Fitness Seller

brede rug (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als je wijder wil worden begin dan met chins en laat die balle oefening pulldowns in je nek zitten.

Gewoon 50 chins ongeacht hoeveel sets je ervoor nodig hebt.
 
King zei:
dus we hebben:

deadliften
bent over row
rowing
chinnen


correct?

ik denk van wel. probeer met chinnen een zo breed mogelijke greep, je bewegingsbaan verkort wel, maar het is zwaarder dan close grip
 
Voor een wijde rug zijn Chins, pull-ups, pull-downs en lat-pulldowns (voor een hoge pully staan en dan met gestrekte armen op schouderbreedte een bar voor je lichaam omlaag trekken)

Chins heeft voor mij i.e.g. goed geholpen!!
 
kijk eens op oude topics:


[Link niet meer beschikbaar] :D
 
mooi mooi mooi!!!

ben ik opnieuw een heel stuk verder!

bedankt iedereen!
 
DumphuiZ zei:
@ houthakker

Je kan een spier niet apart in de lengte of in de breedte laten groeien, hij groeit in zijn geheel.

Soms worden dikte en wijdte verward met de spiergroepen die getraind worden, latissimus dorsi zorgt voor wijdte en teres major / minor en nog zo'n kleintje zorgen voor de visuele dikte.

ik ga er vanuit dat hij dat wel begrijpt
 
Angerfist zei:
Na het deadliften kan ik echt niet meer bent over rowen met barbell. Ik doe deadlift altijd op het laatst.

Ik doe voor de wijdte:

Chinnen OF Front Pulldown
Incline Row, Machine
Bent over row OF Dumbbell Row
Deadliften

Dit doe ik dan 2 weken

en dan doe ik voor de dikte:

Incline Row, Machine
Bent over row OF Dumbbell Row
Chinnen OF Front Pulldown
Deadliften

Repeat

Op rugdag train ik ook nog traps en achterkant schouders
je doet voor dikte en wijdte de zelfde oefeningen
 
Je traint ook altijd dezelfde spieren.

Ik weet dat veel mensen denken dat roeien voor "dikte" op de rug zorgt en dat de lats "wijdte" geven. Maar leg mij eens uit hoe je denkt te roeien zonder de lats te gebruiken en hoe je de lats wilt trainen zonder dat deze ook in de "dikte" toenemen ? ? ?
 
je gebruikt altijd wel een beetje de zelfde spieren maar je legt toch de nadruk meer op de ene spier en dan weer op de andere spier anders was er wel 1 superoefening geweest die we allemaal konden doen
 
houthakker zei:
je gebruikt altijd wel een beetje de zelfde spieren

Niet een beetje, maar heel veel!


houthakker zei:
maar je legt toch de nadruk meer op de ene spier en dan weer op de andere spier

Nadruk leggen op een spier betekend meestal een andere spier minder belasten. Maw je traint de "taget" spier niet meer, maar de synergiste/stabilisatoren minder.


houthakker zei:
anders was er wel 1 superoefening geweest die we allemaal konden doen

Die is er ook, zware rows. Deze belast alle spieren in de rug maximaal.

Wat dat aangaat is rows superieur aan chins ed
 
houthakker zei:
je gebruikt altijd wel een beetje de zelfde spieren maar je legt toch de nadruk meer op de ene spier en dan weer op de andere spier anders was er wel 1 superoefening geweest die we allemaal konden doen

Deads... En je lats gaan daar dus wel hard van groeien.
 
Back
Naar boven