MuscleMeat

Brad Schoenfeld shares his best advice to build serious muscle (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij het interview in de OP vroeg ik me al af, op welke geweldige data sets zeer specifieke adviezen en boude uitspraken zoals "4 keer per week trainen" en "hypertrofie door sets van 40 reps" gebaseerd waren. Blijkt dus bv. op een onderzoek met welgeteld 18 proefpersonen, die in 2 maanden zeer opmerkelijke vorderingen maakten.
En weer trek je Schoenfeld's uitspraken volledig uit de context. Jammer. Ik had graag een inhoudelijke discussie willen voeren met een echte professor, maar dit is echt verspilde moeite. I'm out.
 
En weer trek je Schoenfeld's uitspraken volledig uit de context. Jammer. Ik had graag een inhoudelijke discussie willen voeren met een echte professor, maar dit is echt verspilde moeite. I'm out.
Een echte professor :D
Zelfs een aap kun je meer aanleren.
 
high rep voor rear delts en triceps en biceps giantsets vindt ik soms wel lekker geen idee of het meer spieren aan zet maar voelt soms wel goed
 
Laatst bewerkt:
Sinds ik 40 reps per set doe, maak ik de gains van me leven. No Shit !
 
Vind jij dat Brad Schoenfeld slecht opgezette onderzoeken heeft uitgevoerd?
Jazeker. Hij heeft nog nooit ook maar één van zijn klinische studies voor aanvang geregistreerd bij een trial register (dit is al bijna 20 jaar verplicht bij geneesmiddelenonderzoek en ook heel gebruikelijk daarbuiten), en in géén van zijn onderzoeken (of in elk geval tot 2020, daarna niet meer gekeken) waren de assessors geblindeerd. Als je de Risk of Bias-tool van Cochrane, of een schaal zoals die van PEDro, toepast op zijn klinische trials, komt daar eigenlijk altijd wel uit dat ze een hoge risk of bias hebben / van slechte kwaliteit zijn. Brad wordt redelijk opgehemeld, maar de klinische studies van zijn lab zijn kwaliteitsmatig gewoon slecht.
 
Hij verzwijgt ook stelselmatig zijn conflict of interest (er zijn er nog meer, maar deze vind ik zo snel terug):
 
Hij verzwijgt ook stelselmatig zijn conflict of interest (er zijn er nog meer, maar deze vind ik zo snel terug):
Precies dat vermoedde ik al, plus dat zijn resultaten veel te mooi zijn voor zijn proefopzet (en het gezonde verstand).
 
Precies dat vermoedde ik al, plus dat zijn resultaten veel te mooi zijn voor zijn proefopzet (en het gezonde verstand).
Als je het vervolgens ook iets bescheidener over zou kunnen brengen, denk ik dat meer mensen je wat serieuzer zullen nemen.
 
Galen bedankt voor je waardevolle toevoeging met onderbouwing. De moeite waard om even in te duiken. :thumbup:
 
Ik ben veel charlatans tegengekomen op wetenschappelijk gebied en heb er weinig geduld mee.

Vooropgesteld, ik begrijp je frustratie en ongeduld wel degelijk.
Maar ik vind ook dat dit je niet ontslaat van je "wetenschappelijke plicht" om toch met een enigszins plausibele argumentatie te komen.
Of dat nou onderbouwde kritiek is op de inhoud van de beweringen, of op de manier van werken zoals Galen hierboven doet.

Slechts roepen dat iets onzin is, is op zichzelf onzinnig in dit soort topics. Daar leert niemand wat van.
Zeg dan gewoon niets, wat ook prima is lijkt me zo. :)
 
Galen bedankt voor je waardevolle toevoeging met onderbouwing. De moeite waard om even in te duiken. :thumbup:
Hij heeft mij ook al enkele jaren geblokkeerd op Facebook, hij kan zéér slecht omgaan met kritiek. Ik weet niet meer hoe het exact zat, maar waar het op neerkwam was dat zijn onderzoeksconclusie alleen geldig zou zijn als er een perfecte temporele relatie was tussen inflammatiemarkers in het bloed en de zwelling van een spier. Ik vroeg, op zijn publieke FB-pagina, of hij dus inderdaad ervan uit ging dat er een perfecte temporele relatie tussen beide was. Hij gaf aan van wel, waarop ik vroeg of hij data had die dat ondersteunde. Dat had hij niet, en had hij ook niet nodig, want, "het is niet meer dan logisch". Ik betwistte dat. (spoilers: het zou vrij verbazingwekkend zijn als het wél een perfecte temporele relatie had.) Dezelfde dag ben ik nog geblokkeerd.

En dan nog iets: hij heeft zijn PhD behaald aan de Rocky Mountain University. Dat klinkt heel wat, is het niet. Het is zon pay-2-graduate universiteit: https://en.wikipedia.org/wiki/Rocky_Mountain_University_of_Health_Professions
Voor zijn PhD heeft hij nog geen whopping 10 dagen op de campus moeten zijn, het was meer een soort online cursus zeg maar. In NL zou dit nooit geaccrediteerd worden.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is er nu net voor velen een droom in duigen gevallen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven