MuscleMeat

brand gesticht in asielcentrum (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Voor de Nederlanders die niet weten wat steenokkerzeel is: het is een gesloten instelling voor mensen wiens asielaanvraag werd geweigerd. Ze zitten in die instelling te wachten op hun uitwijzing. Het is dus eigenlijk een soort gevangenis voor mensen die niet meer in het land mogen zijn en die daar wachten op hun vliegtuig naar huis.


Dus volgende commentaren zijn overbodig:
Ga werken: kunnen ze niet, ze zitten opgesloten.
tuig: misschien wel, maar wanhopige mensen zijn tot veel in staat.
enkeltje terug naar het thuisland: daarom zitten ze er net. Dit is een tussenstop onderweg naar de luchthaven.


Voor het feit dat ze teruggestuurd worden zal wel een goede reden zijn, daarover moeten ze niet zeiken, hun aanvraag is onderzocht geweest en afgekeurd. Maar de omstandigheden in steenokkerzeel zijn wel redelijk dramatisch, en een opstand is daarom wel te begrijpen. Het is een oud gebouw, dat niet uitgerust is om zoveel mensen op te vangen. Dat leidt tot mensonwaardige omstandigheden. Bovendien is er geregeld overbevolking. Ze laten die mensen daar ook veel te lang zitten. Sommigen zitten er maanden opgesloten voordat ze naar huis gaan. Het zijn toch geen criminelen? Waarom worden ze dan zo lang opgesloten? Langer dan een week of 2 zouden ze daar toch niet mogen zitten?

Als je in staat bent om voor je eigenbelang mensenlevens op het spel te zetten dan hoor je hier gewoon niet thuis.

Kan je nog zo zielig lopen doen je bent gewoon tuig als je op deze manier brandsticht!!!
 
Denk dat het voor de gevangen ook wel fijn is om weer eens buiten de gesloten muren te mogen vertoeven. Maarja hoe krijg je dat georganiseerd? En zo gaan er natuurlijk banen verloren voor de gewone burger.
Ze pikken niet echt banen in maar helpen dacht ik zodat het werk van de mensen met een baan verlicht wordt, of vlotter verloopt. En tja blijkbaar is de organisatie wel mogelijk in de VS dus waarom hier niet. Alleen zal je hier weer van die linkse hippies hebben die janken dat dit dwangarbeid is (terwijl gevangenen het idd alleen leuk vinden om bezig te zijn met iets nuttigs).
 
Denk dat het voor de gevangen ook wel fijn is om weer eens buiten de gesloten muren te mogen vertoeven. Maarja hoe krijg je dat georganiseerd? En zo gaan er natuurlijk banen verloren voor de gewone burger.
laat ze gewoon tulpen koppen, scheeltweer polen. bovendien is het moeilijk vluchten in een veld van een paar hectare zonder ook maar iets om achter te schuilen :D
 
In de USA laten ze de gevangenen werken en deze betalen daarmee hun verblijf helemaal + nog wat over voor de gevangenis als ik me niet vergis.

Volgens mij kost één gevangene per dag een paar honderd euro. De kans dat zij dit verdienen per dag plus nog wat extra's voor het afbetalen lijkt me niet zeer groot. ;)
 
Volgens mij kost één gevangene per dag een paar honderd euro. De kans dat zij dit verdienen per dag plus nog wat extra's voor het afbetalen lijkt me niet zeer groot. ;)

Dat is Nederland zo. 270 euro per dag. In Amerika is het beleid soberder , minder psychologen en andere onzin. + dat de gevangen werken.

Zoek eens op internet en je zult gevangenissen in Amerika vinden die winst maken.....
 
Dat is Nederland zo. 270 euro per dag. In Amerika is het beleid soberder , minder psychologen en andere onzin. + dat de gevangen werken.

Zoek eens op internet en je zult gevangenissen in Amerika vinden die winst maken.....

Mocht het rendabel zijn dan zou ik er geen problemen mee hebben hoor. Doen ze tenminste nog iets nuttigs.
 
Ze hangen ze aan een ketting en laten ze bijvoorbeeld vuil van de straat halen, of de brandweer helpen. Dacht dat er twee bewakers nodig waren voor 10 man. Die bewakers zitten sowieso ook anders betaalt in de gevangenis dus maakt niets uit. Maar het fijne ken ik er ook niet van. Ik weet alleen dat in die docu zowel de gevangenen als de cipiers als de directeur als de bevolking er blij mee waren.

In de VS heb je meestal ook andere regelingen. De gevangenis is van de directeur zelf en hij moet zelf zijn kost verdienen. De gevangenen verdienen dan zelf dus het geld om de gevangenis te onderhouden en alles te kunnen betalen. Misschien krijgt een gevangenis wel wat subsidie daar, maar dat weet ik niet zeker.

In een docu een tijdje terug was dus een directeur, die dikke winsten maakte door zoveel mogelijk gevangenen in zijn gevangenis te proppen en die te laten werken. Vele handen maken licht werk en meer winst.;)
 
zo snel mogelijk terug sturen naar herkomst, dat ze ginder de boel maar in brand steken dan
 
Back
Naar boven