Fitness Seller

Brad Schoenfeld shares his best advice to build serious muscle (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij heeft mij ook al enkele jaren geblokkeerd op Facebook, hij kan zéér slecht omgaan met kritiek. Ik weet niet meer hoe het exact zat, maar waar het op neerkwam was dat zijn onderzoeksconclusie alleen geldig zou zijn als er een perfecte temporele relatie was tussen inflammatiemarkers in het bloed en de zwelling van een spier. Ik vroeg, op zijn publieke FB-pagina, of hij dus inderdaad ervan uit ging dat er een perfecte temporele relatie tussen beide was. Hij gaf aan van wel, waarop ik vroeg of hij data had die dat ondersteunde. Dat had hij niet, en had hij ook niet nodig, want, "het is niet meer dan logisch". Ik betwistte dat. (spoilers: het zou vrij verbazingwekkend zijn als het wél een perfecte temporele relatie had.) Dezelfde dag ben ik nog geblokkeerd.

En dan nog iets: hij heeft zijn PhD behaald aan de Rocky Mountain University. Dat klinkt heel wat, is het niet. Het is zon pay-2-graduate universiteit: https://en.wikipedia.org/wiki/Rocky_Mountain_University_of_Health_Professions
Voor zijn PhD heeft hij nog geen whopping 10 dagen op de campus moeten zijn, het was meer een soort online cursus zeg maar. In NL zou dit nooit geaccrediteerd worden.
Dat maakt zijn verhaal nog niet per definitie onjuist.
 
Vooropgesteld, ik begrijp je frustratie en ongeduld wel degelijk.
Maar ik vind ook dat dit je niet ontslaat van je "wetenschappelijke plicht" om toch met een enigszins plausibele argumentatie te komen.
Of dat nou onderbouwde kritiek is op de inhoud van de beweringen, of op de manier van werken zoals Galen hierboven doet.

Slechts roepen dat iets onzin is, is op zichzelf onzinnig in dit soort topics. Daar leert niemand wat van.
Zeg dan gewoon niets, wat ook prima is lijkt me zo. :)
imnewhere Heb naar zijn statistische uitwerking gekeken en die was veel minder slecht dan ik gevreesd had. De meetmethode was ook indrukwekkend (duur, ik had een meetlint gebruikt), wat ik niet kon rijmen met het geringe aantal proefpersonen. Had ook problemen met zijn subjecten zelf (potentieel enorme variabiliteit + mogelijke cultuureffecten). Maar vooral de resultaten waren ongeloofwaardig als die bereikt waren in 8 weken. Dit zijn directe aanwijzingen te noemen. Galen komt met vaktechnische circumstantial evidence, verdachte omstandigheden die ik zelf ook wel vermoed had, met name belangenverstrengeling.

Als iemand zegt dat de aarde plat is zeg ik ook onzin, omdat je gewoon kan zien dat het niet zo is.

Was nog even van plan de dataset op te vragen om die zelf te analyseren, maar als de dataset gedokterd is, heeft dat geen zin.
 
Laatst bewerkt:
Dat maakt zijn verhaal nog niet per definitie onjuist.
Maar het verhaal is gewoon onzin. Jij denkt dat iedereen het recht heeft om zaken te begrijpen, maar soms moet je je eerst verdiepen in de materie. Die bochtennatuurkunde meende je ook te kunnen bekritiseren zonder enig verstand van zaken, maar je zag dat imnewhere met dezelfde vergelijking kwam. Je kan niet denken zonder te weten.
 
Maar het verhaal is gewoon onzin. Jij denkt dat iedereen het recht heeft om zaken te begrijpen, maar soms moet je je eerst verdiepen in de materie. Die bochtennatuurkunde meende je ook te kunnen bekritiseren zonder enig verstand van zaken, maar je zag dat imnewhere met dezelfde vergelijking kwam. Je kan niet denken zonder te weten.
Je geeft precies aan wat ik bedoel. Ook al komt het resultaat uit jouw model over met de werkelijkheid maakt dat houw model nog niet juist.
 
Volgens mij is er nu net voor velen een droom in duigen gevallen.
Sad Its Over GIF by Star Wars


O.K., Schwarzeneggertje wordt mijn nieuw messias. ;)
 
Laatst bewerkt:
Dromen vallen niet in duigen, plannen. Dromen vervliegen.
 
Je geeft precies aan wat ik bedoel. Ook al komt het resultaat uit jouw model over met de werkelijkheid maakt dat houw model nog niet juist.
Overeenkomst met de werkelijkheid is het enige wetenschappelijke criterium (van Popper).
 
Hoeveel raakvlakken gebruik je in jouw model en hoeveel zijn dat er in de werkelijkheid?
Dat is op zichzelf wel een slimme opmerking, maar niet van invloed op de relatie tussen hellingshoek en bochtensnelheid. Ligging van het zwaartepunt en breedte van de achterband wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven