AndroidHealthClinic

bredere rug!!!!

Bezoekers in dit topic

brambo

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
30 jun 2005
Berichten
129
Waardering
1
wie kan mij tips geven,met welke oefeningen je meer breedte krijgt in je rug????
 
Optrekken is een goede, maar wel een heel zware. En lat pulleys zijn ook wel effectief.
 
Chins is de Master-oefening voor een brede rug. Probeer 40-50 reps, al moet je er 10 sets voor doen!!
 
idd chins...
 
Wat werkt eigenlijk beter, wide grip of narrow grip? zelf wissel ik ze altijd af.
 
mijn rug schema ziet er als volgt uit:

Lat pulley (wide grip): 4x 10-8-8-6
Front Pulley (reverse grip, schouderbreedte): 3x 10-10-8
Front Pulldown (close grip): 3x 8-8-8
Barbell row (schouderbreedte): 4x 10-8-8-8
One arm cable row: 4x 8-8-8-6

Dit werkt erg goed voor mij.
Met de lat pulley zo breed mogelijk beetpakken (beide uiteindes van de stang).
verder train ik de spiergroep altijd op maandag (eerste dag).

Groetjes,
Arie
 
Je moet gewoon leren chinnen punt uit. En voor breedte pak je de stang ook breed. Smalle greep is voor de lage insertie van de Lats.
 
arjan1984 zei:
mijn rug schema ziet er als volgt uit:

Lat pulley (wide grip): 4x 10-8-8-6
Front Pulley (reverse grip, schouderbreedte): 3x 10-10-8
Front Pulldown (close grip): 3x 8-8-8
Barbell row (schouderbreedte): 4x 10-8-8-8
One arm cable row: 4x 8-8-8-6

Dit werkt erg goed voor mij.
Met de lat pulley zo breed mogelijk beetpakken (beide uiteindes van de stang).
verder train ik de spiergroep altijd op maandag (eerste dag).

Groetjes,
Arie
Waarom zie ik geen deadlift erin staan??
Wat is dat toch tegenwoordig met die bbers, ze doen het niet omdat powerlifters deze oefening doen ofzo? Ik ben de enige op me sportschool die deze oefening doet en ik ben een bodybuilder.

Maar iedereen benched wel weer, terwijl die in het rijtje van squat en deads thuishoort. Ook squaten doet niemand meer tegenwoordig, ik kom 1 keer per week het stof er afvegen omdat ik dan ga squaten.

Kom op mensen, als je maar 3 oefeningen mocht doen moeten het wel: bench, dead en squat zijn.
 
Id deadlift moet er toch zeker wel bij zitten.

Op het moment doe ik de volgende oefeningen:
Seated cable row
Dumbbell row
Deadlift
Lat pull down (energie op door de deadlift)
Shrugs

Doe op het moment meer oefeningen om wat meer dikte op mijn rug te krijgen.

succes
 
en lukt het chinnen niet alleen (vraag gewoon ff hulp)
 
S0m30n3 zei:
Waarom zie ik geen deadlift erin staan??
Wat is dat toch tegenwoordig met die bbers, ze doen het niet omdat powerlifters deze oefening doen ofzo? Ik ben de enige op me sportschool die deze oefening doet en ik ben een bodybuilder.

Maar iedereen benched wel weer, terwijl die in het rijtje van squat en deads thuishoort. Ook squaten doet niemand meer tegenwoordig, ik kom 1 keer per week het stof er afvegen omdat ik dan ga squaten.

Kom op mensen, als je maar 3 oefeningen mocht doen moeten het wel: bench, dead en squat zijn.

I couldn't agree more! Zie vaak dezelfde mensen als ik gaan trainen en ik weet onderhand hun schema uit mn hoofd.... En ja, het squatrek in onze gym heeft geloof ik een gigantisch aandachts tekort...het arme ding.

Maar voor je rug: Deadlift en chinnen. Verder de verschillende Rows (Bor, one arm rows etc) De rows, ben ik nu mee begonnen, maar de DL en het chinnen hebben mn rug wel goed gedaan!
 
Chins will do the job
 
RubenSossa zei:
Chins is de Master-oefening voor een brede rug. Probeer 40-50 reps, al moet je er 10 sets voor doen!!
idd chinnen en deadliften!!:D


mijn BF is te hoog, maar mijn rug is gegroeid door oa deze oefeningen:D :eek:
 
S0m30n3 zei:
Waarom zie ik geen deadlift erin staan??
Wat is dat toch tegenwoordig met die bbers, ze doen het niet omdat powerlifters deze oefening doen ofzo? Ik ben de enige op me sportschool die deze oefening doet en ik ben een bodybuilder.

Maar iedereen benched wel weer, terwijl die in het rijtje van squat en deads thuishoort. Ook squaten doet niemand meer tegenwoordig, ik kom 1 keer per week het stof er afvegen omdat ik dan ga squaten.

Kom op mensen, als je maar 3 oefeningen mocht doen moeten het wel: bench, dead en squat zijn.

indd, niemand doet deadlift bij ons
Ik ben de enige, maar aangezien niemand anders echt goed weet hoe je ze moet doen, ben ik ook niet heel zeker of ik ze wel perfect doe :(
Ik voel het wel waar ik het moet voelen, maar of ik ze daarom echt goed doe???
 
kabelroeien geeft het beste resultaat, en ik kan het weten, want hierdoor ben ik breed geworden (op een jaar tijd), doe er nog schouders bij en je wordt nog breder.
 
Heeft iemand pullovers al genoemd? Ik vind het een beetje 'de vergeten oefening'. Echt een oefening waar je naast deadliften helemaal kapot op kunt gaan. Ik doe hem nu een tijdje en ik weet nog niet of het veel bijdraagt aan wijdte, maar de spierpijn in mijn lats (vooral bovenaan) is intens.

CBPullover.gif
 
huckfinn zei:
Heeft iemand pullovers al genoemd? Ik vind het een beetje 'de vergeten oefening'. Echt een oefening waar je naast deadliften helemaal kapot op kunt gaan. Ik doe hem nu een tijdje en ik weet nog niet of het veel bijdraagt aan wijdte, maar de spierpijn in mijn lats (vooral bovenaan) is intens.

CBPullover.gif

hehe Karma, saviour of the forgotten exercise! Idd lekkere oefening hoor! Kun je haaks op het bankje leunend (met je schouders) doen of in de lengterichting liggend op het bankje.
 
zware rows en idd pull-over is een killer voor je rug
 
Ik heb ook begrepen dat chins en deadlift tot een bredere rug leidt. Daarnaast heb ik het volgende gelezen in een oude flex, ik citeer:

"In tegenstelling tot wat algemeen wordt aangenomen leidt een zeer brede greep niet tot wijdere lats. Het is zelfs zo dat bij alle rug oefeningen een smalle greep zorgt voor de meeste rek van de lats,....."

Dit is het schema dat ik tegenwoordig gebruik:

1. Chins
2. Hyperextentions
3. Cable row met smalle greep
4. Pulldowns met smalle greep
5. Dumbbell rows met één arm
 
Back
Naar boven