MuscleMeat

Breaking: Blatter stapt op

Nieuwe FIFA voorzitter?


  • Totaal stemmers
    8
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Platini is ook een retard.
 
Alle poppetjes rondom Blatter zouden het veld moeten ruimen, die hebben het systeem stelselmatig in stand gehouden en gefaciliteerd.
 
FIFA: 'Vijf miljoen voor Ierland was een lening'
http://www.vi.nl/nieuws/fifa-vijf-miljoen-voor-ierland-was-een-lening.htm

r0bas6.gif


---------- Toegevoegd om 20:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:33 ----------

The German government sent a shipment of rocket-propelled grenades to Saudi Arabia in order to secure support for their bid to host the 2006 World Cup, according to the latest sensational claims in the FIFA scandal.

German newspaper Die Zeit say the country's Football Association arranged for then Chancellor Gerhard Schroder's administration to supply the arms in order to swing the Saudi vote from Morocco to Germany ahead of the vote in 2000.

It helped tip the knife-edge vote in Germany's favour as they defeated South Africa 12-11 in the final round and duly hosted the World Cup finals six years later.

Jezus
 
Dat BeNe Wk bid heeft ook de belastingbetaler geld gekost. Moeten dat geld gewoon netjes terugkrijgen van FIFA.
 
De reguliere bonden zijn volgens mij ook verre van fris.
 
De KNVB is sowieso niet fris, want die wordt geleid door een beunhaas. Dankzij Bert van Oostveen gaat Nederland niet naar het EK 2016 en het WK 2018.
 
Aftredend FIFA-voorzitter Sepp Blatter heeft het in een exclusief interview aan de BBC opgenomen voor de Wereldvoetbalbond. "De FIFA is niet corrupt, de individuen wel", zegt de Zwitser.

Blatter zit al sinds 1998 op de troon bij de Wereldvoetbalbond, maar de 79-jarige voorzitter neemt in februari afscheid. Hij kreeg een nieuw mandaat, maar kwam na zijn herverkiezing zwaar onder vuur te liggen door de corruptieschandalen binnen de FIFA.

"Ik ben afgetreden omdat ik de FIFA wil beschermen", zegt Blatter. "Ik kan mezelf wel beschermen. Ik ben sterk genoeg. Ik weet wat ik gedaan heb en wat ik niet gedaan heb. Ik weet van mezelf dat ik een eerlijk man ben, dus ik maak me geen zorgen. Ik ben clean."

Momenteel lopen er twee criminele onderzoeken rond de FIFA. In de Verenigde Staten werden al veertien mensen veroordeeld voor het aanvaarden van steekpenningen. Een Zwitsers onderzoek focust zich op de toekenning van de organisatie van de wereldbeker aan Rusland in 2018 en Qatar in 2022.

Toch blijft Blatter de FIFA verdedigen. "De institutie FIFA is niet corrupt. Er bestaat geen corruptie in het voetbal. Het zijn de individuen die corrupt zijn. Wie kan alle mensen betrokken bij de Wereldvoetbalbond controleren? Ik kan de morele verantwoordelijkheid van die mensen niet op mij nemen."

Ook de verdachtmakingen rond de wereldbeker van 2010 in Zuid-Afrika kloppen niet volgens Blatter. "Het WK van 2010 was de meeste cleane editie ooit."

r0bas6.gif
 
Ook de verdachtmakingen rond de wereldbeker van 2010 in Zuid-Afrika kloppen niet volgens Blatter. "Het WK van 2010 was de meeste cleane editie ooit."

Meest cleane? Dus niet helemaal clean en de rest dus nog minder clean?

r0bas6.gif
 
Back
Naar boven