Fitness Seller

BP essentieel? of mag DB press ook? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tjooky

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 jun 2007
Berichten
4.977
Waardering
2
Ey gasten ff een vraagje van mij...

Is de Benchpress echt een essentiele oefening om te doen of is hij goed te vervangen door een db press ofzo?

Het zit namelijk zo. Ik BLIJF (*^&% last van mijn schouders houden met gewoon benchpressen. Ik heb alles al geprobeert. Van opgetrokken schouders tot ellebogen wijd tot ellebogen langs het lichaam. Ik blijf gewoon last houden.

met een DB press heb ik die last niet.

Vraag is dus of een DB press equivalent is aan een benchpress...

Alvast bedankt@!!
 
ja kan bp gewoon vervangen door dp press lijkt mij ( miss is db press zelfs beter, omdat je 2 losse gewichten gebruikt zet je nog meer stabiliserende spieren in werking. Denk wel dat je minder gwicht zult moeten gebruiken hierdoor)...daarbij, als ik jou was zou ik het maar doen..als je pijn hebt het tijdens het benchen is de lol er ook snel af!
 
Vraag is of je dumbbells zwaar genoeg zijn om nog vooruitgang te gaan maken met
enkel een DB press...

Maar idd, DB presses zijn imo zelfs beter dan regular benchen.
 
Is je rug gearched ?
 
Ik kan ook vanwege schouders niet benchen. Dumbbells is imo zeker niet slechter, dus doe ze nu ook gewoon met dumbbells.

En ik heb gelukkig de beschikking over zeer zware dumbbells dus daar hoef ik me gelukkig geen zorgen over te maken:)
 
Het enige probleem is als ik ga liggen hou ik ze voor me, beetje met half gebogen armen. (net als coleman in dat filmpje met die 200 lb db's)De eerste rep voel ik nog wel in em schouders (omdat die van dieper moet komen zeg maar)

Iemand daar een oplossing voor?
 
Sinds ik dumbbell presses doe, heb ik de indruk dat mijn borst voller wordt ipv bench presses.
Wat betreft die eerste herhaling die het zwaarst is ivm je schouders zou ik je laten assisteren, laat iemand je polsen vastnemen en je een 30% ontlasten van die eerste stoot.
 
Ok en dan de uitvoering....

is het nodig om de db's een kwartslag te draaien als je ze bovenaan hebt (dus handpalmen naar elkaar toe) zo heb ik et ooit geleerd maar weet echt niet waarom ik het doe:P

Geeft dit enige meerwaarde of zet ik mezelf gewoon voor lul?:p
 
Ok en dan de uitvoering....

is het nodig om de db's een kwartslag te draaien als je ze bovenaan hebt (dus handpalmen naar elkaar toe) zo heb ik et ooit geleerd maar weet echt niet waarom ik het doe:P

Geeft dit enige meerwaarde of zet ik mezelf gewoon voor lul?:p

Heeft weinig nut, je schakelt dan halfweg een beetje over naar een dumbbell flye imo, hetzelfde bij een bicep curl zie je ook soms die kwart draai. De curl blijft hetzelfde je maakt een beweging die vanuit je pols komt..
 
rug is recht...


Daar heb je je antwoord al, rug plat = op de schouders werken.

Voeten op de grond, rug archen en borst voorruit steken en de load is direct van je schouders nr je borst verplaatst.
 
Ben bang dat die ook niet gaat werken hoor.. altijd gezeik met me schouders. Maar zal et is proberen!
 
en polsen naar elkaar toe(dumbs in de langsrichting v je lichaam) of polsen naar je onderlichaam gericht(zoals bij benchen)?
of moet je deze 2 afwisselen?
 
en polsen naar elkaar toe(dumbs in de langsrichting v je lichaam) of polsen naar je onderlichaam gericht(zoals bij benchen)?
of moet je deze 2 afwisselen?

Dat komt dan neer op een fly. Moet je zeker afwisselen, maar dan is het wel geen Dumbbell Press meer.
 
Er hoeft toch overigens niet meer gezegd te worden dat naast een BP of een DP (<-- eeeh :D) ook RC oefeningen gedaan moeten worden?

Als je schoudermobiliteit ruk is, is mijn persoonlijke mening dat je helemaal niks in presses vanuit een horizontale positie te zoeken hebt. Vragen om problemen.
 
Whehe, no offence, maar gebruik de search maar even, zijn al zo godsgruwelijk veel topics over geweest...
 
damn, had gehoopt dat jij ff met een topic op de proppen kwam hehe. ;)
 
Ok en dan de uitvoering....

is het nodig om de db's een kwartslag te draaien als je ze bovenaan hebt (dus handpalmen naar elkaar toe) zo heb ik et ooit geleerd maar weet echt niet waarom ik het doe:P

Geeft dit enige meerwaarde of zet ik mezelf gewoon voor lul?:p

je maakt op die manier wel een volledige bewegingsbaan mogelijk,ik draai mijn polsen nooit ik zorg meestal wel dat de dumbbells elkaar raken bovenaan:cool:
 
Back
Naar boven