AndroidHealthClinic

Breakdance (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

FraGGo

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
8 dec 2002
Berichten
936
Waardering
0
Iemand hier ervaring mee? Wat zijn goede beginnerstips?
 
Wow dat was lang geleden!! Die goeie oude tijd *zucht*

Lenigheidsoefeningen!!
Oude breakdance films bekijken waar "Turbo" in speelt, oldschool muziek beluisteren!!
 
breakdance is voor nikkers!!!
 
Tegenwoordig doet men street dance en dat lijkt er wel wat op..
 
Streetdance lijkt me toch neit hetzelfde, dat is net jazz-ballet zonder dat je op de uitvoering van bewegingen let...

Ik neem aan dat hier break dance als in run dmc-tijd wordt bedoeld...
 
idd Electra. Wat zijn de belangrijkste spiergroepen om leniger te krijgen? Veel mensen rekken alleen benen maar bij breakdance heb je volgens mij ook buik en rug nodig, toch?
 
Originally posted by Olimantado
breakdance is voor nikkers!!!

bewijst maar weer eens hoe laag 't intelligentie-niveau van sommige mensen hier ligt... :rolleyes:
 
sommige idd.
 
haha. dan doe je in plaats van ieders eigen foto's onder diens naam, zijn IQ-score. ;)
 
lol alles onder de 100 IQ is onzin en moet je dus niet geloven :D
 
haha, laatst nog "de nationale IQ-test" gekeken en meegedaan op TV. hadden ze paar celebrities uitgenodigd, damn die waren egt dom (IQ tussen de 80 en 100 gem, ofzo)
maar die test was egt te simpel, heb er meerdere gedaan maar deze was egt makkelijkste die ik zelf heb gemaakt.
 
over breakdance: mn sparrings-partner (boxen) is goede breakdancer. hij battled in heel nederland.
wat grappig is, door alle moves die hij maakt (denk aan windmills, ed), heeft hij naast buikspieren ook veel spieren aan zijkant buik, waardoor hij niet meer in zn nieren geraakt kan worden.

tip die ik wil geven: wees voorzichtig want het kan vele (kleine) blessures opleveren!
 
Thanx allemaal tot nu toe :D
De vragen die ik vooral heb zijn:
- Welke spieren moeten echt lenig zijn?
- Welke spieren moeten sterk zijn?
Laat ik het in de buurt van BB houden :D
 
ik denk dat het antwoord op beide vragen "allemaal" zal zijn, aangezien je alles aanspreekt op lenigheid, kracht en duur.
 
ja ok, maar sommige dingen zijn toch echt heel erg belangrijk. Zelfs dacht ik aan.

Lenig: Benen, Buik, Rug
Sterk: Buik (ook zijkant), Rug, Onderarmen, Schouders, Borst

Weet alleen niet of dit klopt
 
idd sterke polsen is heel belangrijk, dus onderarmen dienen sterk te zijn
 
stabiliteit en kracht van de polsen in de eindstanden
 
inderdaad, ik oefen nu pas een weekje en ik merk dat je heel snel je stabiliteit verbeterd als je regelmatig oefent. Ik kan nu makkelijk 10 meter op me handen lopen terwijl dat eerst maar 3 was oid. Ook de 'turtle' gaat een stuk makkelijker :D Het grootste probleem is dat ik eigenlijk nergens ruimte heb om sommige moves te maken. (Vooral mills etc)

@BOS: Lenige schouders? Kunnen deze echt ervoor zorgen dat je een beweging niet kan maken? Ik voel volgens mij nooit een rek in mijn schouders, correct me if i'm wrong.
 
handstand en dan in een brug terecht komen oid zorgt wel voor wat rek in de schouders en de turtle op 1 hand heeft wat exorotatie rek in de schouder in zich, zo zullen er wel nog meer zijn, huur die video "Beatstreet" maar en dan zul je er nog een paar zien als ik me het nog goed herinner. ;)
 
Back
Naar boven