XXL Nutrition

Bredere armen

Bezoekers in dit topic

Master4567

Novice
Lid geworden
12 jun 2019
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m71
Massa
54kg
Hallo iedereen,

Ik ben 14 en heb een probleempje.
Ik doe fitness en wil graag bredere armen.
Ik doe op een dag rug + biceps
Andere dag borst + triceps
En als laatste buik + schouders
Ik doe voor triceps 5 oefeningen van elk 3 sets na borsttraining
Voor biceps 5-6 oefeningen nar rugtraining.
Ik lees vaak dat dit teveel oefeningen zijn voor zowel triceps als biceps maar altijd als ik train heb ik schrik dat 3-4 oefiningen teweinig is. En als ik toch eens minder wil doen weet ik nooit welke oefiningen ik eruit zou halen en doe ik ze toch weer allemaal...
Maar zou ik dus toch proberen 3-4 oefiningen voor zowel triceps als biceps te doen? En dan bij verschillende trainingen soms eens verwisselen van oefeningen?
 
Drie keer per week fullbody icm voldoende eten en je gaat als een speer, armen isoleren is niet eens nodig. Succes!
 
Benen?
Als je 14 bent, zou ik niet zo trainen. Arm-oefeningen zijn overrated. Wat is trouwens een brede arm?
 
Het is belangrijk om niks te willen overhaasten. Zeker als beginner wil je voornamelijk werken aan je techniek, voeding en slaap. Onderzoeker James Krieger bekeek de hoeveelheid sets per workout en zag dat vanaf ~10 sets totaal, progressie averechts werkte waarbij ook op het herstellen (zie artikel op weightology.net). Dit verschilt natuurlijk per persoon, welke spiergroepen je traint en de intensiteit van de oefeningen. Geregeld tussen de 10-20 sets per spier per week is een mooie leidraad.
 
Hoezo train je je benen niet? Naast je benen sla je zo te zien ook je abs over. Het word in ieder geval geen gezicht als je met overontwikkelde armen rondloopt en twee spillenpoten. Dus ik raad je aan om je hele lichaam te trainen.
 
Benen trainen.
 
Benen? Zoals Camelus 3x per week fullbody
 
Pff was ik maar met 14 begonnen
 
Back
Naar boven