Fitness Seller

Brab0 & Gains (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar full body erop zitten. Qua kracht ontwikkeling en juiste techniek voor jezelf ‘vinden’ is het wel ideaal. Maar nu begin ik me een beetje te vervelen dus moet ik ff schakelen.

wat bedoel je precies met je vraag? Ik begrijp’m niet zo goed.
Was niet een vraag hoor, mocht een uitroepteken zijn. Voor mij is schouders naar mijn gevoel ook niet zo CNS belastend.

Full body voelde voor mij ook gwn te saai. Ook wel nooit gedaan. Niet de kans gegeven.
 
Was niet een vraag hoor, mocht een uitroepteken zijn. Voor mij is schouders naar mijn gevoel ook niet zo CNS belastend.

Full body voelde voor mij ook gwn te saai. Ook wel nooit gedaan. Niet de kans gegeven.

ah nu begrijp ik je beter :)

Ik ben zelf ooit begonnen (toen ik 16-17 was) met een ouderwetse 3 daagse splitschema. Werkte toen ook gewoon goed hoor.

Full body is niks mis mee hoor, lekker veel kracht opbouwen. Het is ook maar wat je fijn vindt om te doen. Het moet wel leuk blijven.
 
ik hoef ook helemaal geen front raises te doen als ik de military press heb gedaan hoor.

Maar bijvoorbeeld:

Military press 4-5 sets (5/6 reps)
Side raises 4-5 sets (8 reps)
Rear delt 4-5 sets (8 reps)
eventueel een 4e oefening?

Zou dit overkill zijn?
Ik zou ook traps mee pakken op deze dag...shrug variant
 
ik hoef ook helemaal geen front raises te doen als ik de military press heb gedaan hoor.

Maar bijvoorbeeld:

Military press 4-5 sets (5/6 reps)
Side raises 4-5 sets (8 reps)
Rear delt 4-5 sets (8 reps)
eventueel een 4e oefening?

Zou dit overkill zijn?
Nee, maar we hadden het specifiek over front delt.

military 5 sets
Arnold press 3 sets
Front raise 3 sets

dit zou bv overkill zijn
 
Dinsdag 20-4-2021

Bench press
Opwarmen: 10 x 20 KG
1e set: 5 x 60 KG
4 setjes: 5 x 85 KG

Incline dumbbell press
4 setjes: 8 x 25 KG

Dumbbell flyes
1e setje: 8 x 10 KG
2e setje: 8 x 12.5 KG
3e setje: 8 x 17.5 KG
4e setje: 8 x 17.5 KG

Small grip bench press
4 setjes: 5 x 50 KG

Ik heb nog spierpijn van benendag :D
45 minuten is echt veel te weinig voor een splitschema, ik had nog genoeg in de tank om wat oefeningen te doen. Jammer genoeg niks aan te doen.
Gewichten waren ook wat aan de lage kant (buiten bench om) omdat ik die oefeningen al heel lang niet heb gedaan. Komende tijd zal het langzaam omhoog gaan.

Wel een goede pomp!
 
Dinsdag 20-4-2021

Bench press
Opwarmen: 10 x 20 KG
1e set: 5 x 60 KG
4 setjes: 5 x 85 KG

Incline dumbbell press
4 setjes: 8 x 25 KG

Dumbbell flyes
1e setje: 8 x 10 KG
2e setje: 8 x 12.5 KG
3e setje: 8 x 17.5 KG
4e setje: 8 x 17.5 KG

Small grip bench press
4 setjes: 5 x 50 KG

Ik heb nog spierpijn van benendag :D
45 minuten is echt veel te weinig voor een splitschema, ik had nog genoeg in de tank om wat oefeningen te doen. Jammer genoeg niks aan te doen.
Gewichten waren ook wat aan de lage kant (buiten bench om) omdat ik die oefeningen al heel lang niet heb gedaan. Komende tijd zal het langzaam omhoog gaan.

Wel een goede pomp!
Lees en begrijp je uitleg over nieuwe oefeningen, maar zie op de lange termijn het nut niet in van relatief veel sets met relatief laag gewicht. Viel me ook al op bij je benentraining waar ik weinig begreep van die opbouw qua gewicht (behalve nu dan, in het licht van gewenning).
 
Lees en begrijp je uitleg over nieuwe oefeningen, maar zie op de lange termijn het nut niet in van relatief veel sets met relatief laag gewicht. Viel me ook al op bij je benentraining waar ik weinig begreep van die opbouw qua gewicht (behalve nu dan, in het licht van gewenning).

Mijn benendag (gewichten) was wel sub-max hoor :)
 
Mijn benendag (gewichten) was wel sub-max hoor :)
Ja dat is zo, maar bedoel eerder deze manier van trainen: 8x40, 8x45, 8x50, 8x55 (verzonnen gewicht). Tenzij dat ook bij je deload/gewenning paste.
 
Ja dat is zo, maar bedoel eerder deze manier van trainen: 8x40, 8x45, 8x50, 8x55 (verzonnen gewicht). Tenzij dat ook bij je deload/gewenning paste.

ja dat was even ‘proeven’ inderdaad.
Bij de eerstvolgende keer zal ik waarschijnlijk met 8 x 55 KG beginnen. En vanaf daar kijken hoe zwaar ik kan.
 
Donderdag 22-4-2021

Pull down (machine)
Opwarmen: 2 x 10 x 30 KG
1e set: 8 x 80 KG
2e set: 8 x 90 KG
3e set: 8 x 95 KG
4e set: 8 x 100 KG
5e set: 8 x 100 KG

Barbell bent over row
4 setjes: 8 x 90 KG

Dumbbell bent over row (one-handed)
1e set: 8 x 32.5 KG
2e set: 8 x 32.5 KG
3e set: 8 x 40 KG
4e set: 8 x 40 KG

En toen was de tijd op :( Ik snak echt naar zeker 2 oefeningen meer want er zit nog genoeg in de tank. Helaas moet ik het hiermee doen. Ook de pull down machine gaat maar tot 100 KG terwijl ik ook daar zwaarder kan gaan. Idem dito voor de dumbell rows.
Maar goed, is beter dan niks.

Met de ramadan gaat het ook goed. Ongelooflijk hoe snel je lijf zich hierop aanpast. Geen dorst, geen honger. En op de avond kun je maar ‘beperkt’ eten dus dan word ik ook gedwongen om zoveel mogelijk clean alles naar binnen te krijgen. Op zich gaat dat best goed. Ik ben inmiddels 74.4 KG (ochtendgewicht).
Op naar morgen.
 
Met de ramadan gaat het ook goed. Ongelooflijk hoe snel je lijf zich hierop aanpast. Geen dorst, geen honger. En op de avond kun je maar ‘beperkt’ eten dus dan word ik ook gedwongen om zoveel mogelijk clean alles naar binnen te krijgen. Op zich gaat dat best goed. Ik ben inmiddels 74.4 KG (ochtendgewicht).
Goed bezig! :thumbup:
 
Je zou altijd de pulldowns en bent over rows stricter kunnen doen met 1sec contractiepauze. Of heb je al het idee dat ze superstrict zijn?
 
Je zou altijd de pulldowns en bent over rows stricter kunnen doen met 1sec contractiepauze. Of heb je al het idee dat ze superstrict zijn?

Ik wil absoluut niet arrogant doen maar al mijn oefeningen zijn super strict. Heel af en toe smokkel ik met de bicep curl maar dat is verwaarloosbaar.
Maar ik zou inderdaad een pauze kunnen toevoegen.

Dit doe ik al bij de military press dus dat moet geen probleem zijn.
 
Jongens, welke schouderoefeningen kan ik naast de military press nog doen?

Het liefst met losse gewichten want ik heb nog geen kabels tot beschikking.
naast de arnold press, reverse fly, side lateral raise, front raise en upright row, heb je de hele schouder aangepakt. Pas wel op met die upright rows, die zou ik ergens aan het begin doen, kans op schouder blessure is aanwezig (impingement)
 
Brab0 heb ik er nog een paar voor je, q press, side front, y rear fly, bent arm lateral raise, around the world raises, als je helemaal kapot wil gaan is dit je pick.
 
Ik wil absoluut niet arrogant doen maar al mijn oefeningen zijn super strict. Heel af en toe smokkel ik met de bicep curl maar dat is verwaarloosbaar.
Maar ik zou inderdaad een pauze kunnen toevoegen.

Dit doe ik al bij de military press dus dat moet geen probleem zijn.
ipv 8 hh naar de 10-12 gaan?
 
naast de arnold press, reverse fly, side lateral raise, front raise en upright row, heb je de hele schouder aangepakt. Pas wel op met die upright rows, die zou ik ergens aan het begin doen, kans op schouder blessure is aanwezig (impingement)
De schouder impinged al bij normaal gebruik. Verder is de upright row niet enorm blessuregevoelig zoals vaak gedacht wordt als je hem gewoon netjes uitvoert. Wanneer er idiote gewichten worden verplaatst met belabberde vorm is bijna alles blessuregevoelig.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven