XXL Nutrition

Brab0 & Gains (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Dit kan inderdaad, gainen in de cut.
Maar je doel is om 12% VP te gaan halen. In ieder geval toen je dit topic startte, is dit nog steeds het doel of heb je een ander doel nu?

Mijn doel is absoluut om te trainen+eten naar die 12% VP. De weg er naar toe die ik bewandel verandert soms :rolleyes:
Wellicht iedere kans die ik heb grijpen om naar de sportschool te gaan voor cardio....
 
Maak je er vooral niet te druk om. De focus is goed op krachttraining wat je doet!
Wil je echter naar die 12% VP zou ik zelf toch élke keer na je krachttraining minimaal 20 minuten cardio erbij doen.
En als de tijd en zin er is in een rustdag een cardiodagje doen.

Hierdoor ga je geen krachtverlies krijgen en zal je VP sneller dalen.

Hoe je zegt iedere kans die je hebt grijpen om te cardio'en, niet doen. Want je vind het niet al te leuk heb ik gemerkt :). Bovenstaande zal al veel helpen.
 
Maak je er vooral niet te druk om. De focus is goed op krachttraining wat je doet!
Wil je echter naar die 12% VP zou ik zelf toch élke keer na je krachttraining minimaal 20 minuten cardio erbij doen.
En als de tijd en zin er is in een rustdag een cardiodagje doen.

Hierdoor ga je geen krachtverlies krijgen en zal je VP sneller dalen.

Hoe je zegt iedere kans die je hebt grijpen om te cardio'en, niet doen. Want je vind het niet al te leuk heb ik gemerkt :). Bovenstaande zal al veel helpen.

Bedankt voor je tips en je motivatie. Doet me goed!
 
Misschien kan je juist met vrouw en kids "cardio" doen. Geen idee hoe oud ze zijn uiteraard... Maar anders... ga wandelen met ze.
Is er een parkje in de buurt met speelattributen oid. Laat ze spelen en pak zelf het klimrek en doe wat reverse push up
Dat soort dingen. Je ziet het bij ons in het park ook best wel eens.

Op werk zorgen voor een actieve zithouding dus niet leunen tegen je rugleuning maar actief rechtop zitten.
Je kan dan bijvoorbeed je buikspieren aanspannen en om de beurt 1 been optillen (andere op de vloer houden) in zit positie en dan zoek je zeg maar balans.
Ondertussen kan je prima doorwerken. Dat wissel je af.
Je kan best wel dingen doen terwijl je zit.
 
Misschien kan je juist met vrouw en kids "cardio" doen. Geen idee hoe oud ze zijn uiteraard... Maar anders... ga wandelen met ze.
Is er een parkje in de buurt met speelattributen oid. Laat ze spelen en pak zelf het klimrek en doe wat reverse push up
Dat soort dingen. Je ziet het bij ons in het park ook best wel eens.

Op werk zorgen voor een actieve zithouding dus niet leunen tegen je rugleuning maar actief rechtop zitten.
Je kan dan bijvoorbeed je buikspieren aanspannen en om de beurt 1 been optillen (andere op de vloer houden) in zit positie en dan zoek je zeg maar balans.
Ondertussen kan je prima doorwerken. Dat wissel je af.
Je kan best wel dingen doen terwijl je zit.

Dank voor je reactie! :)

Cardio met kids gaat nog niet maar een wandeling wel, doen we zo nu en dan ook!
Op werk ga ik jouw tips ook ff proberen.

Ik denk dat ik toch na iedere training die cardio er in moet stampen bij mezelf.
 
Mijn onderhoud ligt op 2320 kcals. Daar blijf ik sowieso onder. De ene dag zal ik 1850 kcals eten en de andere dag 1700. Ik track iedere dag dus kom zeker nooit boven die 2320 uit. Als ik 2200+ kcals ga eten dan groei ik geheid richting 80+ KG.
Strikt genomen klopt dit niet. Onderhoud is namelijk het aantal calorieen dat je moet eten om op gewicht te blijven (ook al ben je aan het recompen en verlies je vet). Je onderhoud zal dus op 1700-1850 KCal zitten, als je tracking klopt.
 
Buggy walking :D

weet nog wel ergens een paar jaar terug.. hardlopen met van die speciale baby-buggy's met van die grote wielen. :D
 
Buggy walking :D

weet nog wel ergens een paar jaar terug.. hardlopen met van die speciale baby-buggy's met van die grote wielen. :D

Die tijd zijn we gelukkig voorbij! Maar cardio zijn ze nog te jong voor :)
 
Strikt genomen klopt dit niet. Onderhoud is namelijk het aantal calorieen dat je moet eten om op gewicht te blijven (ook al ben je aan het recompen en verlies je vet). Je onderhoud zal dus op 1700-1850 KCal zitten, als je tracking klopt.

Ik denk dat jouw benadering eerder klopt dan die van mij... gezien ik niet omlaag ga met mijn gewicht!
 
Die tijd zijn we gelukkig voorbij! Maar cardio zijn ze nog te jong voor :)
Aha... oke
Maar rustig een uurtje wandelen is ook cardio. ;)
Onderschat niet wt zo een uurtje op een dag een paar x per week kan opleveren :)
 
Aha... oke
Maar rustig een uurtje wandelen is ook cardio. ;)
Onderschat niet wt zo een uurtje op een dag een paar x per week kan opleveren :)

Klopt helemaal. We doen het niet verkeerd in de hedendaagse hectiek (werk/prive/sport/kinderen/etc.)
Luxeproblemen noem ik het af en toe :D
 
Update 37e training 18-11-2019:

Warming up (cardio 5 min. + squat met lichte gewichten).

Squat 4x8 / 85 KG
Bent over row 3x8 / 82 KG
T-bar row 3x8 / overgeslagen vandaag
Back extension 3x10 / 20 KG los gewicht
Bench press 3x10 / 75 KG
Pull down 3x10 / 75 KG
Military press 3x8 / 47 KG
Barbell curl 5x6 / 47 KG
Push down 3x10 / 40 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 150 KG

Ik ben de training begonnen met lichte pijn in de onderrug. Waarschijnlijk verkeerd gelegen ‘s nachts. Desondanks ging het trainen over het algemeen goed maar ik heb de T-Bar Row overgeslagen. Voelt beter zo.
De triceps en biceps heb ik zwaarder kunnen uitvoeren. Mijn dank aan SvP0501 voor de ‘deload’ tip. Het heeft gewerkt!
En ja ik heb een kwartiertje op de loopband gestaan, gemiddeld 8,5 km/h. Geen ruk aan maar ik moet zo nu en dan toch maar iets aan cardio doen :D
 
Update 38e training 20-11-2019:

Warming up (cardio 5 min. + squat met lichte gewichten).

Squat 4x8 / 85 KG
Bent over row 3x8 / 82 KG
T-bar row 3x8 / 60 KG
Back extension 3x10 / 20 KG los gewicht
Bench press 3x10 / 75 KG
Pull down 3x10 / 75 KG
Military press 3x8 / 47 KG
Barbell curl 5x6 / 47 KG
Push down 4x10 / 40 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 150 KG

Cardio 25 minuten :D reeeeete saai maar Jeremy Oliver was op tv aan het koken en dat eten zag er best goed uit dus was het cardio-leed wat beter te verdragen :P

Tijdens mijn bent over row voelde ik krachtverlies en getintel in mijn rechterarm, -hand en vingers. Het getintel heb ik de laatste 10 dagen ook tijdens rustdagen en nu weet ik waar het vandaan komt. Ik heb de 3e set niet meer gedaan van de bent over row en de klachten waren dan ook meteen verdwenen. Wellicht dat een goede massage van schouders en traps zullen helpen. Misschien ga ik ook een goed alternatief zoeken voor de bent over row. Iemand tips misschien?

De training verliep verder prima!
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Update 38e training 20-11-2019:

Warming up (cardio 5 min. + squat met lichte gewichten).

Squat 4x8 / 85 KG
Bent over row 3x8 / 82 KG
T-bar row 3x8 / 60 KG
Back extension 3x10 / 20 KG los gewicht
Bench press 3x10 / 75 KG
Pull down 3x10 / 75 KG
Military press 3x8 / 47 KG
Barbell curl 5x6 / 47 KG
Push down 4x10 / 40 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 150 KG

Cardio 25 minuten :D reeeeete saai maar Jeremy Oliver was op tv aan het koken en dat eten zag er best goed uit dus was het cardio-leed wat beter te verdragen :P

Tijdens mijn bent over row voelde ik krachtverlies en getintel in mijn rechterarm, -hand en vingers. Het getintel heb ik de laatste 10 dagen ook tijdens rustdagen en nu weet ik waar het vandaan komt. Ik heb de 3e set niet meer gedaan van de bent over row en de klachten waren dan ook meteen verdwenen. Wellicht dat een goede massage van schouders en traps zullen helpen. Misschien ga ik ook een goed alternatief zoeken voor de bent over row. Iemand tips misschien?

De training verliep verder prima!
Misschien een machine row of cable row? En gebruik je pre workout miss dat je daardoor tintelt
 
Misschien een machine row of cable row? En gebruik je pre workout miss dat je daardoor tintelt

Nee ik heb geen enkele vorm van supps. Nog niet nodig denk ik...
 
Misschien ga ik ook een goed alternatief zoeken voor de bent over row. Iemand tips misschien?
Pendlay row, dumbbell row, inverted row....

Tintelingen kunnen ook te maken hebben met een beknelde zenuw.
Gebruik je een onderhandse of bovenhandse greep?
 
Laatst bewerkt:
Pendlay row, dumbbell row, inverted row....

Tintelingen kunnen ook te maken hebben met een beknelde zenuw.
Gebruik je een onderhandse of bovenhandse greep?

Ik pak’m bovenhands. Ik voelde meteen de ‘knelling’ opkomen in mijn rechtse ‘trap’ en vervolgens het doortrekken naar mijn arm.
 
Update 39e training 22-11-2019:

Warming up (cardio 25 minuten op de hometrainer :D, daarna squat met lichte gewichten)

Squat 4x8 / 85 KG
Bent over row 3x8 / 75 KG
T-bar row 3x8 / 65 KG
Back extension 3x10 / 20 KG los gewicht
Bench press 3x10 / 75 KG
Pull down 3x10 / 75 KG
Military press 3x8 / 47 KG
Barbell curl 5x6 / 47 KG
Push down 4x10 / 40 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 150 KG

Extra oefeningen:

Concentration curl biceps 3x8 / 22.5 KG
Skullcrushers triceps 3x8 / 40 KG

Vanochtend was het super druk dus ben ik begonnen met cardio :rolleyes: ik weet niet of dit hetzelfde 'effect' heeft als na krachttraining maar ik heb het in ieder geval volgehouden :loopband:
De tinteling in mijn arm en vingers is beduidend minder (gelukkig). De bent over row heb ik gedeload naar 75 KG en dit keer zonder te 'cheaten' heel strak en rustig uitgevoerd. Ik heb een heel stuk minder last van de tinteling en krachtverlies in mijn arm. Dus voorheen was ik waarschijnlijk iets naar de klote aan het helpen :whip:
De rest van de training verliep heel goed en heb extra oefeningen gedaan voor biceps + triceps. Zijn mijn favoriet om te trainen!

Nu moet ik goed rusten want ik ga zondag trainen i.p.v. maandag... Volgende week ziet het er wat anders uit i.v.m. werk... Goed weekend!
 
Update 40e training 24-11-2019:

Warming up (cardio 10 min, daarna squat met lichte gewichten)

Squat 4x8 / 85 KG
Bent over row 3x8 / 75 KG
T-bar row 3x8 / 65 KG
Back extension 3x10 / 20 KG los gewicht
Bench press 3x10 / 75 KG
Pull down 3x10 / overgeslagen vandaag
Military press 3x8 / 47 KG
Barbell curl 5x6 / 47 KG
Push down 4x10 / 40 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 150 KG

Vandaag de pull-up gedaan i.p.v. de pull down. De training ging best goed maar ik blijf last houden van de tinteling en gevoelloosheid in mijn rechterarm. Het wordt tijd dat ik denk ik even langs een fysiotherapeut ga. Dit voelt gewoon niet goed.

Volgende training staat dinsdag gepland.
 
Update 40e training 24-11-2019:

Warming up (cardio 10 min, daarna squat met lichte gewichten)

Squat 4x8 / 85 KG
Bent over row 3x8 / 75 KG
T-bar row 3x8 / 65 KG
Back extension 3x10 / 20 KG los gewicht
Bench press 3x10 / 75 KG
Pull down 3x10 / overgeslagen vandaag
Military press 3x8 / 47 KG
Barbell curl 5x6 / 47 KG
Push down 4x10 / 40 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 150 KG

Vandaag de pull-up gedaan i.p.v. de pull down. De training ging best goed maar ik blijf last houden van de tinteling en gevoelloosheid in mijn rechterarm. Het wordt tijd dat ik denk ik even langs een fysiotherapeut ga. Dit voelt gewoon niet goed.

Volgende training staat dinsdag gepland.
Gewichten gaan goed zie ik, wel jammer dat je nogsteeds last hebt.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven