MuscleMeat

Brab0 & Gains (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Update 57e training 8-1-2020

Warming up (cardio 20 min, daarna squat met lichte gewichten)

Squat 4x8 / 90 KG
Bent over row 3x8 / 65 KG
Back extension 3x10 / overgeslagen vandaag
Dumbell press 3x8 / 30 KG
Pull down 3x10 / 80 KG
Military press 3x8 / 50 KG
Barbell curl 5x6 / 50 KG
Push down 4x10 / 40 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / overgeslagen vandaag

Nog steeds niet helemaal beter maar de koorts is weg gelukkig.
De training verliep verder prima. Ik merk bij de squat dat 100 KG nog even op zich moet laten wachten... ik weet even niet of dit te maken heeft met dat ik herstellende ben van de griep maar het voelt momenteel beter zo.
Ik probeer bench press en dumbbell press af te wisselen met elkaar, voelt beter aan voor mijn schouders, zeker in combinatie met die zware OHP.

Filmpje squat:
 
Laatst bewerkt:
Waarom ga ga je eigenlijk in één keer van 90 naar 100 kg squats? De meeste sportscholen hebben toch wel 1.25 kg schijfjes en dan kun je ophogen van 90 naar 92.5.
 
Wat ik wel zie bij je squat is dat je knieen naar binnen vallen bij het omhoog komen. Probeer dit te voorkomen.
Verder inderdaad met kleine stapjes verhogen en dan komt die 100kg echt wel.
 
Waarom ga ga je eigenlijk in één keer van 90 naar 100 kg squats? De meeste sportscholen hebben toch wel 1.25 kg schijfjes en dan kun je ophogen van 90 naar 92.5.

Ik ga het ook rustig opbouwen :)
 
Wat ik wel zie bij je squat is dat je knieen naar binnen vallen bij het omhoog komen. Probeer dit te voorkomen.
Verder inderdaad met kleine stapjes verhogen en dan komt die 100kg echt wel.

Ik zag het ook gebeuren. Daar zal ik zeker op letten. Dankjewel :thumb:
 
Als lineaire progressie (elke keer gewicht erbij) niet meer lukt, kun je ook overstappen op zogenaamde 'dubbele progressie'. Bijvoorbeeld:
training 1: 10x90
training 2: 8x92½
training 3: 9x92½
training 4: 10x92½
training 5: 8x95 etc...
 
Als lineaire progressie (elke keer gewicht erbij) niet meer lukt, kun je ook overstappen op zogenaamde 'dubbele progressie'. Bijvoorbeeld:
training 1: 10x90
training 2: 8x92½
training 3: 9x92½
training 4: 10x92½
training 5: 8x95 etc...

Thanks :lifter: :thumb:
 
of een herstart maken mocht je dit niet vaker gedaan hebben.

Als je dat zou willen begin je dan echt weer helemaal op nul met alles? Of zal je terug naar 50% ofzo?
 
Update 58e training 12-1-2020

Warming up (cardio 20 min, daarna squat met lichte gewichten)

Squat 4x8 / 92 KG
Bent over row 3x8 / 70 KG
Back extension 3x10 / 20 KG
Bench press 3x5 / 82 KG
Pull down 3x10 / 80 KG
Military press 3x8 / 50 KG
Barbell curl 5x6 / 50 KG
Push down 4x10 / 42.5 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 160 KG

Geen fijne training gehad, zit niet zo lekker in m’n vel :(
Wel alles gedaan, sommige oefeningen zelfs wat gewicht erbij.
 
Update 59e training 14-1-2020

Warming up (cardio 20 min, daarna squat met lichte gewichten)

Squat 4x8 / 92 KG
Bent over row 3x8 / 70 KG
Back extension 3x10 / 20 KG
Bench press 3x6 / 82 KG
Chin ups 3x8 / BW
Military press 3x8 / 50 KG
Barbell curl 5x6 / 50 KG
Push down 4x10 / 42.5 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 160 KG

Extra oefeningen:
Concentration curl 3x6 / 25 KG
Triceps extension rope 3x10 / 25 KG

De training verliep dit keer prima. Het was ook vrij rustig in de gym dus dat werkt ook prettiger vind ik.
De squat en benchpress gingen een stuk beter. Ik kon met de bench ook een paar reps meer drukken, dat is een goed teken uiteraard. De squat blijft een spannende oefening voor mij maar ook dat gaat steeds beter.
Nu 2 dagen rust...
 
Laatst bewerkt:
De squat blijft een spannende oefening voor mij maar ook dat gaat steeds beter.
Ik denk dat dat voor de meesten wel geldt. Ik vind het zeker de meest uitdagende oefening en kijk er toch elke keer weer een beetje tegenop.
 
Pittige training man!
 
Je werksetjes met 20% verlagen en om vervolgens weer linear verhogen

Thanks man. Deze techniek gebruik ik inderdaad als ik merk dat ik met een bepaalde oefening niet (meer) vooruit ga.
 
Ik denk dat dat voor de meesten wel geldt. Ik vind het zeker de meest uitdagende oefening en kijk er toch elke keer weer een beetje tegenop.

Ja ik zit inderdaad ook met een dubbel gevoel altijd. Eenmaal als ik bezig ben dan kom ik wel in een positieve ‘vibe’ terecht. Maar het is en blijft een moeilijke, spannende oefening vind ik.
 
Ja ik zit inderdaad ook met een dubbel gevoel altijd. Eenmaal als ik bezig ben dan kom ik wel in een positieve ‘vibe’ terecht. Maar het is en blijft een moeilijke, spannende oefening vind ik.

Dat herken ik. Haat en liefde verhouding op de squat. Het is gewoon een intensieve onderdeel wat je goed kan slopen in enkele sets.
 
In, beetje laat, maar ik lees wel bij de komende dagen.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven