Fitness Seller

Brab0 & Gains

  • Topic starter Brab0
  • Startdatum
  • Reacties 2K
  • Weergaven 94K
  • Volgers 52

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Update 11e training 13-9-2019:


Warming up (fiets, 10 min.)

Squat 3x10 / 60 KG
Bent over row 3x10 / 60 KG
Romanian Deadlift 3x10 / overgeslagen vandaag
Bench press 3x10 / 60
Barbell curl 3x10 / 40 KG
Push down 3x10 / 32.5 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 120 KG

Hierna had ik nog wat energie dus heb voor biceps en triceps een extra oefening gedaan:

Preacher curl dumbbell 3x8 / 15 KG
Dips (lichaamsgewicht) 3x10
Barbell triceps extension (liggend) 3x10 / 30 KG

25 min. cardio op de fiets.

Vandaag ging het helaas wat minder. Bij de laatste rep van mijn squat (daar begin ik altijd mee) voelde ik iets bij mijn lendewervel, linksonderin. Dat deed ff heel pijn en bukken ging niet meer zonder pijn vandaag. Ik denk dat ik een verkeerde beweging heb gemaakt tijdens de squat. Vraag me niet wat het geweest kan zijn maar het is helaas gebeurd. De pijn was meteen tekenend voor de rest van mijn training. Ik heb daarom de deadlift overgeslagen vandaag. Dat leek me niet zo'n goed idee.
Tijdens de benchpress voelde ik de pijn ook maar de oefening ging verder wel goed. De Military press heb ik maar half kunnen uitvoeren maar ik had ook wat 'krachtverlies'. Althans daar leek het op. De stang was gewoon te zwaar. Misschien ook nog geen genoeg rust gehad? Wie zal het zeggen.
De oefeningen voor de biceps en triceps gingen vrij goed en ik heb mijn training afgesloten met 25 minuten cardio op de fiets. Mijn gemiddelde hartslag was 135 en volgens het computertje had ik maar 60 kcals verbrand ??? dat is voor iemand zoals ik niet echt motiverend om cardio te doen. Maar goed, op naar de volgende training.

Fijn weekend allemaal!
De kcals zijn bullshit op die machines. Iemand van 200kg (vet) gaat superrrr vlug verbranden en iemand die al op 8% staat ofzo een pak trager
 
De kcals zijn bullshit op die machines. Iemand van 200kg (vet) gaat superrrr vlug verbranden en iemand die al op 8% staat ofzo een pak trager

Dat is geruststellend :rolleyes: dan zijn het gelukkig wat meer dan die 60 kcals!
 
Iemand van 200kg (vet) gaat superrrr vlug verbranden en iemand die al op 8% staat ofzo een pak trager
Wat is dit voor onzin? De snelheid waarmee je energie verbrand wordt bepaald door hoeveel vermogen je kunt leveren.
 
Wat is dit voor onzin? De snelheid waarmee je energie verbrand wordt bepaald door hoeveel vermogen je kunt leveren.

Zeg je dus hiermee dat cardio-en op een ‘bepaalde’ hartslag niet uitmaakt?
 
Zeg je dus hiermee dat cardio-en op een ‘bepaalde’ hartslag niet uitmaakt?
Nee, ik zeg dat de uitspraak van Robin onzin is.
Maar eh... niet uitmaakt voor wat?
 
Laatst bewerkt:
Wat is dit voor onzin? De snelheid waarmee je energie verbrand wordt bepaald door hoeveel vermogen je kunt leveren.

Toch lees ik op internet hetzelfde, oké internet is niet altijd correct. Maar het lijkt me logisch naar wat ik zie.
5011482d84bc53623ef74686a81b83c4.png

 
Nee, ik zeg de uitspraak van Robin onzin is.
Maar eh... niet uitmaakt voor wat?

Sorry, mijn vraag moet ik duidelijker formuleren :)

Maakt een ‘bepaalde’ (gemiddeld) hartslag tijdens cardio uit of je vet verbrand of niet?
 
Sorry, mijn vraag moet ik duidelijker formuleren :)

Maakt een ‘bepaalde’ (gemiddeld) hartslag tijdens cardio uit of je vet verbrand of niet?
Volgens mij niet, of misschien een hééél klein beetje maar t zal alleszins niet veel zijn lijkt mij.
 
Toch lees ik op internet hetzelfde, oké internet is niet altijd correct. Maar het lijkt me logisch naar wat ik zie.
5011482d84bc53623ef74686a81b83c4.png

Das toch een simpele... je moet meer gewicht meesleuren.... ;) kost meer energie.
 
Mooie e30, weinig met je log te maken maar viel me wel op :D
 
Sorry, mijn vraag moet ik duidelijker formuleren :)

Maakt een ‘bepaalde’ (gemiddeld) hartslag tijdens cardio uit of je vet verbrand of niet?
Ja, op lage intensiteit verbrand je relatief meer vetten, op hoge intensiteit relatief meer koolhydraten.
 
Toch lees ik op internet hetzelfde, oké internet is niet altijd correct. Maar het lijkt me logisch naar wat ik zie.
5011482d84bc53623ef74686a81b83c4.png

Ligt aan de specifieke situatie. Als iemand van 100 kg en iemand van 50 kg met dezelfde snelheid gaan hardlopen, zal de persoon van 100 kg ongeveer 2x zoveel energie verbranden. In het geval van een fietsergometer in de sportschool ligt het iets anders. Dan bepaalt het wattage wat je trapt ruwweg hoeveel energie je verbrand per uur.
 
Wat wil je ermee zeggen?
Als reactie op jouw artikel 'Hartslag voor optimale vetverbranding bij afvallen'. En Brab0 is volgens mij ook in de veronderstelling dat je een bepaalde hartslag moet nastreven om 'optimaal' af te vallen, wat dus niet zo is.
 
Als je op hartslag ranges / zones wil trainen en daarbij vet wil verliezen zul je duursport moeten gaan of HIIT workouts

KT met hartslagzones zullen je weinig bieden.
 
nu volg ik het even niet meer :eek:
 
Vandaag even wat foto's geschoten om een 'tussentijdse' stand op te maken. Wat vinden jullie er van? Ga ik langzaamaan een beetje vooruit? Ja ik weet dat ik nog een lange weg te gaan heb, en ja ik ga een tondeuse kopen om het wintervachtje eraf te halen :D (scheelt misschien ook een kilo).











Ik heb geen ervaring met poseren maar dat kun je er wel van af zien denk ik :laugh:
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: ACE
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven