AndroidHealthClinic

braken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

surfgirl

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 okt 2002
Berichten
5
Waardering
0
het is misschien een rare vraag, maar is er iemand hier die af en toe eens zijn vinger in zijn keel steekt om over te geven wanneer je teveel hebt gegeten?
ik doe dat soms als ik me ongemakkelijk voel, of wanneer ik probeer af te vallen en enorm zin in iets heb. is dit erg schadelijk of doet het weinig kwaad?
 
Ik vind het niet slim. Volgens mij zijn er wel meer vrouwen die het doen, maar gezond is het niet, sowiezo geestelijk is het best ziek om zo te reageren op je eigen frustraties.
Het is nog maar een kleine stap naar anorexia. Kappen met die onzin. Van eens in de zoveel tijd lekker uit je dak gaan met eten, kom je echt geen kilo's aan.......NIET MEER DOEN!
 
Yep, niet doen... in't begin denk je 'tkan toch geen kwaad' maar na even voel de de psychologische dwang om het altijd te doen en heb je er geen controle meer over.
Hoe ontstaat anorexia denk je?
 
Surfgirl,
Als ik jouw verhaal lees schrik ik me een ongeluk. Nee, ik heb nog nooit een vinger in mijn keel gestoken. Al heb ik er wel eens over nagedacht als ik te veel gezopen had. De 3 keer dat dat is voorgekomen ging ik, voordat ik het besluit had genomen, al over mijn nek. Dus hoefde ik er ook niet meer over na te denken, want mijn maag had al besloten dat het niet goed was om die troep daar allemaal te laten. Maar dat is volgens mij een heel ander verhaal.
Als je een goed eetpatroon hebt zul je waarschijnlijk niet zoveel vreetbuien hebben. Je krijgt namelijk binnen wat je nodig hebt. Als je dan iets lekkers neemt (ik bedoel dus niet iedere dag de hele dag lopen snaaien) kun je er maar beter optimaal van genieten. Ook als je besluit gewoon 1 dag in de week een junkdag te houden kan dit onder normale omstandigheden niet heel erg veel kwaad voor je gewicht. Zeker niet als je voldoende sport.
En JA het kan zeker kwaad bewust regelmatig te braken. Je kunt problemen krijgen met slikken en dat is niet het enigste. Dit is niet een manier om af te vallen. Zo te zien lijkt dit wel op een eetstoornis. Misschien is het verstandig er eens met je huisarts over te spreken of iemand anders in vertrouwen te nemen.

Kijk ook eens bij:
http://www.eetstoornis.be/

Groetjes en succes.
 
Pas op , dit zijn tekenen van anorectia volgens mij.
Trouwens wat is dat teveel eten? ;) :p
 
tis trouwens ook heeeeel slecht voor je tanden als je vaak moet overgeven he...

tis allemaal maagzuur wat meekomt en je glazuur aantast...

oplossing is gewoon niet te gulzig zijn, waardoor je teveel eet.. :D
 
Ik kots ook welles als ik teveel gegeten heb, maar dat gaat dan spontaan door die gore brintasmaak die achterin mn keel blijft hangen :D maar ik steek nooit een vinger in me ekel hehe
 
ja ik krijg ook weleens kotsneigingen als ik mijn vitaminen en magnesium tabletten naar binnen probeer te werken...

Maar surfgirl, doe dat niet meer, he :finger:
 
Originally posted by admin
Pas op , dit zijn tekenen van anorectia volgens mij.
Trouwens wat is dat teveel eten? ;) :p

Haha ik denk dat T de ziekte a-anorexia heeft, hij kan maar niet ophouden met vreten :)
 
Ja idd maar ik word er niet echt vet van, ben meer meso dan endo gelukkig.
 
Je weet echt niet waarmee je begint of al bezig bent, heb zelf een vriendin gehad die anorexia kreeg wanneer we uiteengingen en ik kan je verzekeren het is de hel! Eenmaal je er echt in verzeild graakt kom je er nog heel moeilijk uit, één op drie sterft er dan ook van, één op drie blijft het altijd op en af hebben en één op drie geneest. Ik zeg niet dat het zo'n vaart zal lopen als je af en toe eens overgeeft maar je zet al wel een grote stap in de verkeerde richting. En JA het is zeker schadelijk voor je lichaam voor tal van zaken. Als je wil afvallen moet je juist goed en evenwichtig eten, alleen volgens een aangepast schema. Hopelijk zie je op tijd in dat het verkeerd is wat je doet anders gaat het van kwaad naar erger. Groetjes.
 
idd nooit meer doen !
Niet te véél eten, en voor afvallen een goed dieetje in elkaar zetten !
Dit is de ENIGE gezonde manier !!
Het vereist wat dicipline maar het is niet anders !
Véél succes
 
af en toe als ik teveel hb gegeten of juist te snel dan nek ik wel eens ja
 
Als je het vaak genoeg doet, ziet de tandarts op een gegeven moment dat je constant aan het overgeven bent. Maaginhoud tast de tanden ontzettend aan. Serieus waar.
 
Zoals hierboven al gezegd: niet meer doen! Is trouwens ook niet bevordelijk voor je mondgeur :D

Die opmerking van Bandiet over dat het je tandglazuur aantast klopt trouwens. Nog een extra reden om te kappen.
 
brrr dat zou ik echt nooit durven..

een vinger in mn keel..

brrrr

succes iig verder surfgirl
zoals al eerder werd gezegt.. het is niet gezond
 
Behalve dat het slecht is voor je tanden, is het erg slecht voor je slokdarm. Ik kende helaas iemand zeer goed die is doodgebloed hierdoor!!

En so what als je eens lekker vreet? Moet kunnen. Een cheat-dag moet je hebben. Een keer wat extra cardio en je bent het zo weer kwijt.

(Cowgirl Herb: goed gesproken!)
 
Hey surfgirl, wel goed dat je het gewoon eerlijk zegt.
Maar ook ik moet zeggen dat dat niet de manier is, en dat het een geestelijk probleempje is. Serieus!

En als je dat van mij niet wil geloven, raad ik je aan deze thread nog eens goed door te lezen!

We bedoelen het goed! Succes!
 
Ik heb het vroeger weleens gedaan toen ik klein was om niet naar school te hoeven als ik geen zin had. :D Maar goed is het niet.

Niet echt lekker om te lezen nadat ik gisteren ziek ben geworden en een tijdje op de wc heb doorgebracht om te braken. De eerste keren vallen dan nog wel mee alleen als je dan steeds meer moet terwijl er niks meer in zit als maagzuur word het wel pijnlijk. Gisteren de hel dag het gevoel dat mijn keel verbrand was en nu nog steeds doet mijn keel pijn.
 
Back
Naar boven