Vuge
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 75kg
- Vetpercentage
- 15%
Dag Forum! Ik zit met een lastige situatie. Ik heb al veel geprobeerd en nu leek dit forum mij de beste persoon om naar toe te gaan. Vorig jaar januari ontdekte ik een blessure aan mijn linker borst spier. Wellicht een scheurtje/overbelasting dacht ik. Dit kwam door te veel trainen, dom ego benchen en te weinig tijd en aandacht voor herstel. Na 2 maanden rust weer begonnen met zachtjes trainen. Ik bouwde op tot ongeveer juni. Kracht ging iets vooruit maar ik bleef last houden, dus ging ik eindelijk naar de fysio. Die heeft met frictie de borst spier 6/8 weken los gemaakt en het eventuele litteken weefsel hersteld. Ik mocht weer langzaam opbouwen, dit ging weer langzaam maar al iets beter. Tot ik vorige winter in de bulk zat. Het vermogen van de borst bleef achter, en niet in de buurt van wat ik deed. Ik kon rond de 100 kilo bankdrukken, nu lukte het met slecht 30 (overigens wel gestopt met de hele oefening). Toch groeide de borst in de bulk dus bleef ik trainen.
Tot de pijn terug bleef komen. Ik besloot een echo te maken en inderdaad, er zat nog een scheurtje in. Het ziekenhuis wilde een MRI laten maken om de omvang beter te zien. Ondertussen al weer 2 maanden rust gehad in januari en februari. In maart heeft de orthopeed gezegd dat er geen scheuren meer te zien zijn, en hij denkt aan een peesontsteking. Misschien verklaart dat waarom ik last heb van mijn voorkant schouder bij alledaagse dingen zoals tandenpoetsen. Kortom, ik weet het niet meer. Nu drie/vier weken zeer licht aan het trainen maar het voelt het zelfde aan als een half jaar terug. Op spanning, en een duidelijk plek van gematigde pijn. Dus mijn vraag, hoe nu verder en dit op te lossen? Ik dacht zelf na onderzoek aan BPC. Graag capsule, ik weet van de mindere werking maar ik trek geen naalden.
Tot de pijn terug bleef komen. Ik besloot een echo te maken en inderdaad, er zat nog een scheurtje in. Het ziekenhuis wilde een MRI laten maken om de omvang beter te zien. Ondertussen al weer 2 maanden rust gehad in januari en februari. In maart heeft de orthopeed gezegd dat er geen scheuren meer te zien zijn, en hij denkt aan een peesontsteking. Misschien verklaart dat waarom ik last heb van mijn voorkant schouder bij alledaagse dingen zoals tandenpoetsen. Kortom, ik weet het niet meer. Nu drie/vier weken zeer licht aan het trainen maar het voelt het zelfde aan als een half jaar terug. Op spanning, en een duidelijk plek van gematigde pijn. Dus mijn vraag, hoe nu verder en dit op te lossen? Ik dacht zelf na onderzoek aan BPC. Graag capsule, ik weet van de mindere werking maar ik trek geen naalden.
Laatst bewerkt door een moderator: