MuscleMeat

brede rug (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

King

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
155
Waardering
0
guys,

ben net bezig met een nieuw schema in elkaar te flanzen, maar kvind precies niet goed een goeie oef voor de breedte van men rug.

wat ik momenteel heb ik dit hier

latpull in neck
bent over row met barbell
seated rowing
??
en dan als afsluiter enkele chins met eigen lichaamsgewicht (88 kg)

de vraag is nu, welke oef zouden jullie me aanraden om op plaats van die vraagtekens te plaatsen? ontbreek ik iets of is het teveel of....?


alvast bedankt!!
 
4 oefeningen lijkt me wel genoeg. je zou eventueel kunnen deadliften ipv latpulldown, omdat latpull in principe hetzelfde als chinnen is
 
deadliften
rowen
chinnen
shrugs
 
Daster zei:
4 oefeningen lijkt me wel genoeg. je zou eventueel kunnen deadliften ipv latpulldown, omdat latpull in principe hetzelfde als chinnen is



ook al zou ik maar drie setjes bij het chinnen nemen? (drie setjes van vijf reps)
 
Heb je geen onderug oefening( en)?
En ik denk dat je je traps indeelt bij je schouderdag(en) ?

Misschien dumbbell rowing op je vraagtekens...
 
Jaccis zei:
Heb je geen onderug oefening( en)?
En ik denk dat je je traps indeelt bij je schouderdag(en) ?

Misschien dumbbell rowing op je vraagtekens...


traps idd bij de schouders

welke onderrug oef zou ik dan het best nemen?
 
King zei:
ook al zou ik maar drie setjes bij het chinnen nemen? (drie setjes van vijf reps)

ik zelf heb wel genoeg aan 10-11 setjes voor rug. onderrug groeit vaak wel goed mee door deadliften/squatten/bent-over-rows en dergelijke.
 
als eerste deadliften natuurlijk :)
 
ik sluit me aan bij de rest:D

suc6!
 
dus we hebben:

deadliften
bent over row
rowing
chinnen


correct?
 
niet elke week dezelfde oefeningen doen. veel variëren!
 
Daster zei:
niet elke week dezelfde oefeningen doen. veel variëren!


ik had gedacht om dit rugschema acht weken te houden en dan te veranderen, neen?
 
ik doe elke training andere oefeningen daar houd ik wel rekening mee dat ik 2 oefeningen doe voor wijdte en 2 voor dikte. ben er al 10 kg mee gegroeid in 5 maanden naturel
Daster zei:
4 oefeningen lijkt me wel genoeg. je zou eventueel kunnen deadliften ipv latpulldown, omdat latpull in principe hetzelfde als chinnen is
ben ik het niet mee eens ik voel chinnen meer in de bovenkant van mijn lats en latpully meer naar beneden toe kan mischien aan mijn uitvoering liggen natuurlijk
 
@ houthakker

Je kan een spier niet apart in de lengte of in de breedte laten groeien, hij groeit in zijn geheel.

Soms worden dikte en wijdte verward met de spiergroepen die getraind worden, latissimus dorsi zorgt voor wijdte en teres major / minor en nog zo'n kleintje zorgen voor de visuele dikte.
 
ikzelf vind dat als je echt een grote rug wilt gewoon gaan hangen aan het pull up ding wat aan de muur hangt niet jezelf optrekken maar gewoon hangen dat werkt voor mij het beste.
 
Rugbreedte tekort? Wijd chinnen!
 
kurgan zei:
als eerste deadliften natuurlijk :)

Na het deadliften kan ik echt niet meer bent over rowen met barbell. Ik doe deadlift altijd op het laatst.

Ik doe voor de wijdte:

Chinnen OF Front Pulldown
Incline Row, Machine
Bent over row OF Dumbbell Row
Deadliften

Dit doe ik dan 2 weken

en dan doe ik voor de dikte:

Incline Row, Machine
Bent over row OF Dumbbell Row
Chinnen OF Front Pulldown
Deadliften

Repeat

Op rugdag train ik ook nog traps en achterkant schouders
 
Laatst bewerkt:
ik vind de dealift niet echt super voor de rug wijdte alleen dikte
 
big kelvin zei:
ik vind de dealift niet echt super voor de rug wijdte alleen dikte

Precies, volgens mij helpt deadliften daar niet echt voor.
 
King zei:
de vraag is nu, welke oef zouden jullie me aanraden om op plaats van die vraagtekens te plaatsen?


Pull over
 
Back
Naar boven