 
Ik druk ook bijna nooit plat nee, en toch groeit mijn onderste pec nog harder dan de bovenste.
Sinds ik enkel incline (-35°) druk groeit me borst wel gelijkmatiger.

Boodschap: plat en decline drukken is overbodig.
 
OK, tnx.

Dus voor overtraining voor die spiergroep hoef ik me met bovenstaand schema geen zorgen te maken?
 
Gisteren dus geprobeerd, en 't ging lekker.

Eerst schuin met dumbbells gedrukt (8x 30, 8x 35 en 4x 40kg)

Toen cables onderop pakken, en naar boven brengen (geen idee hoe die oefening heet, maar je pompt je bovenborst wel erg vol hiermee)

Daarna 3x platte flies (8x 18, 6x 25, 8x 18kg, heerlijk!)

Uiteindelijk nog 3x schuin drukken met stang. Maar daarbij was ik al helemaal stuk zodat ik er niet meer uitkreeg dan 3 setjes 8x 50kg (zeer strikt).

Al met al was dit een lekkere training die ik zeker de komende tijd zal aanhouden.
 
Originally posted by MrJ
Gisteren dus geprobeerd, en 't ging lekker.

Eerst schuin met dumbbells gedrukt (8x 30, 8x 35 en 4x 40kg)

Toen cables onderop pakken, en naar boven brengen (geen idee hoe die oefening heet, maar je pompt je bovenborst wel erg vol hiermee)

Daarna 3x platte flies (8x 18, 6x 25, 8x 18kg, heerlijk!)

Uiteindelijk nog 3x schuin drukken met stang. Maar daarbij was ik al helemaal stuk zodat ik er niet meer uitkreeg dan 3 setjes 8x 50kg (zeer strikt).

Al met al was dit een lekkere training die ik zeker de komende tijd zal aanhouden.

Dat is de cable crossover met de lage pulley waarbuij je de eelebogen in een hoek van 20 graden houdt ja. Die is idd echt heerlijk voor t bovenste gedeelte. deze oefeing kan je ook moeilijk met losse gewichten imiteren. Ik pak m zelf meestal als laatste om dat laatste eruit te persen

Maar ziet er zekers uit als een goede training idd.

Beter voor jou:thumb:

:lifter: (op schuin bankje:D )
 
Originally posted by Man-Mountain
je bedoelt incline dumbbell press? Ik deed die nooit, ik doe bijv wel pullovers met dumbbell voor de bovenkant. En tot nu toe werkt dat wel goed vind ik.

pullovers voor de bovenkant???

de pullover is -deftig uitgevoerd- vooral een rugoefening, en tot een zekere mate een tricepoefening...
 
Tja daar zijn ook al elelndelage discussies over gevoerd:rolleyes:
 
Jullie zeggen dan in de vorige posts
Ik druk ook bijna nooit plat nee, en toch groeit mijn onderste pec nog harder dan de bovenste.
Sinds ik enkel incline (-35°) druk groeit me borst wel gelijkmatiger.

Boodschap: plat en decline drukken is overbodig.

Dat decline en plat overbodig zijn :s
Ik zou dan eerder eerst de incline oef doen!! Niet? ik vind 1 oef decline incline en flat nog altijd het beste !!
Wat denken jullie ervan
 
Originally posted by admin
Ik druk ook bijna nooit plat nee, en toch groeit mijn onderste pec nog harder dan de bovenste.
Sinds ik enkel incline (-35°) druk groeit me borst wel gelijkmatiger.

Boodschap: plat en decline drukken is overbodig.

Volledig mee eens. Ik doe plat de laatste tijd ook helemaal niet meer. Enkel incline BB en DB. Dan nog wat flyes of crossover. En af en toe bench machine...
 
Originally posted by Robin


Volledig mee eens. Ik doe plat de laatste tijd ook helemaal niet meer. Enkel incline BB en DB. Dan nog wat flyes of crossover. En af en toe bench machine...

Robin, flyes hoe die je die dan? Welke postitie, weer incline??? OF decline of flat?
 
Als ik zijn schema zie dan zou ik voor 'platte' flyes of crossovers gaan
 
ik doe altijd eerst druk ofeningen en dan rek oefeningen dus eerst schuin dumbel/halter drukken dan vlak bankdrukken en dan de cable cross over boven en dan onder

mvg martijn
 
Back
Naar boven