XXL Nutrition

Bralballen

Bezoekers in dit topic

El Comandante

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2003
Berichten
20.935
Waardering
13
Voor wie toch al zo'n bloedhekel heeft aan studenten en corpsballen, hier een 'sporrrtieve site' van de hockeyboyz
 
Ik heb ooit eens verkering gehad met een hockey meisje. Ik was een gabber. Die hockey figuren hadden nogal last van vooroordelen t.o.v. gabbers, en ik had er in één klap weer heel veel vooroordelen bij over hockeyers en aanverwant omhooggevallen tuig. Ik soms ze even op:
- ze kunnen niet met drugs omgaan. Nuchter vinden ze een bepaalde gedragscode erg belangrijk. Hun omschrijven die gedragscode als een bepaalde vorm van ‘waardigheid’, ik noem het liever arrogantie. Zodra de hockey mennekes aan een glaasje bier hebben geroken is deze waardigheid ver te zoeken. Schreeuwen, aan mensen gaan hangen (heyzz. zoooo’n slechterick ben juh ngzz niet, voor un gabber :rolleyes), kotsen, nog meer schreeuwen en ruzie zoeken.
- Om op het ruzie zoeken terug te komen: vechten kunnen ze ook niet. Of het aan de alcohol ligt weet ik niet maar mijn dode opa vecht nog harder en gemener. Ik heb 3 keer een knokpartij meegemaakt en het leek nergens op. Ik kan me herinneren dat een uitsmijter tijdesn één vn die knokpartijen zei: ach, laat ze maar vechten, ze doen zichzelf meer pijn als elkaar :rolleyes:
- Ze kicken op macht en status. Een BMW 7-serie? Je vader is officier van justitie? Dan ben je helemaal het mannetje. Ach ja, misschien komen ze er ooit nog eens achter dat macht en status niet noodzakelijkerwijs gelukkig maakt.
- Ze hebben rare kleren aan. Een roze Lacoste polootje met het kraagje omhoog? Moet ik je effe in elkaar slaan ofzo?

Maar ach, misschien zijn het wel allemaal vooroordelen en zijn er genoeg sympathieke hockeyers. Helaas ben ik ze zelf nog niet tegengekomen.
De link naar koken met kidz was iig best lachen :D
 
Lieverd ik weet helemaal wat je bedoelt.

'Macht' is iets wat papa heeft maar wat zij pretenderen te hebben.
Dronken zijn ze nog 10 keer erger dan een gemiddelde 'niet-kakker' en de dames laten zich lekker gebruiken op 1 voorwaarde: de 'heer' moet wel 2 jaren langer aan de studie zijn, want dát telt in je populariteit.
Interessant is als je op de sportschool kijkt hoe nerveus ze aan hun kraagjes friemelen zodat die maar geen seconde naar beneden valt. Het kraagje dient als veilig 'muurtje' dat ze beschermd tegen het pleps.

Maar het allerleukste vind ik nog altijd de babyfacejes en de haardracht van de jongens: Werkelijk ze zien er vrouwelijker uit dan de de dames! Die haartjes altijd half-lang over de oortjes en die zuinige blik in de ogen, de blik die zegt: Hoe minder risico's ik neem in het leven, des te meer kans ik maak om geruisloos de goede contacten op te doen voor de vetste functies. Knokken voor posities is er niet bij; alles staat of valt met de vitmaine 'R' die ze propageren: relaties. Vrindjes. Een vrindje voor leuke vakantiestekjes, een vrindje voor bootjes, een vrindje voor carrieres. De heren zijn risicoloze knaapjes waar geen greintje pit in zit en de dames zijn de meest onzekere poloschaapjes die je je k*tn voorstellen. Alles staat of valt met het groepsgedrag, dat propageert wat er gedragen wordt.

Erger u niet, verbaas u slechts.
 
Ik mag corpsballen vooral niet omdat ze na 4 jaar zuipen en schreeuwen gewoon een k*tbaan krijgen en ieder weekend bij elkaar op de barbeque komen om bij te kletsen over vroeger. Verder heb je er ook uitzonderingen in, maar het gros is net als iedereen in Nederland: lui, uit op nakken, initiatiefloos, verwijfd, doodbloedend en ongetrained.

Ik ken er overigens wel een paar die gewoon hard aan de coke zitten, dus dat ze geen drugs gebruiken is niet algemeen waar.

Ook dat ze niet kunnen vechten is te algemeen. Natuurlijk hebben de meeste kakzakken zo'n 'mijn pappie' houding en zijn ze niet gemeen en aggressief in een gevecht, maar - in mijn ectotijd - heb ik één memorabele avond gekend toen een groep kakkers ruzie ging (ik kende er een van mijn school en praatte even met hem) zoeken met mocro's. Dat was serieus één grote rampartij met kapotgeslagen bierglazen en bloedende vuisten. Maar over het algemeen rag je een kakker natuurlijk zo af.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp verdomd goed waar jullie het over hebben, zulke mensen zijn mijn grootste frustratie, ik ben een rustige vreedzame jongen maar tegenover hun koester ik stiekem nogal wat haat.
Je kent ze wel; de "fils-de-papa" met hun Mercedes M-klasse, gekregen ter gelegenheid van de 20ste verjaardag. Telkens uitgedost in Burberry en Scapa. En op zaterdag-uitgaansavond zich helemaal klem zuipend aan de Duveltjes en de Kriekjes voor de bierliefhebbers om zich vervolgens zwaar irriterend te gedragen om in het middelpunt van de belangstelling te staan.
Voor de geïnteresseerden onder u: ga eens een weekendje naar Knokke aan de Belgische kust. Dé plaats waar de chichi-personen en de high society samentroepen. Bij vlagen lachwekkend... Voor diegenen die denken dat dit uit de lucht gegrepen is, ze bestaan écht en ze voelen zich werkelijk beter dan de rest, letterlijk.
 
Zo ver hoef ik niet te reizen. Elke dag op de NS stations is er genoeg te beleven :D
 
Lauw zei:
Ik heb ooit eens verkering gehad met een hockey meisje. Ik was een gabber. Die hockey figuren hadden nogal last van vooroordelen t.o.v. gabbers, en ik had er in één klap weer heel veel vooroordelen bij over hockeyers en aanverwant omhooggevallen tuig. Ik soms ze even op:
- ze kunnen niet met drugs omgaan. Nuchter vinden ze een bepaalde gedragscode erg belangrijk. Hun omschrijven die gedragscode als een bepaalde vorm van ‘waardigheid’, ik noem het liever arrogantie. Zodra de hockey mennekes aan een glaasje bier hebben geroken is deze waardigheid ver te zoeken. Schreeuwen, aan mensen gaan hangen (heyzz. zoooo’n slechterick ben juh ngzz niet, voor un gabber :rolleyes), kotsen, nog meer schreeuwen en ruzie zoeken.
- Om op het ruzie zoeken terug te komen: vechten kunnen ze ook niet. Of het aan de alcohol ligt weet ik niet maar mijn dode opa vecht nog harder en gemener. Ik heb 3 keer een knokpartij meegemaakt en het leek nergens op. Ik kan me herinneren dat een uitsmijter tijdesn één vn die knokpartijen zei: ach, laat ze maar vechten, ze doen zichzelf meer pijn als elkaar :rolleyes:
- Ze kicken op macht en status. Een BMW 7-serie? Je vader is officier van justitie? Dan ben je helemaal het mannetje. Ach ja, misschien komen ze er ooit nog eens achter dat macht en status niet noodzakelijkerwijs gelukkig maakt.
- Ze hebben rare kleren aan. Een roze Lacoste polootje met het kraagje omhoog? Moet ik je effe in elkaar slaan ofzo?

Maar ach, misschien zijn het wel allemaal vooroordelen en zijn er genoeg sympathieke hockeyers. Helaas ben ik ze zelf nog niet tegengekomen.
De link naar koken met kidz was iig best lachen :D


DBC01 zei:
Lieverd ik weet helemaal wat je bedoelt.

'Macht' is iets wat papa heeft maar wat zij pretenderen te hebben.
Dronken zijn ze nog 10 keer erger dan een gemiddelde 'niet-kakker' en de dames laten zich lekker gebruiken op 1 voorwaarde: de 'heer' moet wel 2 jaren langer aan de studie zijn, want dát telt in je populariteit.
Interessant is als je op de sportschool kijkt hoe nerveus ze aan hun kraagjes friemelen zodat die maar geen seconde naar beneden valt. Het kraagje dient als veilig 'muurtje' dat ze beschermd tegen het pleps.

Maar het allerleukste vind ik nog altijd de babyfacejes en de haardracht van de jongens: Werkelijk ze zien er vrouwelijker uit dan de de dames! Die haartjes altijd half-lang over de oortjes en die zuinige blik in de ogen, de blik die zegt: Hoe minder risico's ik neem in het leven, des te meer kans ik maak om geruisloos de goede contacten op te doen voor de vetste functies. Knokken voor posities is er niet bij; alles staat of valt met de vitmaine 'R' die ze propageren: relaties. Vrindjes. Een vrindje voor leuke vakantiestekjes, een vrindje voor bootjes, een vrindje voor carrieres. De heren zijn risicoloze knaapjes waar geen greintje pit in zit en de dames zijn de meest onzekere poloschaapjes die je je k*tn voorstellen. Alles staat of valt met het groepsgedrag, dat propageert wat er gedragen wordt.

Erger u niet, verbaas u slechts.
__________________


Dudes..ik als (anti-bal)student herken mezelf hier ZO goed in!!!!!! Op de Uni in Leiden (jaja..DE kakkersuni) heb ik daar altijd het zelfde probleem!!!van die hockeytrutjes in die achtelijke bloesjes! die er niet eens lekker uitzien :barf: onder pukkles, koppen zonder make up, haar gewoon saai in paardenstaart en dan maar lullen over dat debat van volgende week en dat pappa en mama naar de Canarische Eilanden gaan en dat ze het huis alleen hebben...:mad:

Dan die ballen boys!!!:splat:!!!!!!!!! HElemaal popiejopie figuren die cdenken dat ze heel wat zijn met hun ROZE (???) Tommy Hilfiger/ Lacoste polo, compleet met rode broek en half lang plakkerig haar á la Daan Schuurman (wat HET grote voorbeeld schijnt te zijn)...en dan aan een roomboter croissantje met ham en kaas zitte lurken terwijl ik me kip met rijst aan het eten ben en dan mij opmerkingen geven : sja, kun je dat nou echt niet betalen zo'n croissantje? :mad: :shoot:
Om vervolgens te vragen: in wat voor een auto rij jij? Gelukkig kan ik zeggen dat ik ook in n BMW rijdt waar ik ZELF voor gewerkt heb!:cool: een woord waarvan ze GRUWELEN:eek:

Ook is het duidlijk dat ze neerkijken op iedereen die niet hun groepie thuis hoort...mij mogen ze niet iig..ga toch ijzer tillen domme gabber of slik n pilletje ...dan wordt je miss rustiger ???(d8 t juist niet;)) Hehe...gelukkig schijten de meesten al in hun broek als ik ze vies aankijk met me Lonsdale petje op me kop en strak in me Neophyte bomber...:evil2: Zo nu en dan is er eentje bij die wat trug durft te zeggen en je probeert te provoceren (zoals ze dat graag zeggen) ...ahem: Ik zou maar oppassen hoor, want ik heb gebokst bij de studentenvereniging...ooooh...BIBBER!!!:eek: :D

Ben één keer met zo'n Mohammed Ali op de vuist gegaan (wat zelden voorkomt, want ik ben niet zo agressief) en wis en warempel!!!na 3 minuten en een bloedneus later druipt Ali af onder het motto van: jij vecht niet eerlijk..met boksen mag je niet schoppen hoor :(!!!:D:evil2:
Sja...dat hebben ze mij nooit verteld toen ik op me 13e met martial arts begon:cool:

Ik heb ooit tegen me vrienden gezegd toen ik begon met studeren..als ik zo'n corpsbal wordt..knoop me dan op aan de dikste tak! En gelukkig is die boom aan de overkant nog steeds leeg:)
 
DBC01 zei:
Zo ver hoef ik niet te reizen. Elke dag op de NS stations is er genoeg te beleven :D
Mja, geloof ik ook best hoor. Ik haalde gewoon even een extreem voorbeeld aan :D
 
grrrr..afschieten moet je ze:mad: :shoot:
 
Ik ben zelf een student en toevallig ook een corpsbal en jij lult maar weer wat raak. Dit is het zoveelste generaliserende topic wat je over mensen aanmaakt wat totaal nergens op slaat. Denk jij dat ze allemaal hetzelfde zijn?? Dat jij waarschijnlijk nooit de hersenen hebt gehad om een fatsoendelijke opleiding af te ronden en ook niet gestudeerd hebt en/of lid geweest zegt ook al genoeg over het domme oordeel wat je nu weer geeft.

Natuurlijk zijn er van die irritante bralapen, vooral onder de studenten die lid zijn. Maar toch zijn dat vaak mensen met goede normen en waarden, waar we er te weinig van in NL hebben. En ik vind het niet gek dat ze een grote bek hebben of arrogant doen tegen een of andere uitsmijter die aan de deur staat. In hun ogen shit for brains en in dat geval hebben ze wel weer gelijk :D
 
toevallig heb ik wel me school afgemaakt (VWO) als je goed gelezen had en ik studeer volgend jaar af, waar het mij om gaat is dat dr SOMMIGE (lees..SOMMIGE) corpsballen (niet allemaal) zijn die zich meer en beter voelen dan de rest omdat ze financieel het beter hebben, respecteer een ander gewoon en ga niet uit de hoogte doen als iemand het minder breed heeft. niet iedereen heeft een rijke pa en ma
 
ach hoe ze zich gedragen interesseert me niet zo. Alleen ik vind het een btje zielig dat je moet kotsen etc. om bij een clubje vriendjes te komen. Verder zijn de wijffies wel lekker alleen vaak gewoon raar. Ze zijn vaak wel intelligent maar tegelijkertijd ook weer zo onberekenbaar en ook gewoon dom. Zullen vast een heleboel aardige gasten tussenzitten, maar ik hou niet echt van die interessantdoenerij, tis eigenlijk een btje oorlogje spelen zoals ik vroeger deed als kind. Lekker geheim in een clubje elkaar aftrekken en bier drinken.
 
Johny zei:
Ik ben zelf een student en toevallig ook een corpsbal en jij lult maar weer wat raak. Dit is het zoveelste generaliserende topic wat je over mensen aanmaakt wat totaal nergens op slaat. Denk jij dat ze allemaal hetzelfde zijn?? Dat jij waarschijnlijk nooit de hersenen hebt gehad om een fatsoendelijke opleiding af te ronden en ook niet gestudeerd hebt en/of lid geweest zegt ook al genoeg over het domme oordeel wat je nu weer geeft.

Natuurlijk zijn er van die irritante bralapen, vooral onder de studenten die lid zijn. Maar toch zijn dat vaak mensen met goede normen en waarden, waar we er te weinig van in NL hebben. En ik vind het niet gek dat ze een grote bek hebben of arrogant doen tegen een of andere uitsmijter die aan de deur staat. In hun ogen shit for brains en in dat geval hebben ze wel weer gelijk :D

Whehehe :thumbs:
 
ik vind het wel jammer dat ze allemaal vvd stemmen.
bij nader inzien zou ik ze graag aan de hoogste boom zien hangen...
 
:D

Toch, als je Utrecht binnenloopt op een zomerse dag of bepaalde straten in Amsterdam aandoet zie je alléén maar brallende corpsballen. Brallende jongens die in pak met stropdas lopen alsof ze al wat gepresteerd hebben in hun leven terwijl dat dus niet zo is.

Maar vertel me eens Johny, vanwaar dan dat misplaatste gevoel van 'wij zijn hoger, beter dan een ander'? Om het geerfde geld? Om de baan van papa?
Als je een beetje kunt relativeren dan weet je dat het maar om één ding gaat bij het corps: Mekaar hoog houden, en samen naar buiten treden als de elite van de maatschappij. Een elite die nog niks gedaan heeft vóór die maatschappij.

En als je teruggaat naar de kern komt het neer op geld en spullen.
Ja. Geld en spullen. Als je dat hebt, dan ben je welkom. Eerst nog even je longen uit je lijf kotsen met 3 liter Jenever op het welkomstfeestje maar daarna ben je net zo elitair als wij ons voelen. Dáár schijt ik op.
 
Johny zei:
Ik ben zelf een student en toevallig ook een corpsbal en jij lult maar weer wat raak. Dit is het zoveelste generaliserende topic wat je over mensen aanmaakt wat totaal nergens op slaat. Denk jij dat ze allemaal hetzelfde zijn?? Dat jij waarschijnlijk nooit de hersenen hebt gehad om een fatsoendelijke opleiding af te ronden en ook niet gestudeerd hebt en/of lid geweest zegt ook al genoeg over het domme oordeel wat je nu weer geeft.

Natuurlijk zijn er van die irritante bralapen, vooral onder de studenten die lid zijn. Maar toch zijn dat vaak mensen met goede normen en waarden, waar we er te weinig van in NL hebben. En ik vind het niet gek dat ze een grote bek hebben of arrogant doen tegen een of andere uitsmijter die aan de deur staat. In hun ogen shit for brains en in dat geval hebben ze wel weer gelijk :D


agree
 
Een DBC's vrijdagmiddag-gal-spui-topic. Leuk. :)


Ben het echter wel gedeeltelijk mee eens. De echte bralballetjes zijn te erg. :p
 
DBC01 zei:
:D

Toch, als je Utrecht binnenloopt op een zomerse dag of bepaalde straten in Amsterdam aandoet zie je alléén maar brallende corpsballen. Brallende jongens die in pak met stropdas lopen alsof ze al wat gepresteerd hebben in hun leven terwijl dat dus niet zo is.

Maar vertel me eens Johny, vanwaar dan dat misplaatste gevoel van 'wij zijn hoger, beter dan een ander'? Om het geerfde geld? Om de baan van papa?
Als je een beetje kunt relativeren dan weet je dat het maar om één ding gaat bij het corps: Mekaar hoog houden, en samen naar buiten treden als de elite van de maatschappij. Een elite die nog niks gedaan heeft vóór die maatschappij.

En als je teruggaat naar de kern komt het neer op geld en spullen.
Ja. Geld en spullen. Als je dat hebt, dan ben je welkom. Eerst nog even je longen uit je lijf kotsen met 3 liter Jenever op het welkomstfeestje maar daarna ben je net zo elitair als wij ons voelen. Dáár schijt ik op.

Whaha DBC opa, wat kun je toch zeveren. Geerfde geld? Baan van papa? Zitten voldoende gasten bij die uit een normaal gezinnetje komen. Je kan de brains om een studie af te ronden niet kopen of zo. En hoezo presteren ze niets? Ze maken een studie af, iets wat jou misschien ook wel eens goed zal doen. Dan zou je misschien niet zo balen van je huidige eigen leventje en niet elke dag topics aanmaken waar je je frustraties over andere in kwijt moet. Heb je misschien ook nog eens wat centen om een paar van die hippe teenslippers te kopen!
 
Laatst bewerkt:
Lauw zei:
Ik heb ooit eens verkering gehad met een hockey meisje. Ik was een gabber. Die hockey figuren hadden nogal last van vooroordelen t.o.v. gabbers, en ik had er in één klap weer heel veel vooroordelen bij over hockeyers en aanverwant omhooggevallen tuig. Ik soms ze even op:
- ze kunnen niet met drugs omgaan. Nuchter vinden ze een bepaalde gedragscode erg belangrijk. Hun omschrijven die gedragscode als een bepaalde vorm van ‘waardigheid’, ik noem het liever arrogantie. Zodra de hockey mennekes aan een glaasje bier hebben geroken is deze waardigheid ver te zoeken. Schreeuwen, aan mensen gaan hangen (heyzz. zoooo’n slechterick ben juh ngzz niet, voor un gabber :rolleyes), kotsen, nog meer schreeuwen en ruzie zoeken.
- Om op het ruzie zoeken terug te komen: vechten kunnen ze ook niet. Of het aan de alcohol ligt weet ik niet maar mijn dode opa vecht nog harder en gemener. Ik heb 3 keer een knokpartij meegemaakt en het leek nergens op. Ik kan me herinneren dat een uitsmijter tijdesn één vn die knokpartijen zei: ach, laat ze maar vechten, ze doen zichzelf meer pijn als elkaar :rolleyes:
- Ze kicken op macht en status. Een BMW 7-serie? Je vader is officier van justitie? Dan ben je helemaal het mannetje. Ach ja, misschien komen ze er ooit nog eens achter dat macht en status niet noodzakelijkerwijs gelukkig maakt.
- Ze hebben rare kleren aan. Een roze Lacoste polootje met het kraagje omhoog? Moet ik je effe in elkaar slaan ofzo?

Maar ach, misschien zijn het wel allemaal vooroordelen en zijn er genoeg sympathieke hockeyers. Helaas ben ik ze zelf nog niet tegengekomen.
De link naar koken met kidz was iig best lachen :D

vind die van die lacoste polo wel heel bekend ja LOL. de breezers dragen het ook
 
DBC01 zei:
Maar vertel me eens Johny, vanwaar dan dat misplaatste gevoel van 'wij zijn hoger, beter dan een ander'? Om het geerfde geld? Om de baan van papa?
Als je een beetje kunt relativeren dan weet je dat het maar om één ding gaat bij het corps: Mekaar hoog houden, en samen naar buiten treden als de elite van de maatschappij. Een elite die nog niks gedaan heeft vóór die maatschappij.

Tja, dat moet je mij eigenlijk niet vragen want ik denk niet zo. Het feit is wel dat de meeste studenten die lid zijn wel bij de top van de maatschappij horen (qua intelligentie en ook van qua afkomst) en dat ze uiteindelijk ook wel weer de hoogste functies zullen bekleden in de maatschappij. Het brallen hoort ook een beetje bij het studentencorps maar dat verschilt nogal van dispuut tot dispuut. Meestal gaat dat er wel weer een beetje vanaf maar soms ook niet. Veel mensen die lid zijn zijn lid omdat pa en ma ook lid zijn geweest. Zelfs opa en oma zijn vaak lid geweest.

En natuurlijk houden ze elkaar hoog, logisch. Een van de grote voordelen van lid zijn is een netwerk opbouwen van mensen die zelf een academische studie doen en mensen die dat hebben gedaan (oud leden). Op die manier ken je meteen genoeg advocaten, artsen, architecten etc etc. hier kun je altijd een beroep op doen. Hierdoor wordt dus die elite in stand gehouden en opzich ook logisch.

Maar zo werkt het in ieder milieu. Mensen die op de bouw werken gaan ook naar de kroeg met andere mensen die op de bouw werken. Op die manier hebben ze wat te bespreken met elkaar. Zij laten hun auto weer opknappen bij een maatje wat dat zwart voor een mooi prijsje kan doen. Op die manier houd iedere groep zich in stand en uiteindelijk betalen ze allemaal belasting (de een mischien wat meer dan de ander) en dragen bij aan een goed land.

Dus ik stel voor dat je gewoon weer anti marokaan topics gaat aanmaken waar iedere DBB'er zich gewoon lekker bij voelt :)
 
Back
Naar boven