Fitness Seller

braken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

lijkt me makkelijk als je dat onder controle kunt houden voor ouwejaars avond!!!
Romeinen gebruikten daarvoor een pauwenveer.

Maar let erop dat je dus niet een boulimia patient wordt!!
Om af te vallen is het sowieso geen middel want je beroofd je lichaam van nodige voedingsstoffen.
 
Heb een collegaatje die vorig jaar zo is begonnen met "wat af te vallen".
Ze zit nu in een dagcentra, om weer te leren eten, ze woog op het laatst 45kg, met een lengte van 1.78.
Ze zegt zelf, ik weet dat ik moet eten, maar die prikkel is helemaal uitgeschakeld. Ze eet omdat ze móet eten, maar haar gevoel geeft dat niet aan. Ze zal haar hele verdere leven hier nu rekening mee moeten houden, om terugval te voorkomen.
Zoek maar eens rond op het internet, daar vindt je genoeg redenen om het niet zo aan te pakken.
Wees verstandig!
En post eens hoe het gaat Surfgirl, ben benieuwd naar je reactie op deze topic...

Greetz
 
Originally posted by BullDog
Zoals hierboven al gezegd: niet meer doen! Is trouwens ook niet bevordelijk voor je mondgeur :D

Die opmerking van Bandiet over dat het je tandglazuur aantast klopt trouwens. Nog een extra reden om te kappen.

en wat denk je dat het met je maag doet!
 
hmmm das niet goed ! ik heb 1 x me vinger in me keel gedaan.. omdat ik toen een avond veel bier en chips had gedronken/eten.

eik gewoon stom :( ik let nu wel beter op wat ik eet drink. al is t soms moeilijk om gen vette hap te eten als ik op stap ben
 
SurfGirl, ik hoop echt dat de antwoorden in deze thread je niet afschrikken. Je ziet wel dat men het er unaniem over eens is dat je het niet moet doen. Wel kan ik me indenken dat dit als een razende storm over je heen komt, daarom nogmaals de verzekering: wij bedoelen het goed, en hebben het beste met je voor. Het is niet om je af te zeiken, integendeel!

Uit mijn eigen omgeving weet ik dat het zo simpel niet is dat je het maar 'gewoon' niet meer moet doen. Dit is NIET 'ik wil een beetje afvallen', als je je vinger in je keel steekt, is dat een eetstoornis! Naar de huisarts dus, hoe moeilijk het ook is. En als je dat niet durft, praat dan eens met een vriend(in) of familielid, en laat het hier niet bij. Maak je lichaam en je leven niet kapot meid!

Succes! :thumb:
 
Trouwens misschien een hele vage vraag.
Maar nooit braken is dat wel goed dan?
IK braak echt nooit (Ja vroeger wel gedaan toen ik een baby was maar daarna nooit meer).
Klopt het dan wel allemaal? Of heb ik gewoon een sterke maag? :S
 
we zijn geen uilen die hun prooi met huid en haar opeten en MOETEN braken om de onverteerbare delen (veren, botjes) uit te kunnen scheiden... :D
 
Ik heb op mijn 12e nog een keer gekotst toen ik de bof had, en een paar jaar terug nog eens toen ik te veel gedronken had (ook direct de enige keer dat ik van alcohol een gat in mijn geheugen had ... Het kotsen is tijdens dat gat gebeurd, maar deze Sherlock Holmes vond sporen ervan naast de wc de volgende dag :D) ... Ben toch nog steeds gezond .. Hieruit concludeer ik dat je niet hoeft over te geven om gezond te zijn. Klinkt toch ook helemaal niet logisch, voor afvoer van afvalstoffen heb je urine, poep en zweet, dat moet voldoende zijn.
 
Jongens, ff serieus... dit is GEEN anorexia
wel eerder boulemie... het is gevaarlijk! Als je je er nog op betrapt, vertel het dan aan je huisarts die weet er raad mee. Niks om beschaamd over te zijn hoor, er zijn ergere dingen
 
Verslaving

Allemaal leuke rationele argumenten die hier worden aangevoerd, wat alleen niet ter spraken komt is het psychische aspect. Het blijkt zelfs dat anorexia een ernstige verslaving is ! denk maar niet dat iemand die verslaafd is zich door maagpijn, slechte adem of beschadigd tandglazuur laat weerhouden.

Anorexia krijgt vaste voet als iemand ervaart dat het recente 'dieet' veel positieve reacties teweeg brengt. Deze aandacht is de verslavende factor ..... ook als deze later in negatieve reacties omslaan.

Kortom begin er alstjeblief niet aan, eenmaal begonnen is het heel moeilijk om te stoppen en dat opzich vind ik veel erger dan de genoemde bijeffecten.
 
Back
Naar boven