XXL Nutrition

Bovenkant borst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Murrray

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
25 aug 2011
Berichten
266
Waardering
4
Lengte
1m85
Massa
72kg
Ik ga nu weer beginnen met trainen, heb hiervoor al een half jaartje getraind zonder succes. Nu heb weinig spieren overgehouden behalve bij mijn onderkant
borst, en als ik zo doorga krijg ik tieten, dat is niet wat ik wil natuurlijk ???

Ik heb een plaatje bijgevoegd met een cirkel en dat is het gebied waar ik eigenlijk meer de nadruk op wil leggen. Ik doe op het moment incline bench en incline flies, bench press en pullover.
Hoeveel moet het bankje eigenlijk? Want het kan ook gebeuren dat ik um iets te schuin zet en alleen mijn schouders train en dan lijkt het op een gegeven moment helemaal niks meer :o

Alvast bedankt :)

Borstkas.jpg
 
Het maakt niet uit hoe incline je traint (Ja als het maar niet rechtop zittend is :P dan is het een shoulderpress)
Zolang je je schouders naar achteren trekt (Schouderbladen tegen elkaar aan en zo houden) en je de stang/dumbbells ter hoogte van de tepels/onderkant rand van de borst houdt, pak je goed de borst.

Een hele goede oefening die mij hielp met bovenkant borst is deze:

Incline benchpress met de handen omgedraaid small grip.
Je duwt de stang als het ware omhoog ter hoogte van de rand van de borst (onderkant) en als je die goed doet en stapjes hoger gaat in het gewicht voel je meteen de bovenkant borst.

LET OP! Je houding is hier wel erg belangrijk en de borst MOET naar voren, anders pak je meer schouders en dat werkt averechts.
 
185 en 72kg
ga maar eten en hard trainen ipv zeuren dat je onderkant borst te groot is -.-
 
Ik doe op het moment incline bench en incline flies, bench press en pullover.
Hoeveel moet het bankje eigenlijk? Want het kan ook gebeuren dat ik um iets te schuin zet en alleen mijn schouders train en dan lijkt het op een gegeven moment helemaal niks meer :o

Alvast bedankt :)
Pullover is imo meer rug. Wat bovenkant aangaat volstaan vrijwel alle presses. Ik denk dat de beste oefening geduld is. Succes.
 
dips en geduld kerel
 
dips en geduld kerel

dips is onderkant borst en triceps bra als de ellebogen achter het lichaam zijn dan doet de pars abdo en de pec minor het meeste werk voor elevatie.
voor bovenborst moet je elevatie en adductie hebben of iig elevatie met je elleboog voor je lichaam.
 
Oma flies, te vinden in trainingsfilmpjes van Roelly.
 
Gewoon je wat meer focussen op incline presses.
 
dips is onderkant borst en triceps bra als de ellebogen achter het lichaam zijn dan doet de pars abdo en de pec minor het meeste werk voor elevatie.
voor bovenborst moet je elevatie en adductie hebben of iig elevatie met je elleboog voor je lichaam.

ik weet dat dips onderkant borst is, zegt rippetoe ook in SS, en toch raad ik ze gew aan aangezien het gewoon de beste borst/tri/schouder oefening is die je imo kunt doen
 
ik voel hem meer in mijn schouder/tri maar houd ook wel mijn ellebogen dicht langs mijn lichaam.
 
Dan word tde beweging verglijkbaar met smaldrukken. Dippen voor borst is armen meer naar buiten.

Ik ben zelf trouwens van mening dat je moet dippen op de manier waarop je het sterkst ben.
 
Back
Naar boven