MuscleMeat

Brab0 & Gains

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Meesten die trainen gaan op loopschoenen of in iets in die richting. Dat is alles behalve ideaal bij het squatten.
Daarom liever kousen dan slechte schoenen.
Mee oneens. Eens dat gedempte schoenen niet ideaal zijn maar het zijn nou ook weer niet grote gewichten.
 
Mee oneens. Eens dat gedempte schoenen niet ideaal zijn maar het zijn nou ook weer niet grote gewichten.
Toch genoeg om je enkel ff om te slaan en serieus pijn te hebben
 
Toch genoeg om je enkel ff om te slaan en serieus pijn te hebben
:roflol: houdt op hoor. Of dans jij de horlepiep als je een bar op je bult draagt.
Kom op zeg. :p
 
Mee oneens. Eens dat gedempte schoenen niet ideaal zijn maar het zijn nou ook weer niet grote gewichten.

Ik kreeg ontzettend last van mijn knieën, ik had hardloopschoenen aan. Toen ik zonder deze schoenen ging squatten had ik nergens geen last meer van.
 
Ik kreeg ontzettend last van mijn knieën, ik had hardloopschoenen aan. Toen ik zonder deze schoenen ging squatten had ik nergens geen last meer van.
Ik heb ook snel last van mijn knieën maar daar zit ook iets van leeftijd in.
In de meeste gevallen moet je juist je hak verhogen om die druk op je knieën te ontlasten.
Squat je dan wel met de juiste techniek? Of zijn je banden rondom je knieën misschien gewoon te zwak?
Misschien een keer les volgen bij een krachtsport club?
 
Ik heb ook snel last van mijn knieën maar daar zit ook iets van leeftijd in.
In de meeste gevallen moet je juist je hak verhogen om die druk op je knieën te ontlasten.
Squat je dan wel met de juiste techniek? Of zijn je banden rondom je knieën misschien gewoon te zwak?
Misschien een keer les volgen bij een krachtsport club?

Techniek heb ik meerdere malen door 2 powerlifters laten checken. Is in orde volgens hen, ook volgens de trainer van de sportschool. Ik ga vanaf aanstaande vrijdag met liftschoentjes squatten, kijken hoe dat zal verlopen.
 
Techniek heb ik meerdere malen door 2 powerlifters laten checken. Is in orde volgens hen, ook volgens de trainer van de sportschool. Ik ga vanaf aanstaande vrijdag met liftschoentjes squatten, kijken hoe dat zal verlopen.
Ik zou niet gelijk schoentjes aanschaffen. Je kan ook gewoon normale lage schoenen aantrekken en op 1,25kg schijfjes gaan staan.
Je zet je hak/hiel op de schijven en je imiteert zo een liftingschoen
 
Ik zou niet gelijk schoentjes aanschaffen. Je kan ook gewoon normale lage schoenen aantrekken en op 1,25kg schijfjes gaan staan.
Je zet je hak/hiel op de schijven en je imiteert zo een liftingschoen

Haha :D ik heb ze al gekocht, ze zijn onderweg.

Je moet er wat voor over hebben he ;)
 
Haha :D ik heb ze al gekocht, ze zijn onderweg.

Je moet er wat voor over hebben he ;)
Ik hoop dat het je helpt het zal sowieso een placebo effect hebben en je durft dan wellicht dieper te gaan.
En de pijn ga je wel beargumenteren als ff wennen :roflol::thumbs:
 
Update 55e training 31-12-2019:

Warming up (cardio 30 min, daarna squat met lichte gewichten)

Squat 4x8 / 100 KG
Bent over row 3x8 / 70 KG
Back extension 3x10 / 25 KG
Bench press 3x8 / 80 KG
Pull down 3x10 / 80 KG
Military press 3x8 / 50 KG
Barbell curl 5x6 / 50 KG
Push down 4x10 / 40 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 160 KG

Extra oefeningen:
Concentration curl 3x8 / 25 KG
Behind the neck press dumbbell triceps 3x8 / 32.5 KG

Ik heb de laatste dag van 2019 getraind (heel braaf :rolleyes:). De 100 KG squat is wel het hoogtepunt van deze training geweest, alhoewel ik af en toe heb getwijfeld over de diepte van de squat. Hij voelde erg zwaar aan en dit was ook bepalend voor de rest van mijn training (lees = ik was KAPOT).
Verder een prima training gehad (buiten de vermoeidheid om).
 
Laatst bewerkt:
Update 56e training 6-1-2020

Warming up (cardio 20 min, daarna squat met lichte gewichten)

Squat 4x8 / 90 KG
T-bar row 3x8 / 50 KG
Back extension 3x10 / 25 KG
Bench press 3x8 / 80 KG
Pull down 3x10 / 80 KG
Military press 3x8 / 50 KG
Barbell curl 5x6 / 50 KG
Push down 4x10 / 40 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 160 KG

Ik merkte heel goed dat ik nog niet ben genezen. Nog steeds herstellende van de zware griep die ik afgelopen dagen heb gehad. Ik had helaas niet de ‘volle kracht’.
Vandaag voor het eerst gesquat met mijn nieuwe liftschoenen. Dat ging prima! Veel stabieler en ik durf ook dieper dan parallel te gaan. Ik weet niet of ik gewoon zwak ben vandaag maar ik heb het bij 90 KG gehouden. Dat was zwaar genoeg.
Ook de benchpress ging niet optimaal. Verder dan 6 reps kwam ik niet, terwijl ik de laatste keer er zeker 8 reps uit kon halen. Ook de pull down was niet optimaal, 7 reps maximaal.
Verder een prima training.

Nu even weer wat extra vitamine C erin want die griep is echt niet te harden man!!! Pffff....
 
Kijk wel uit met doortrainen met griep. Soms kan een beetje rust beter zijn en ben je ook sneller weer hersteld. :)
 
Kijk wel uit met doortrainen met griep. Soms kan een beetje rust beter zijn en ben je ook sneller weer hersteld. :)

Ik merk nu dat ik inderdaad beter thuis had kunnen blijven.

Ik zit in die gedachte dat als ik een week niks doe dat ik weer ‘alles’ kwijt ben...:gek:
 
Ik merk nu dat ik inderdaad beter thuis had kunnen blijven.

Ik zit in die gedachte dat als ik een week niks doe dat ik weer ‘alles’ kwijt ben...:gek:
Dat zit echt in je koppie :kiss:
Kom op joh.. je weet dat dat niet zo is. Gun jezelf wat rust en dan kan je daarna weer knetterhard knallen!
 
Trainen met griep kan zelfs gevaarlijk zijn! Niet doen dus!
https://www.sportzorg.nl/bibliotheek/griep

"Trainen met griep/koorts onder de leden is gevaarlijk. Je immuunsysteem is verzwakt en je lichaam heeft alle energie nodig om beter te worden. Je loopt bovendien het risico dat de virusinfectie ook terecht kan komen in de hartspier met als gevolg een myocarditis. "
 
Trainen met griep kan zelfs gevaarlijk zijn! Niet doen dus!
https://www.sportzorg.nl/bibliotheek/griep

"Trainen met griep/koorts onder de leden is gevaarlijk. Je immuunsysteem is verzwakt en je lichaam heeft alle energie nodig om beter te worden. Je loopt bovendien het risico dat de virusinfectie ook terecht kan komen in de hartspier met als gevolg een myocarditis. "

This is some serious shit :eek:
 
Trainen met griep kan zelfs gevaarlijk zijn! Niet doen dus!
https://www.sportzorg.nl/bibliotheek/griep

"Trainen met griep/koorts onder de leden is gevaarlijk. Je immuunsysteem is verzwakt en je lichaam heeft alle energie nodig om beter te worden. Je loopt bovendien het risico dat de virusinfectie ook terecht kan komen in de hartspier met als gevolg een myocarditis. "

Een flinke verkoudheid ziet men vaak als griep.
 
Een flinke verkoudheid ziet men vaak als griep.
Dit.

Als je geen koorts hebt en je geen klachten onder de nek hebt kun je meestal wel trainen. Zit er een griepje aan te komen dan voel je dat meteen met trainen. Dan gaat het echt nauwelijks.

alsnog ken ik dus iemand die aan zo’n myocarditis is overleden. Overigens niet door te trainen met griep. Was iemand met al een zwakker hart en enorm overgewicht.
 
Ik heb 3 dagen non stop koorts gehad. Vandaag niet, dus ik dacht: ik kan lekker naar de gym.

Het ging ook wel maar ik voelde aan mijn lijf dat’ie het niet op prijs stelde...
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven