XXL Nutrition

Bovenborst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hoe zit et dan met het nut van en incline en flat fly's op een dag doen? dat doe ikzelf wel vrij vaak namelijk. En gewoon benchen doe ik eigenlijk vrijwel nooit, pak altijd de dumbbells.


Meestal is et zoiets van
Incl of flat db press
incl flys
flys
en dan meestal nog iets van crossovers oid
 
Dubbelle flies lijkt me iets teveel van 't goede, maar dat is persoonlijk.

Als jij er lekker op traind, waarom niet?

Maar misschien kan je voor de gein eens proberen 1 fly oefening te vervangen door een extra press oefening met stang (plat of schuin).
 
Zelf houd ik het altijd op de standing fly (met kabels), incline dumbbell press en de gewone benchpress.

Merk dat ik met meer oefeningen er niks extra's uithaal. Alleen verwissel ik de standing fly wel eens met de incline of lying dumbbell fly.
 
WAt ik ook vind is dat ik met dumbbells meer en sneller vooruitgang boek dan met halters !!! Als jullie dan geen flat bench press doen enzo, doen jullie dan een lichte incline hoek? en als 2 e oef bvb een iets grotere incline hoek ?
 
Originally posted by roebbengert
WAt ik ook vind is dat ik met dumbbells meer en sneller vooruitgang boek dan met halters !!!

Logisch. Met dumbbells kun je veel dieper doorzakken, wat dus zorgt voor een langere bewegingsbaan en een goede rek.
 
Originally posted by roebbengert
Jullie zeggen dan in de vorige posts


Dat decline en plat overbodig zijn :s
Ik zou dan eerder eerst de incline oef doen!! Niet? ik vind 1 oef decline incline en flat nog altijd het beste !!
Wat denken jullie ervan
Kijk dat is mijn persoonlijke mening gebasseerd op eigen ervaring n die van anderen.
Ik heb geen behoefte aan plat en decline drukken, vooral doordat ik van nature betere lage pecs heb dan hoge. (Zoals de meeste mensen trouwens)
 
Originally posted by roebbengert
WAt ik ook vind is dat ik met dumbbells meer en sneller vooruitgang boek dan met halters !!! Als jullie dan geen flat bench press doen enzo, doen jullie dan een lichte incline hoek? en als 2 e oef bvb een iets grotere incline hoek ?
Het feit dat je met dumbbells al veel minder kan drukken en een grotere bewegingsuitslag hebt bewijst al dat het een veel effectievere oef is dan het traditionele bankdrukken voor bodybuilders. Voor powerlifters is bankdrukken dan weer véél belangrijker omdat het 1 een oef is die ze volledig moeten beheersen voor de competitie en 2 het een belangrijke 'kracht oef' is.
 
Thanx 4 the advice admin!!! Ben gisteren weer vooruitgegaan met men borst door met de dumbbells te trainen! Dumbbells RULEZ!!!!
 
Als ik met Db de borst train voel ik ook zeker veel beter in mn borst. Met bankdrukken heb ik t idee dat ik meer met mn armen bezig ben dan waar de ofening in feite voor bedoeld is. Mn armen beginne ook vaak te trillen bij bankdrukken iets wat ik niet ervaar bij DB drukken. Ik ben wat dat betreft dezelfde mening als Admin bedeeld
 
Ja dat vind ik ook, is dat omdat mijn triceps te zwak zijn ?? Of mijn schouders niet sterk genoeg?? Ik ga nu voortaan zoveel mogelijk met de dumbbells trainen, krijg er een veel lekkerder gevoel van dan met de gewone bench press! Maar om af en toe eens op puur kracht te gaan is het wel goed !
 
dumbbells zijn zoiezo beter eigenlijk heb ik lang geleden gemerkt, omdat je ook beter de stabilizatorspieren beinvloed. Bij heavy compound movement is dat veel minder t geval.
 
jep is zo en je ROM is ook veel groter wat altijd een leuker gevoel is vind ik ! Alleen als je met zware dbs traint is het opgooien natuurlijk soms wat moeilijk! Voor echt kracht te doen gebruik ik dan meer de incline press etc.
 
Originally posted by roebbengert
jep is zo en je ROM is ook veel groter wat altijd een leuker gevoel is vind ik ! Alleen als je met zware dbs traint is het opgooien natuurlijk soms wat moeilijk! Voor echt kracht te doen gebruik ik dan meer de incline press etc.

das idd klote ja, vooral als je je eerste rep wilt inzetten schaft dat enige vorm van hulp ja. Ik heb wel eens gevraagd aan mn trainingsmaatje of hij de DB's wou aangeven maar, waar ik geen rekening mee hield, was dat je dan in een arm een dumbeel hebt en die andere nog niet dus t verschafte het nodige evenwicht.
 
IDD ja :d De eerste rep is nog vaak de zwaarste!!! En soms gaan ze uit evenwicht en dan is je hele set nr de klote echt soms wel f***!! Maar ja Ubung mach den Meister!!! ;)
 
Interessante topic... heb ik weer het een en ander van geleerd, thanx!

greetz,
Ron
 
Originally posted by Buffster
Interessante topic... heb ik weer het een en ander van geleerd

me2! Alleen k*t idd om die dumbbells in goede positie te krijgen.
 
Ow ja nog een vraag! 2 schuine pressoefeningen belast je ze dan niet teveel? Ik doe juist 1 vlak en 1 schuin omdat ik bang ben ze over te belasten.
 
Originally posted by iKsZ


me2! Alleen k*t idd om die dumbbells in goede positie te krijgen.

daar zijn standaardhandelingen voor. Bijv dumbbells optillen, laten rusten op je dijbenen, gaan liggen op de bank.etc
 
Dat vind ik toch makkelijker gezegd dan gedaan... Dan met name het omhoog brengen van de gewichten in de goede houding zoals ik al eerder zei.
 
Originally posted by iKsZ
Ow ja nog een vraag! 2 schuine pressoefeningen belast je ze dan niet teveel? Ik doe juist 1 vlak en 1 schuin omdat ik bang ben ze over te belasten.

Ja ik doe deze in verschillende hoeken! Ene met rond de 45 graden en ene zo een 15 graden.
 
Back
Naar boven