MuscleMeat

Bovenkant en midden van de borst trainen?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

masterco

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
27 jun 2003
Berichten
41
Waardering
0
Beste lezers,

Ten eerste bedankt dat jullie effe komen checken.. Weet iemand misschien hoe je de bovenkant kunt trainen van de borst? Nu bedoel ik met name in het midden aan de bovenkant van de borst, dat schuin loopt naar de schouders... het klnkt allemaal ingewikkeld, maar ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel.

Momenteel doe ik alleen, schuin bankdrukken voor de bovenkant van de borst, maar of dat genoeg is??????


Nogmaals bedankt!!

Falco.
 
Probeer is volledig nadruk te leggen op je bovenborst, bv dit schema volg ik.

Incline DB Press 10-45 gr - 4 setjes
Incline DB Fly's 10-45 gr - 3 setjes
Incline DB Press 10-45 gr - 4 setjes

Elke oef vanuit een ander hoek, soms doe ik wel fly's uit dezelfde hoek van de eerste DB press omdat ik dat gewoon leuker vind..
 
binnenkant borst komt met de tijd, netzoals met je abs trainen, de onderste buikspieren zullen als laatst zichtbaar worden. Er is geen specifieke oefening alleen voor de binnenkant van je borst. De bovenkant kun je wel trainen zoals Vin zegt met incline presses
 
Okay dan!!! Ik denk idd dat ik het advies van Vinny ga opvolgen. Maar Vinny, doe je alleen die 3 oefeningen voor de bovenkant borst? Is dat al voldoende? En hoe vaak per week is het beste om mijn bovenkant borst te trainen? Ik wil graag iets meer nadruk zetten op mijn bovenkant borst, omdat het een klein beetje achterstand heeft ten opzichte van mijn onderkant borst.

Hey, nogmaals Thankzz Allemaal!!
 
Als je spike's grote misverstanden threat leest zul je zien dat je binnenkant borst niet kan trainen (als je dat niet al wist). Je kunt wel meer de nadruk leggen op bovenkant borst (in principe door onderkant minder hard te pakken) met incline oefeningen. Ik zelf doe dit nu ook, ik begin met incline dumbbell press onder een hoek van ongeveer 45 graden. Dit doe ik 4 setjes (12-10-8-6). Dan incline flys onder een hoelk van ongeveer 30 graden. Meestal 2 setjes, af en toe 3 (10 a 12 en dan 8). Dan incline bench press met barrel. Onder hoek van ongewveer 30 graden. Zelfde aantal setjes als fly's en tot slot doe ik een peck dack oefening, 2 setjes om ff lekker de pomp r in te rammen :)
 
masterco:

Ik doe voor men borst nu:

Incline dumbbell press 10 - 8 - 6

Dumbbell press ( plat ) 10 - 8 - 6

Incline Fly's of cable cross over ( wisselen om de week ) 10 - 8 - 8

Dit is men ganse borstschema en werkt wel goed voor mij.

Greetz
 
Laatst bewerkt:
pak incline (schuine) flyes erbij..
 
ik ga denk ik alleen maar zo schuin drukken als ik weer in me bulk zit. Had een keer gehoord dat dat juist de vorming aan je borst geeft. Maar ik decline kan niet goed bij onze gym dus word het incline he :D
 
Originally posted by Ryu
ik ga denk ik alleen maar zo schuin drukken als ik weer in me bulk zit. Had een keer gehoord dat dat juist de vorming aan je borst geeft. Maar ik decline kan niet goed bij onze gym dus word het incline he :D

??? en waarom dan niet tijdens cutten?
 
-flat barbell press 10-8-6-3
-incline DB flyes (30°) 10-8-6
-incline DB press (30°) 10-8-6
-DB pullover 10-8-6

hehe, ben de enigste die pullover doet :D

anders wel een lekkere oefening hoor

:)
 
Pullovers zijn imo vrij soft tov db presses of flyes , zou ik enkel voor de variatie af en toe eens doen
 
Accent op bovenkant leggen door meer incline te doen.
Binnenkant is zoals gezegd niet apart te trainen.

Probeer ook eens HEAVY cable cross overs ;)

Groet Smalluser :thumb:
 
Originally posted by masterco
Okay dan!!! Ik denk idd dat ik het advies van Vinny ga opvolgen. Maar Vinny, doe je alleen die 3 oefeningen voor de bovenkant borst? Is dat al voldoende? En hoe vaak per week is het beste om mijn bovenkant borst te trainen? Ik wil graag iets meer nadruk zetten op mijn bovenkant borst, omdat het een klein beetje achterstand heeft ten opzichte van mijn onderkant borst.

Hey, nogmaals Thankzz Allemaal!!


dat is wel genoeg voor je bovenborst :P vertrouw mij nou maar :P en gewoon normaal 1x per week doen.
 
Originally posted by Man-Mountain
binnenkant borst komt met de tijd, netzoals met je abs trainen, de onderste buikspieren zullen als laatst zichtbaar worden. Er is geen specifieke oefening alleen voor de binnenkant van je borst. De bovenkant kun je wel trainen zoals Vin zegt met incline presses

Ben het niet helemaal met je eens dat je binnenkant borst niet kan trainen. Smal-bankdrukken ( mits je het goed doet ) kan goed zijn voor de binnenkant van je borst. Ik doe dit zelf ook. Je moet hem dan wel goed doen zodat je niet je triceps het werk laat doen.
 
je zegt zelf dat als je smal bankdrukt, dat je de binnenkant van je borst traint? mits je de borst de werk laat doen...?


de borst bestaat toch alleen uit 2 hoofden, de boven en onderkant, er is geen "binnenkant"
 
Dat zul jij hoogstwaarschijnlijk beter weten dan ik :D

Zou smaldrukken dan alleen goed zijn voor de triceps?
 
Originally posted by Medus@


Ben het niet helemaal met je eens dat je binnenkant borst niet kan trainen. Smal-bankdrukken ( mits je het goed doet ) kan goed zijn voor de binnenkant van je borst. Ik doe dit zelf ook. Je moet hem dan wel goed doen zodat je niet je triceps het werk laat doen.
lol :/
 
Back
Naar boven