Fitness Seller

Bremer: niet tornen aan vrijheid van meningsuiting

Bezoekers in dit topic

arnoldfan

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
27 aug 2006
Berichten
12.579
Waardering
7
Lengte
1m50
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
WASHINGTON - De Amerikaanse ex-ambassadeur in Nederland en gewezen hoogste bewindvoerder in Irak, Paul Bremer, waarschuwt geen compromissen te sluiten met betrekking tot de vrijheid van meningsuiting uit angst voor repercussies die films zoals Fitna van Geert Wilders op zouden kunnen roepen.

Toegeven aan de dreiging van geweld tegen bijvoorbeeld Nederlandse ambassades zou een onaanvaardbare vorm zijn van ,,preventieve concessiepolitiek'', stelde hij in een vraaggesprek met het ANP. ,,Als de Nederlandse regering bang is voor de gevolgen van Wilders' film dan is het juiste antwoord: betere veiligheidsmaatregelen.''

Logisch
 
haha, amerikaan, enough said.
 
hij heeft wel gelijk "niet onderhandelen met terroristen" :D
 
Er is een verschil tussen je mening uiten en iemand (of een groep dus in dit geval) opzettelijk provoceren. Als je die grens opzettelijk overschrijdt ben je intellectueel hetzelfde als een zwakbegaafde. Naar mijn mening. Historische selfownage hier.
 
Terrorist: Nare man die mensjes pijn wilt doen.
 
defineer het woord terrorist eens...

Iemand, die door middel van een geweldadige handeling een maatschappij wil ontwrichten, vanuit een politieke of godsdienstelijke achtergrond. Een terrorist is in principe nooit alleen, maar meestal onderdeel van een organisatie, die een gezamenlijk doel uitdragen en door middel van terroristische daden proberen een maatschappij/samenleving te ontwrichten of de balans in die samenleving dusdanig te verstoren, dat er onrust ontstaat binnen die maatschappij.:cool:
 
Iemand, die door middel van een geweldadige handeling een maatschappij wil ontwrichten, vanuit een politieke of godsdienstelijke achtergrond. Een terrorist is in principe nooit alleen, maar meestal onderdeel van een organisatie, die een gezamenlijk doel uitdragen en door middel van terroristische daden proberen een maatschappij/samenleving te ontwrichten of de balans in die samenleving dusdanig te verstoren, dat er onrust ontstaat binnen die maatschappij.:cool:
juist en waar ligt dan bijvoorbeeld de grens tussen een terrorist en iemand die zogenaamd legitiem geweld gebruikt? amerika heeft ook vele coups in het midden oosten gesteund, maar ik hoor niemand zeggen dat amerika een terroristisch land is.
 
In de ogen van de meeste mensen: iedereen die maar iets met de islam te maken heeft.

Wat is dat voor onzin, iedereen in Nederland snapt heus wel dat niet iedereen die iets met de islam te maken heeft geen terrorist is.
 
En in jouw ogen?
Mensen die onschuldigen gebruiken om hun doelen te bereiken.

Wat is dat voor onzin, iedereen in Nederland snapt heus wel dat niet iedereen die iets met de islam te maken heeft geen terrorist is.
Right.. vandaar die islamofobie. Ik hou zelf ook niet van de islam maar dat komt meer door het feit dat het een religie is die zichzelf opdringt.
 
Vrijheid van meningsuiting moet je scheiden van misbruik van vrijheid van meningsuiting, Arnoldfan.
 
juist en waar ligt dan bijvoorbeeld de grens tussen een terrorist en iemand die zogenaamd legitiem geweld gebruikt? amerika heeft ook vele coups in het midden oosten gesteund, maar ik hoor niemand zeggen dat amerika een terroristisch land is.

Misschien moet ik er daan aan toevoegen, dat het om Westerse maatschappijen/samenlevingen gaat, die ontwricht worden......;):D

Als "wij" dat doen heet terrorisme namelijk "verdeel en heers" oftewel tactische oorlog voering.:D
 
Back
Naar boven