XXL Nutrition

Brab0 & Gains

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Update 35e training 11-11-2019:

Warming up (cardio + squat met lichte gewichten).

Squat 4x8 / 82 KG
Bent over row 3x8 / 80 KG
T-bar row 3x8 / 60 KG
Back extension 3x10 / 15 KG los gewicht
Bench press 3x10 / 72 KG
Pull down 3x10 / 75 KG
Military press 3x8 / 47 KG
Barbell curl 5x6 / 45 KG
Push down 3x10 / 37.5 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 140 KG

Vandaag de training begonnen met de squat. Dit keer heb ik samen getraind met iemand die ik in de sportschool heb leren kennen, was wel leuk! Ik heb 4 setjes gedaan en ik moet zeggen dat het heel goed ging. Volgens mijn 'squatmaatje' kan ik veel zwaarder. Ik denk het zelf ook maar ik vind de opbouw van het gewicht zo wel goed gaan, heb geen haast :rocker: en daarnaast wil ik blessures voorkomen. Over blessures gesproken: het pijntje in mijn knie is weg! Dus ik denk dat het overbelasting was.
De benchpress gaat ook heel goed dus vanaf volgende week (of misschien eerder) opschroeven naar 75 KG. De military press is zwaar maar gaat de goede kant op. Ik denk dat ik nog wel even bezig ben om deze nog verder omhoog te krijgen.
Daarnaast bleef ik een tijdje hangen op de barbell curl voor biceps. Ik heb een paar trainingen 'gedeload' en dat bevalt me wel goed. Nu kan ik het gewicht waar ik op bleef 'hangen' 5x6 goed uitvoeren. Doorpompen en ook die kan omhoog in gewicht.

Ik kan a.s. woensdag niet trainen dus dat wordt flink uitrusten :engel: en vrijdag ga ik er natuurlijk weer kei hard tegenaan.
 
Update 36e training 15-11-2019:

Warming up (cardio 10 min. + squat met lichte gewichten).

Squat 4x8 / 85 KG
Bent over row 3x8 / 80 KG
T-bar row 3x8 / 60 KG
Back extension 3x10 / 20 KG los gewicht
Bench press 3x10 / 75 KG
Pull down 3x10 / 75 KG
Military press 3x8 / 47 KG
Barbell curl 5x6 / 45 KG
Push down 3x10 / 37.5 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 140 KG

Extra oefeningen:
Biceps preacher curl dumbbell 3x8 / 20 KG
Push down triceps rope 3x8 / 15 KG


Ik heb een zware week achter de rug (veel doen, weinig slaap) en ik heb afgelopen woensdag niet kunnen trainen. Ik merk dit direct aan mijn prestaties. Wat een fatsoenlijke nachtrust betekent voor mensen zeg! Desondanks ben ik zwaarder gegaan met de squat en benchpress. Dat ging vrij aardig. De rest van de training verliep ook prima maar ik ben letterlijk kapot. Vanavond vroeg m'n nest in :zzz:

Ik zag vandaag een gast trainen met speciale 'squatschoenen'. Ook had hij een riem om tijdens de squat. Volgens hem gaat de squat hem veel beter af nadat hij deze hulpmiddelen gebruikt. Wat is jullie mening/ervaring hiermee? Ik squat nu op sokken maar heb liever wel schoenen aan (voelt beter).

Groet en fijn weekend:thumb:
 
Zo, het is weer tijd voor een tussentijdse 'evaluatie'. Gewicht schommelt tussen de 72 en 74 KG. Buikomtrek is nog steeds 92/93 CM. Zie hieronder wat foto's van vanochtend.
Gaat volgens mij wel de goede kant op :D :flexbiceps:













Ik zie dat mijn buik duidelijk minder is geworden. En daar ben ik wel blij mee. Kijken of ik zo laag kan gaan dat mijn abs tevoorschijn komen. Het is af en toe wel moeilijk hoor, als ik al die lekkere dingen zie om er dan van af te blijven. Maar goed, ik boek resultaat dus dat is dan goed om te zien.
 
Laatst bewerkt:
Lekker man! Je hebt geluk dat winter eraan komt, anders kon die permanente jas echt niet door de beugel
 
Lekker man! Je hebt geluk dat winter eraan komt, anders kon die permanente jas echt niet door de beugel

:haha: absolutely right! Wanneer het 't-shirt weer' aanbreekt dan gaat het wintervachtje er weer vanaf :chainsaw:
 
Je gewicht is dus ongeveer gelijk gebleven sinds de start van je log, drie maanden geleden. Het verschil is wel duidelijk zichtbaar. Ga je op deze voet verder, of ga je nog een 'cut' inzetten om het vetverlies wat te versnellen?
 
Je gewicht is dus ongeveer gelijk gebleven sinds de start van je log, drie maanden geleden. Het verschil is wel duidelijk zichtbaar. Ga je op deze voet verder, of ga je nog een 'cut' inzetten om het vetverlies wat te versnellen?

Ik denk dat het sowieso wat sneller mag, die cut. Ik lees ‘burn the fat, feed the muscle’ van Tom Venuto en hij zegt min of meer dat het geen ‘dieet’ moet worden maar ‘a way of life’. Dus ga ik dieper ‘cutten’ dan ben ik bang dat ik het niet lang volhoud. Misschien moet ik serieuzer gaan cardioën. En dat vind ik lastig want ik vind cardio volhouden zeer saai... De cardio zal dat extra stapje doen denk ik.
 
Ik denk dat het sowieso wat sneller mag, die cut. Ik lees ‘burn the fat, feed the muscle’ van Tom Venuto en hij zegt min of meer dat het geen ‘dieet’ moet worden maar ‘a way of life’. Dus ga ik dieper ‘cutten’ dan ben ik bang dat ik het niet lang volhoud.
Hoezo 'dieper cutten'? De afgelopen drie maanden is je gewicht niet afgenomen, dus je eet ongeveer op onderhoud (of bent aan het 'recompen' zo je wilt).
 
Hoezo 'dieper cutten'? De afgelopen drie maanden is je gewicht niet afgenomen, dus je eet ongeveer op onderhoud (of bent aan het 'recompen' zo je wilt).

Met cutten bedoelde ik meer vetverlies. Ik ben bang dat als ik nog lager in kcals ga dat ik ook inlever op resultaten.
 
Ik ben bang dat als ik nog lager in kcals ga dat ik ook inlever op resultaten.
Je bedoelt inleveren op kracht? Op korte termijn misschien wel, maar op de lange termijn is het misschien wel gunstiger om eerst 5% er af te cutten. Dat is een gunstiger vetpercentage om gains op te maken. Een stap terug en dan twee vooruit zeg maar. Dit is wat ik persoonlijk zou doen in dit geval.

Track je nu ook je intake en zo ja hoeveel KCal's is dat per dag?
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt inleveren op kracht? Op korte termijn misschien wel, maar op de lange termijn is het misschien wel gunstiger om eerst 5% er af te cutten. Dat is een gunstiger vetpercentage om gains op te maken. Een stap terug en dan twee vooruit zeg maar. Dit is wat ik persoonlijk zou doen in dit geval.

Track je nu ook je intake en zo ja hoeveel KCal's is dat per dag?


Moeilijke keus. Lager in kcals of meer gaan cardioën. Ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn trainingen al best lang duren en daarna weinig tijd is voor cardio (werk/privé verplichtingen). In combinatie met het niet leuk vinden resulteert er in dat ik nauwelijks cardio doe.
Wellicht dat lager in kcals makkelijker is dan.
 
Moeilijke keus. Lager in kcals of meer gaan cardioën. Ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn trainingen al best lang duren en daarna weinig tijd is voor cardio (werk/privé verplichtingen). In combinatie met het niet leuk vinden resulteert er in dat ik nauwelijks cardio doe.
Wellicht dat lager in kcals makkelijker is dan.
Dat zou in jouw geval dan 1e keus zijn, tenzij je al heel laag zit in KCals, maar dat zal bij jouw niet het geval zijn neem ik aan.
 
Dat zou in jouw geval dan 1e keus zijn, tenzij je al heel laag zit in KCals, maar dat zal bij jouw niet het geval zijn neem ik aan.

Ik zit dagelijks op 1700 kcals (gemiddeld genomen). Dus dat is al best laag :) hoe laag moet ik nog gaan?
 
Ik zit dagelijks op 1700 kcals (gemiddeld genomen). Dus dat is al best laag :) hoe laag moet ik nog gaan?
Dan heb je wel een extreem laag onderhoud voor iemand van 72-74 kg die 3x p/w fullbody traint!
 
Ieder lichaam is natuurlijk anders. Maar als je écht 1700 kcal intake hebt met 3 keer in de week dit schema met jou lengte/massa verhouding.
Dan ben je dus écht aan het gainen aan (VV)M.
In mijn ogen als je toch je vetpercentage omlaag wilt, zou ik de kcal intake hetzelfde houden, en toch echt 20 min cardio na iedere krachttraining doen.
En als je tijd hebt om nog één dag extra naar de gym te gaan in de week, is dat je cardio dag.

Ik zit gemiddeld aan 2500 kcal per dag en ben 1m72 - 90kg. En val per week 1kg+ af.
Dit ook met 3x full body per week.

Ben benieuwd, ik houd je in de gaten.
Wat je training betreft: nice man, ga zo door! Goede kracht gains en lekker schema!

Edit: heb bij mijn vorige ''cut'' of afvallen zelfs 3000 kcal gegeten op 70 kg. Moet er wel bij zeggen dat hier dan 3 uur cardio in de week bij zaten. En toen viel ik nog 0.5kg per week af.
 
Dan heb je wel een extreem laag onderhoud voor iemand van 72-74 kg die 3x p/w fullbody traint!

Ik doe zittend werk dus dat helpt ook niet mee. Maar zoals ik het nu doe gaat het op zich niet verkeerd, mijn buikomtrek is immers flink afgenomen.
Ik probeer wel om de 3 dagen wat meer koolhydraten te eten (advies BFFM).
 
Ik doe zittend werk dus dat helpt ook niet mee. Maar zoals ik het nu doe gaat het op zich niet verkeerd, mijn buikomtrek is immers flink afgenomen.
Zo kom je er uiteindelijk ook wel met recompen. Uiteindelijk is het ook een afweging wat je er voor wilt opofferen om het nog effectiever te laten verlopen.
 
Ieder lichaam is natuurlijk anders. Maar als je écht 1700 kcal intake hebt met 3 keer in de week dit schema met jou lengte/massa verhouding.
Dan ben je dus écht aan het gainen aan (VV)M.
In mijn ogen als je toch je vetpercentage omlaag wilt, zou ik de kcal intake hetzelfde houden, en toch echt 20 min cardio na iedere krachttraining doen.
En als je tijd hebt om nog één dag extra naar de gym te gaan in de week, is dat je cardio dag.

Ik zit gemiddeld aan 2500 kcal per dag en ben 1m72 - 90kg. En val per week 1kg+ af.
Dit ook met 3x full body per week.

Ben benieuwd, ik houd je in de gaten.
Wat je training betreft: nice man, ga zo door! Goede kracht gains en lekker schema!

Edit: heb bij mijn vorige ''cut'' of afvallen zelfs 3000 kcal gegeten op 70 kg. Moet er wel bij zeggen dat hier dan 3 uur cardio in de week bij zaten. En toen viel ik nog 0.5kg per week af.

Mijn onderhoud ligt op 2320 kcals. Daar blijf ik sowieso onder. De ene dag zal ik 1850 kcals eten en de andere dag 1700. Ik track iedere dag dus kom zeker nooit boven die 2320 uit.

Als ik 2200+ kcals ga eten dan groei ik geheid richting 80+ KG. Met alle gevolgen van dien en dat wil ik niet.

Wat betreft cardio: ik zou dit misschien in het weekend kunnen doen inderdaad. Maar dat moet ook uitkomen met gezin/kinderen.

Waar ik ‘bang’ voor ben is dat als ik lager ga in kcals dat ik ga inleveren op kracht en dat is zo zonde van de gains die ik tot op heden heb opgebouwd. Volgens 1 van de trainers is het zelfs mogelijk om sterker te worden tijdens een cut...
 
Dit kan inderdaad, gainen in de cut.
Maar je doel is om 12% VP te gaan halen. In ieder geval toen je dit topic startte, is dit nog steeds het doel of heb je een ander doel nu?
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven