Fitness Seller

bredere rug!!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tanx ik zal eens beginnen met chin's aan m'n rugschema toe te voegen!!!!
vorige week voor het eerst deadliften gedaan.das echt maximaal zwaar en lekker vermoeiend!!!!
 
huckfinn zei:
Heeft iemand pullovers al genoemd? Ik vind het een beetje 'de vergeten oefening'. Echt een oefening waar je naast deadliften helemaal kapot op kunt gaan. Ik doe hem nu een tijdje en ik weet nog niet of het veel bijdraagt aan wijdte, maar de spierpijn in mijn lats (vooral bovenaan) is intens.

CBPullover.gif
is deze oefening t zelfde als lat-pulldown? ook een goede lat oefening btw. ik heb t idd dat je met deze oefening je lats goed kan isoleren en zo goed kan uitputten.
 
Is de deadlift niet meer voor je onderrug en de achterkant van je benen? Daar voel ik hem tenminste met de variant die ik gebruik (zo ver mogelijk naar beneden als mogelijk zonder je rug bol te trekken en licht gebogen benen). Ik doe ze dan ook op benendag. Op rugdag chinnen met wijde en smalle grip, bendover rows en dumpbell rows en vaak als laatste de straight arm pull down.
 
alle rugoefeningen voegen in meer of mindere mate wijdte bij, maar chinnen is toch wel de topper
 
Edwin jij hebt het over stiff legged deadlifts en dat is inderdaad voor je hamstrings maar de resrt heeft het over gewone deadlifts waarbij je ook door de benen buigt. En die breng erg veel stress mee voor de gehele rug.

En Steebz vind de pull over een redelijke oefening maar heb vooral een mega gevoel in mijn lange kop van de triceps. (3 spieren die je traint met die oef) En omdat je 3 spieren met die oefening traint kan ik meestal niet echt goed beslissen waar ik hem wil doen.
 
kan je chin ups en pullups elke dag doen net als opdrukke of beter van niet ?
 
Vooral doen :rolleyes: , je spieren moeten ook kunnen rusten.
 
Jinsu zei:
Vooral doen :rolleyes: , je spieren moeten ook kunnen rusten.

Het kan wel, maar voor een bodybuilder heb je er weinig aan. Als je bijvoorbeeld als doel hebt om 100 chins in één set wilt kunnen uitvoeren, oefen je meestal elke dag. Je moet dan al wel redelijk kunnen chinnen en je traint dan verre van faillure.
 
Veel patat!
 
huckfinn zei:
Het kan wel, maar voor een bodybuilder heb je er weinig aan. Als je bijvoorbeeld als doel hebt om 100 chins in één set wilt kunnen uitvoeren, oefen je meestal elke dag. Je moet dan al wel redelijk kunnen chinnen en je traint dan verre van faillure.

Mja alles kan, je kan ook iedere dag gaan benchen, maar of je daarbij enig voordeel behaalt betwijfel ik, op een gegeven moment krijg je een klap daar wordt je bang van.
 
Jinsu zei:
Mja alles kan, je kan ook iedere dag gaan benchen, maar of je daarbij enig voordeel behaalt betwijfel ik, op een gegeven moment krijg je een klap daar wordt je bang van.

Ik squat nu iedere dag (2 weekjes expirimenteren). Het hoeft helemaal niet tot overtraining te leiden. Er zijn ook andere lui die het voor de deadlift doen en ze hebben hun max daarmee omhoog kunnen halen. Voor de bankdruk kun je dan ook doen: iedere dag een aantal singles met 70% van je max. Of je blijft dezelfde oefening iedere dag doen totdat hij licht aanvoelt. Als dat zo is, pak je wat meer gewicht en ga je weer zo voorts. Het is een heel ander principe dan bodybuilding en mits je dat verantwoord doet is 'op een gegeven moment krijg je een klap, daar worD je bang van' gewoon bs.
Natuurlijk lig je zo in het ziekenhuis als je elke dag 3 setjes bankdrukken tot faillure doet, maar dat is niet wat ik bedoel :D
 
Ik train dus 3 x 12 reps tot (failure of faillure) , dat is dus de reden waarom ik het niet doe :D . Ik merk gewoon dat ik dan de volgende dag te slap ben om op hetzelfde niveau de spiergroep te belasten. Enneh sinds wanneer letten we hier op de spelling, het is nog vroeg :p .
 
Back
Naar boven