MuscleMeat

Brede armen

Bezoekers in dit topic

Drangonky

Cool Novice
Lid geworden
14 aug 2011
Berichten
225
Waardering
95
Lengte
1m85
In de gym en op straat zie ik vaak wel-getrainde mannen met brede armen. Type uitkomende bicep en daarnaast en onder een stevig gevormde bovenarm. Niet van het vet maar van spier. Nu is mijn vraag hoe train je de zijkanten van de arm? Ik beschik inmiddels over een aardige bicep/tricep(voor een vrouw) maar het geheel lijkt vooral hoog en smal dan hoog en breed.
 
In de gym en op straat zie ik vaak wel-getrainde mannen met brede armen. Type uitkomende bicep en daarnaast en onder een stevig gevormde bovenarm. Niet van het vet maar van spier. Nu is mijn vraag hoe train je de zijkanten van de arm? Ik beschik inmiddels over een aardige bicep/tricep(voor een vrouw) maar het geheel lijkt vooral hoog en smal dan hoog en breed.

Gewoon biceps en triceps trainen. Dan komt de massa wel.

Maar als vrouw maak je moeilijker spiermassa aan dan als man.
 
ben nu wel benieuwd naar je armen :)
Haha echt niet:p
ik heb ook nog eens een behoorlijke kipfilet onder mn arm hangen als extra smal makende factor vandaar dat ik de boel een beetje wil 'opvullen'
 
Wat je zoekt zijn hammer curls. Die slaan de spijker op de kop.
 
In de gym en op straat zie ik vaak wel-getrainde mannen met brede armen. Type uitkomende bicep en daarnaast en onder een stevig gevormde bovenarm. Niet van het vet maar van spier. Nu is mijn vraag hoe train je de zijkanten van de arm? Ik beschik inmiddels over een aardige bicep/tricep(voor een vrouw) maar het geheel lijkt vooral hoog en smal dan hoog en breed.


Heeft meer te maken met de positie van de bovenarm in rust. Hoe meer je bovenarm in rust naar binnen is gedraaid des te breder je arm lijk (je kijkt meer naar de zijkant) Hoe meer je bovenarm in rust meer naar buiten is gedraaid de te meer je tegen de voorkant kijk.
 
Preacher curls met een zbar. Daarbij voelt bij mij meestal alsof ik de buitenkant van de bicep wat meer pak.
 
De musculus brachioradialis trainen.
O.a dmv hammercurls.

Al heeft het pas echt meerwaarde om daar de nadruk op te leggen als je al aardig ontwikkelde armen hebt.
Dus -niet lullig bedoeld- voor alle beginners die je vooral hammercurls ziet uitvoeren ipv degelijke biceps curls terwijl ze een armomtrek hebben van 35 cm: niet doen.
 
De musculus brachioradialis trainen.
O.a dmv hammercurls.

Al heeft het pas echt meerwaarde om daar de nadruk op te leggen als je al aardig ontwikkelde armen hebt.
Dus -niet lullig bedoeld- voor alle beginners die je vooral hammercurls ziet uitvoeren ipv degelijke biceps curls terwijl ze een armomtrek hebben van 35 cm: niet doen.
Waarom niet? Zal alleen maar helpen met andere oefeningen als de brachialis brachioradialis sterker is.
 
Brachialis wordt al bij iedere curl belast. Apart brachialis werk doen is dus meestal niet nodig. Hammer curls ed belasten de brachialis ook niet meer maar de biceps minder
 
Brachialis wordt al bij iedere curl belast. Apart brachialis werk doen is dus meestal niet nodig. Hammer curls ed belasten de brachialis ook niet meer maar de biceps minder
Als de bicep minder belast wordt moet iets anders meer belast worden toch?
 
Als de bicep minder belast wordt moet iets anders meer belast worden toch?

Klopt, dat zal dan met name de brachioradialis (de 3e armflexor) zijn, eventueel gecombineerd met de (mogelijke) noodzaak iets lichtere gewichten te gebruiken.
 
Klopt, dat zal dan met name de brachioradialis (de 3e armflexor) zijn, eventueel gecombineerd met de (mogelijke) noodzaak iets lichtere gewichten te gebruiken.
Die vernoemde ik al, hammer pak ik zwaarder dan normaal
 
Die vernoemde ik al, hammer pak ik zwaarder dan normaal

Dat zie je inderdaad ook regelmatig ja, maar of je daarbij ook kunt concluderen dat de brachialis an sich harder werkt is twijfelachtig.

Ik denk zelf dat de brachialis en brachioradialis gewoon samen heel sterk zijn door de biomechanische efficientere positie. (tussen en pronatie en supinatie in)

Maar hier houdt mijn kennis ook op.
 
Als de bicep minder belast wordt moet iets anders meer belast worden toch?

Nee. Als je kijkt naar de gekozen oefeningen wordt het trainingsgewicht gewoon minder.
 
Back
Naar boven