Fitness Seller

Breakdance (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Welke move wil je leren Fraggo?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de turtle, crab en frog goed geleerd. Wil uiteindelijk zo jackhammers leren. Dit is namelijk makkelijk in mijn kamer te oefenen. Eigenlijk wil ik gewoon alles gaan leren maar voor bijvoorbeeld windmills kan ik maar geen goede ruimte vinden. :/ Waar oefende jij meestal?
 
Originally posted by FraGGo
Ik heb de turtle, crab en frog goed geleerd. Wil uiteindelijk zo jackhammers leren. Dit is namelijk makkelijk in mijn kamer te oefenen. Eigenlijk wil ik gewoon alles gaan leren maar voor bijvoorbeeld windmills kan ik maar geen goede ruimte vinden. :/ Waar oefende jij meestal?

Ik oefen nu op de dansschool. Misschien kun je mensen vinden waarmee je een zaaltje kunt huren of zo.
 
Laatst bewerkt:
Nog tips voor een beginnende b-boy? :D
 
Originally posted by FraGGo
Nog tips voor een beginnende b-boy? :D

Steps oefenen, filmpjes kijken. Verder ligt het er een beetje aan wat je wilt oefenen.
 
Laatst bewerkt:
thanx :D
Ik ga m'n best doen.
 
Originally posted by Breakboy
Het is erg handig als je lenig bent of al sterke polsen etc hebt, maar vaak komt het er toch op neer dat je door veel oefening van een move de benodigde kracht en flexibiliteit krijgt om de move uiteindelijk op je eigen manier te beheersen.

Ik heb bepaalde spieren in mijn armen die heel erg handig zijn maar bij een move die mij onbekend is moet ik toch de vaardigheid "opbouwen"

Mee eens! Functionaliteit van de spier/gewricht/pezen/ligamenten mbt de oefening is belangrijk!
 
Laatst bewerkt:
Dit heb ik inderdaad gemerkt, vooral bij de turtle. Damn wat leer je dat ding snel zeg.
De eerste dag kon ik em 5 sec ofzo, daarna 10, 30, minuut, zo lang als ik wil. Dus in ene week ga je echt ongelofelijk veel vooruit. Nu nog goede rondjes leren draaien :D
 
Originally posted by FraGGo
ja ok, maar sommige dingen zijn toch echt heel erg belangrijk. Zelfs dacht ik aan.

Lenig: Benen, Buik, Rug
Sterk: Buik (ook zijkant), Rug, Onderarmen, Schouders, Borst

Weet alleen niet of dit klopt

Lijkt mij wel zeer correct jah.
Je moet niet onderschatten hoe zwaar dat je polsen belast worden en wat hier nog niet gezegd is en me toch ook wel vrij belangrijk lijkt is evenwicht. Voor sommige freezes heb je niet echt extreem veel kracht voor nodig, maar wel echt evenwicht
 
evenwicht en stabiliteit hebben met elkaar te maken
 
Originally posted by FraGGo
Iemand hier ervaring mee? Wat zijn goede beginnerstips?

Ik heb 2 jaar gebreakdanced en nee het is niet voor nigers, meestal zijn het alleen de "blanke". Een tip is om een dansschool te zoeken waar ze les geven anders moet je maar wijzer worden van sites zoals www.breakdance.com ... En paar begin moves zijn;

- sixsteps
- baby freeze
- turtle
- toprock
- downrock

Veel filmpjes op Kazaa downloaden en info zoeken op internet.
Ik ben met breakdance gestopt maar ik kan nog steeds een paar headspins maken en de windmill ken ik ook nog..
 
Originally posted by Breakboy


Ik oefen nu op de dansschool omdat ik daar lesgeef. Heerlijke ruimte, houten vloer, goede installatie. Misschien kun je mensen vinden waarmee je een zaaltje kunt huren of zo. Ik zou eens kijken bij sporthallen, buurtverenigingen, jongerencentrums en dergelijke. Ik geef trouwens in Nijmegen les samen met nog een leraar.

wie ben jij dan?

Pascal ?
Tuan ?
Antreo ?

Jij geeft toch les bij danscentrum Vermeulen ?
 
Originally posted by Breakboy
Ik ben de enige echte Tuan :D

Ook de enige van de drie die een beetje op voeding let ;)

En wie ben jij?

Je kent me vast niet meer..
Ik ben Richard, ik heb ook les gehad van jou..
Ik doe nu geen breakdance meer, ik ben nu vooral bezig met Bodybuilding en als hobby doe ik veel aan dansmoves zoals; de boogie enzo, gewoon een beetje shocken en dat soort stuff..
 
eej me oude thead :D
leuk dat d'r weer nieuw leven in komt.
Ik ben op het moment wat meer bezig met hardlopen en een mengeling van turnen, breakdance, vechtsport enz. (Check maar es http://www.joeeigo.com )
Dit was beter te doen omdat ik voor heel veel breakdance moves veel ruimte nodig heb (Die ik dus niet heb :()
 
He hoe heet die dansstyl van usher? dus niet breakdansen maar meer die staande moves met je lichaam, pharell kan het ook wel?

Iemand enig idee hoe die styl heet?
 
het is een soort van boogie hij gebruikt verschillende stylen boogie, van electric boogie tot poppin style.

maar usher doet niet echt veel van die stylen want hij doet meestal alleen de cripwalk en de moonwalk en een paar breakdance moves.

Misschien weet Breakboy der meer van want hij heeft street dance gedaan en hij geeft momenteel breakdance-les...
 
Aha, want breakdance daar ben k echt niet lenig genoeg voor, maar die style van Sisqo, usher, michael jackson enzo vind ik wel gaaf om te leren.

Iemand enog idee waar je info kan vinden over deze stylen?
 
Back
Naar boven