Fitness Seller

brian's log "de nieuwe"' (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BJV

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
6 aug 2013
Berichten
1.007
Waardering
286
Lengte
1m87
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Beste bbers!

Ik lees nu al zolang mee, en heb al wat kleine vraagjes gesteld op dit forum.
Ik vind het tijd worden dat ik ook eens wat over mezelf vertel en over hoe het bij mij gaat.

Ik ben bang dat dit een saai en lang verhaal gaat worden maar wil het graag met jullie delen en hoop dat jullie mij kunnen helpen naar het bereiken van mijn doelen!!!

Ik ben begonnen met krachttraining toen ik 15 was. Helaas ben ik toen op de manier begonnen zoals de meeste jongens van 15 beginnen met uitspraken als "ik wil geen bodybuilder worden" en "eiwitshakes zijn anabolen" ( ik schaam me er nu diep voor) hahaha.

Ik woog op dat moment 100 kg en deed niks aan sport...niet erg goed dus...
3 jaar later werd het toen ik een flinke domper met mijn school maakte een stuk serieuzer omdat ik dit gebruikte als uitlaatklep.
Ik was toen erg veel gewicht verloren ik woog nog 70 kg en was helaas ook veel spiermassa verloren in die tijd.

Ik zit nu nog steeds met het probleem dat ik bang ben om dik te worden, en dit is erg vervelend want ik probeer te bulken. Maar durf het toch niet helemaal.

Maar nu ik 19 ben is er een hoop veranderd! het is allemaal nog even wat serieuzer begonnen en doe nu zo goed als alles voor mijn doelen! Ik ben helaas nog steeds erg bang om te bulken.

Ik heb nu een tijdje met dit schema getraind:

Maandag: bort+ biceps
Dinsdag: benen + kuiten
Woensdag: rug
Donderdag: schouders + triceps
Vrijdag : rust
Zaterdag: full body
Zondag: rust

Nu heb ik dit schema ongeveer een half jaar gevolgt.
Op de zaterdag was ik meestal vrij moe.
Daarom heb ik na advies in een vraag die ik hier heb gesteld via het forum dit aangepast. Het is nu alsvoltg:

Maandag: Rug
Dinsdag: Borst
Woensdag: Rust
Donderdag: Benen en Kuiten
Vrijdag: Biceps/Triceps
Zaterdag: Schouders
Zondag: Rust



Met dit schema heeft mijn lichaam wat meer rust en denk ik dat ik mij beter voel. Ik zit de laatste 3 weken ook een beetje in een dip en merk dat ik niet veel sterker meer word daarom wil ik na deze week met dit schema gaan beginnen (6 januari). Ik wil om te beginnen met dit schema eigenlijk een nieuwe start maken. Ik wil alle oefeningen die ik doe, een tandje lager pakken zodat ik zeker alle oefeningen weer goed uitvoer en zo weer steeds meer spierkracht te krijgen!

Ik heb ook een voedingsschema waar ik erg tevreden mee ben. Deze zal ik denk ik ook gewoon blijven gebruiken. met dit schema probeer ik zo clean mogelijk te bulken.
Dit is het schema:

Ontbijt:

250 ml magere yoghurt
80 gram havermout
2 eieren

maaltijd 2 (voor het trainen):

60 gram roggebrood
1 whey shake (whey perfection body en fit shop)

maaltijd 3 (na het trainen):

1 banaan
1 whey shake

maaltijd 4:

5 grofvolkoren boterhammen
15 gram pindakaas
70 gram kip

maaltijd 5 (avondeten)

100 gram rijst (ongekookt gewogen)
200 gram kip
hierbij doe ik dan een zakje saus of kruiden over de kip en groente dit weeg ik niet af.
Ik zorg wel dat de saus die ik gebruik een magere saus is voor deze toevoegingen houd ik ongeveer 50 calorieën extra.

verder heb ik af en toe wat anders dan deze hoeveelheden maar zeker dat ik 5 dagen per week rijst met kip eet. andere dagen is het ook aardappels groente en vlees ik zorg altijd dat het in me macros past.

maaltijd 6:

deze verschild, ik maak soms zelf eiwitrepen of ik koop deze.
ook maak ik soms 2 boterhammen met eru balans smeerkaas.
dit is wel altijd ongeveer 200 calorieën.

maaltijd 7 (voor het slapen):

500 gram magere kwark
handje noten

de totale waardes van het schema zijn.:

3050 calorien

74 gr vet
330 gr koolhydraten
225 gr eiwit




Ik moet hierbij zeggen dat ik vrijwel nooit cheat en altijd mijn schema aanhoud. Het is maar heel soms dat ik een een patatje eet ofzo.

Ik ben voor de volle 130 % gemotiveerd om mijn doelen te bereiken.
Mijn voorbeelden zijn vin diesel, mark wahlberg en niels gordijn.
Mij doelen zijn dan ook niet om beachboy te worden maar om lekker groot en sterk te worden!

Ik wil hier een beetje mijn vorderingen plaatsen en hoop op eventuele tips en feedback zodat ik mijn deoelen kan bereiken!

Verder denk ik dat ik zo alles heb verteld wat ik kan melden behalve mijn stats:

Gewicht: 76 kg
Lengte: 187 cm
Vetpercentage: 11/12 % ( gemeten met de fattcaliper van body en fit shop bij mezelf het klopt niet exact maar het is het eniddelde)

Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en ik jullie op een leuke manier op de hoogte kan houden over mijn vorderingen.


Groeten Brian
 
hey brain, wat voor een soort "somatype" ben jij? ben jij ecto meso of endo? (endo ben jij niet dat zie ik aan je gewicht)
als jij een ecto bent dan zou je wel tussen de 4500-5000kcal per dag moeten eten. je hoeft je geen zorgen te maken over bulken,(tenzij je dianabol gaat gebruiken of zo) als jij een meso bent jah, dan hoef jij je helemaal nergens zorgen over maken, dan komt het vanzelf met jouw schema.
trouwens leuke log, keep me posted :D
ps als je niet weet wat ik bedoel met ecto meso...check dit
http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm
 
hallo,

mijn lichaam zit eigenlijk een beetje tussen een endo en een meso in.. dus erg goed om massa te pakken helaas ook iets sneller wat vet.

thx voor het compliment en zal jullie zeker op de hoogte gaan houden!
Ik wil gaan proberen minimaal 1 keer in de week een post te plaatsen met hoe het deze week ging en wat ik verander wat er is verbeterd etc.

Groeten Brian
 
goedemiddag!

Eerste week met het nieuwe trainingsschema ging lekker, merk aan me lichaam dat dit veel beter hersteld tussen de rug en been training omdat hier nu meer tijd tussen zit.
squats en deadlifts gingen hierom erg goed!

voedingschema gaat ook goed op rustdagen iets onder onderhoud eten ik moet nog gaan kijken wat voor mij beter is om op die dag hetzelfde te eten als op trainingsdagen. volgende week kijken of ik ben aangekomen, zo niet meer calls!

voor de rest een lekkere trainingsweek gehad! op naar maandag!!

Gr Brian
 
Ik zit op dit moment in een verbouwing dus kan helaas weimig updaten... Maar het gaat erg goed kracht gaat stukje bij beetje voorruit ben eindelijk weer een stukje voorruit met borsttraining dit bleef helaas een tijdje op hetzelfde geweicht maar nu dus eindelijk dat treetje voorbij!, verder gaat het met voeding goed. Merk dat ik een beetje teveel rond de 77 kg blijf hangen dus zal vanaf volgende week langzaam mijn calorien iets omhoog gaan doen. Zat zelf te denken aan een boterhammetje meer smiddags en dus wat extra beleg en dat even 1 of 2 weekjes aankijken..

Nogmaals mijn excuses voor het weinige updaten maar moet er ook nog een klein beetje aanwennen om het bij te houden.

Ik houd jullie op de hoogte!
 
gister weer een top rug workout en vandaag een goede borst workout gehad.

zelf blijf ik het idee hebben dat mijn borst in verhouding met bijvoorbeeld deadlift erg langzaam vooruit gaat..
als ik een set zwaarder wil pakken met dumbels komt er ook gelijk 4 kilo bij (2 kilo per dumbel) volgende week denk ik starte met bench press en daarna pas met de dumbels mischien scheelt dit iets.
 
na een tijd niks van me te hebben laten horen. hier weer een kleine update.

Ben inmiddels 3 weken (bijna 4) aan het cutten. gaat best goed en ben van plan nog tot 12 mei door te cutten. Daarna weer lekker clean bulken.

Ik vind het cutten persoonlijk niet zo heel erg om te doen. merk ook weinig krachtverlies. maar kan niet wachten tot de bulk weer begint zodat er weer meer gewicht bij kan!

Ik ga proberen wat vaker te posten maar moet eerlijk bekennen dat ik het vaak gewoon vergeet.......
 
weer een lekkere week achter de rug!

Na dit weekend start de bulk weer langzaam! eindelijk weer opbouwen. langzaam calls opvoeren vanaf maandag iets onder onderhoud nog en de week erop rond de 300 calls boven onderhoud.
zal tegen die tijd me schema plaatsen.

ik zit maar 200 tot 300 boven onderhoud zodat ik lerkker rustig opbouw. en niet teveel vet aanzet voor de zomer.
 
Sinds kort begonnemn met een ub/lb van 4 dagen in de week en daarbij 1 tot 2 dagen cardio.

heerlijk kom nu heel rustig aan maar kan het nog geen bulk noemen, dit houd ik aan einde zomer ongeveer dus nog 1 a 2 maandjes en dan weer wat meer bulken en volgend jaar hopelijk pas weer cutten.

Moet zeggen dat het ub/lb schema erg goed bevalt! stuk vermoeiender en merk dat ik veel beter kracht opbouw!
 
Back
Naar boven