AndroidHealthClinic

BP essentieel? of mag DB press ook?

Bezoekers in dit topic

Whehe, no offence, maar gebruik de search maar even, zijn al zo godsgruwelijk veel topics over geweest...

Ik snap anders ook wel hoe moeilijk het is om tussen al die schouderartikelen en al die schouder prehab oefeningen er uit te halen wat je nu echt nodig hebt en welke dingen elkaar aanvullen.
 
Dat komt dan neer op een fly. Moet je zeker afwisselen, maar dan is het wel geen dumbbell Press meer.

ik bedoel geen flys hoor, bij alle2 duw je gewichten omhoog met je armen naast de borst
 
Na als ik em zo blijf doen heb ik geen pijn...
Dan hoeven al die andere oefeninigen ook niet!
 
Ik heb sinds ik begon met trainen nooit fatsoenlijk kunnen benchen door m'n schouders. Doe sinds een paar maanden alleen maar dumbbell presses en ga harder vooruit dan ooit :)
 
Een nadeel is dat je geen echt zwaar werk op db presses kan doen, max effort ed.
 
vind dumbbells zelf ook lekkerder aanvoelen. bij bb voelt het altijd wat geforceerd aan.
 
Ey gasten ff een vraagje van mij...

Is de Benchpress echt een essentiele oefening om te doen of is hij goed te vervangen door een db press ofzo?

Het zit namelijk zo. Ik BLIJF (*^&% last van mijn schouders houden met gewoon benchpressen. Ik heb alles al geprobeert. Van opgetrokken schouders tot ellebogen wijd tot ellebogen langs het lichaam. Ik blijf gewoon last houden.

schouders "down and back", zeker niet "opgetrokken".

met een DB press heb ik die last niet.

Vraag is dus of een DB press equivalent is aan een benchpress...

Alvast bedankt@!!

tuurlijk kan DB-press ook. Alleen zul je op een gegeven moment geen zwaardere DB's meer hebben, en loop je een fractie meer risico omdat je DB's veel meer moet stabiliseren dan een BB.
 
We hebben Db's tot 40 kilo ds ik kan nog wel een jaaryje vooruit denk ik.
Tegen die tijd hoop ik toch echt dat ik weer gewoon kan bb pressen.

Ik blijf em btw wel incline doen. Die doe ik toch metr minder gewicht en voelt beter aan!
 
Ok en dan de uitvoering....

is het nodig om de db's een kwartslag te draaien als je ze bovenaan hebt (dus handpalmen naar elkaar toe) zo heb ik et ooit geleerd maar weet echt niet waarom ik het doe:P

Hier is ooit een onderwerp over geweest (met een filmpje erbij). Schijnt dat als je je polsen iets naar binnen draait (minder dan een kwartslag, het is meer meer: de natuurlijke stand van je handen volgend), je je schouderkoppen meer uitschakelt en je zo meer kunt concentreren op de borst. Ik vind het persoonlijk veel fijner zo. Heb nooit meer last van verzuurde schouders bij de DB press.
 
Hier is ooit een onderwerp over geweest (met een filmpje erbij). Schijnt dat als je je polsen iets naar binnen draait (minder dan een kwartslag, het is meer meer: de natuurlijke stand van je handen volgend), je je schouderkoppen meer uitschakelt en je zo meer kunt concentreren op de borst. Ik vind het persoonlijk veel fijner zo. Heb nooit meer last van verzuurde schouders bij de DB press.
Zou je die link eens kunnen posten, ben ik je eeuwig dankbaar :D
 
Zou je die link eens kunnen posten, ben ik je eeuwig dankbaar :D

Ja ben ook wel benieuwd!

snap em wel denk ik... ongeveer de helft van een kwartslag dan met de handpalmen naar je lichaam toedraaiend...

maar zou graag dat filmpje zien!!
 
Hier is ooit een onderwerp over geweest (met een filmpje erbij). Schijnt dat als je je polsen iets naar binnen draait (minder dan een kwartslag, het is meer meer: de natuurlijke stand van je handen volgend), je je schouderkoppen meer uitschakelt en je zo meer kunt concentreren op de borst. Ik vind het persoonlijk veel fijner zo. Heb nooit meer last van verzuurde schouders bij de DB press.

Zo doe ik hem ook altijd, voelt idd veel beter op die manier. Ik doe trouwens ook niet tegen elkaar aan laten ketsen, da's cheaten ! :P

@Tjooky, ik dacht dat jij juist last had bij dumbelpress?? waarom ga je niet die ART doen ? Ik bench nu zelfs incline zonder problemen.
 
Ik heb sinds ik begon met trainen nooit fatsoenlijk kunnen benchen door m'n schouders. Doe sinds een paar maanden alleen maar dumbbell presses en ga harder vooruit dan ooit :)
Same here train zelfs al een kleine 2 jaar alleen met dumbbells veel beter voor massas omdat je echt je borstspier goed aan kan spannen en dat mis ik echt bij bench!!
 
@ Gorill0r en Tjooky:
Ik heb de link niet meer en kan hem ook niet vinden via google. Het was iig een filmpje over een of andere gast die een gym heeft in de VS. Hij showde een paar apparaten en liet een van zijn pupillen wat oefeningen voordoen, waarvan hij vond dat het gros van de mensen het fout deden. Dan liet hij dus even zien hoe het wél moest. Volgens mij was de eigenaar een donkere man met dreads. Does it ring a bell (voor de hardcore dbb'ers onder ons)?
Heb wel snel ff iets gevonden op youtube wat de beweging betreft: YouTube - IntenseMuscle.com (Skip) dumbbell press
 
Met db heb je meer vrijheid, waardoor je zelf wat kan spelen met nadruk en stabilisatie ed. meestal drukt iemand met DB ook een pak minder, wat erop wijst dat db veel meer kracht en controle vraagt. Ik zou dus zeggen DB is beter voor wie vrijheid in beweging wilt, maar BP blijft een algemene massabouwer die minstens zoveel bereikt. Conclusie: je kan ze prima wisselen, maar als je één van beiden lang stopt, dan zal je er minder goed in worden.
 
@ Gorill0r en Tjooky:
Ik heb de link niet meer en kan hem ook niet vinden via google. Het was iig een filmpje over een of andere gast die een gym heeft in de VS. Hij showde een paar apparaten en liet een van zijn pupillen wat oefeningen voordoen, waarvan hij vond dat het gros van de mensen het fout deden. Dan liet hij dus even zien hoe het wél moest. Volgens mij was de eigenaar een donkere man met dreads. Does it ring a bell (voor de hardcore dbb'ers onder ons)?

Charles Glass op bodybuilding.com ?

Bodybuilding.com - Getting Cut With Glass - Getting Cut With Glass - Video Main Page.
 
Back
Naar boven