XXL Nutrition

Brandend gevoel boven knie. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rain

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
29 sep 2009
Berichten
1.302
Waardering
530
Lengte
1m80
Massa
97kg
Sinds 2 weken heb ik last van een 'brandend 'gevoel boven mijn knieschijf.
Ook is het bovenste deel van mijn knieschijf gevoelig als ik er op druk.
Bij lunges voel ik ook een soort van speldenprikken in mijn quads.

Zelf denk ik aan aanhechtingen, omdat mijn knieschijf zelf ook gevoelig is.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Uiteraard snap ik dat de fysio hier beter over kan oordelen, maar die zit de komende week vol.

Bvd.
 
Overbelasting/ontsteking van je aanhechtingen
 
Hmm ik denk dat het een geval van forumus dokteritis is.

Aandoening waarbij men op een forum vragen gaat stellen over lichamelijke aandoeningen ipv naar de dokter te gaan en daar de vraag te stellen.

Gelukkig is er ook maar één fysio in dit land...
 
Ja, je hebt gelijk.
Ik had beter een vraag kunnen stellen over winstrol of op welk tijdstip ik mijn whey het beste in kan nemen.
Er kan natuurlijk ook een commisie komen die beoordeelt welke vragen er op het forum geplaatst mogen worden zodat er niemand geirriteerd raakt door achterlijke vragen zoals deze.

Uiteraard zijn er meerdere fysiotherapeuten dan deze, maar ik heb er inmiddels al een aantal gehad die allemaal niet voldeden.
Bv 3 sessies van een half uur zwakstroom op mijn rug om ischias klachten te verhelpen.
Tsja, dan ben je blij als je er eindelijk 1 hebt die je daadwerkelijk helpt.

Maar vanavond 21.30 u kan ik terecht, dus excuses dat ik deze vraag hier stelde.
 
Dit lijkt op quadriceps tendinopathie of triggerpunten in je quadriceps.
 
Ja, je hebt gelijk.
Ik had beter een vraag kunnen stellen over winstrol of op welk tijdstip ik mijn whey het beste in kan nemen.
Er kan natuurlijk ook een commisie komen die beoordeelt welke vragen er op het forum geplaatst mogen worden zodat er niemand geirriteerd raakt door achterlijke vragen zoals deze.

Uiteraard zijn er meerdere fysiotherapeuten dan deze, maar ik heb er inmiddels al een aantal gehad die allemaal niet voldeden.
Bv 3 sessies van een half uur zwakstroom op mijn rug om ischias klachten te verhelpen.
Tsja, dan ben je blij als je er eindelijk 1 hebt die je daadwerkelijk helpt.

Maar vanavond 21.30 u kan ik terecht, dus excuses dat ik deze vraag hier stelde.

Mij zie je hierover niet geirriteerd worden.
Het enige dat zeker is dat als je zulke vragen hier, of ergens anders op internet, stelt, is dat je totaal geen duidelijk antwoord zal krijgen over wat precies de oorzaak is.
 
Dat zie jij anders dan ik.

Uiteraard zie ik ook regelmatig reacties voorbij komen waarvan ik denk: "ga lekker naar de dokter of fysio".

Maar ik heb meerdere reacties gehad n.a.v vragen over blessures en de mogelijke oorzaken of oplossingen die werden aangedragen(door Gymz toevallig), bleken altijd dezelfde te zijn als waar mijn fysio mee kwam.

De reactie nu van Gymz mbt quadriceps tendinopathie, komt weer overeen met wat de fysio zei.
Mijn fysio voelde ook een spier"scheuring"in het midden van mijn quadriceps en dacht dus tevens aan een evt ontsteking boven mijn knieschijf.

Het advies is voorlopig rust te houden en geen benen te trainen.
Dat kan wel 2 maanden duren ,fietsen mag wel.

Het is wel apart dat ik regelmatig het gevoel boven mijn knie heb als ik loop dat er een pees oid losschiet die klemzit.
De 1e keer dach ik dat er wat afscheurde, maar het duurt echt maar 1 seconde.
 
Dat zie jij anders dan ik.

Uiteraard zie ik ook regelmatig reacties voorbij komen waarvan ik denk: "ga lekker naar de dokter of fysio".

Maar ik heb meerdere reacties gehad n.a.v vragen over blessures en de mogelijke oorzaken of oplossingen die werden aangedragen(door Gymz toevallig), bleken altijd dezelfde te zijn als waar mijn fysio mee kwam.

De reactie nu van Gymz mbt quadriceps tendinopathie, komt weer overeen met wat de fysio zei.
Mijn fysio voelde ook een spier"scheuring"in het midden van mijn quadriceps en dacht dus tevens aan een evt ontsteking boven mijn knieschijf.

Het advies is voorlopig rust te houden en geen benen te trainen.
Dat kan wel 2 maanden duren ,fietsen mag wel.

Het is wel apart dat ik regelmatig het gevoel boven mijn knie heb als ik loop dat er een pees oid losschiet die klemzit.
De 1e keer dach ik dat er wat afscheurde, maar het duurt echt maar 1 seconde.

Gelukkig mag iedereen ook zijn eigen mening hebben ;)

Punt van mij is meer dat je het niet zeker zal weten tot je echt een bezoek aan een fysio brengt.

Succes met het herstel!
 
Gelukkig mag iedereen ook zijn eigen mening hebben ;)

Punt van mij is meer dat je het niet zeker zal weten tot je echt een bezoek aan een fysio brengt.

Succes met het herstel!

Daarom ben ik ook naar de fysio gegaan. :)

Ach,
De zomer komt eraan dus ik word 'Upperbody-king'.
Er zijn ergere dingen.

Bedankt btw.
 
Back
Naar boven